یاهو امروز گزارش مالی مربوط به سهماههی چهارم سال 2016 را منتشر کرده است که بر اساس آن عملکرد مالی این کمپانی طی پاییز 2016 بسیار خوب بوده، با این حال تکمیل تصاحب یاهو توسط ورایزن به سهماههی دوم سال مالی 2017 میلادی موکول شده است.
اطلاعات ارائهشده نشان از این دارند که یاهو در سال 2016 درآمدی 5.16 میلیارد دلاری را کسب کرده که بالاتر از درآمد 4.96 میلیارد دلاری این کمپانی در سال 2015 میلادی است.
درآمد این کمپانی از موبایل طی سهماههی چهارم سال 2016 به بیش از 1.47 میلیارد دلار سیده است؛ حال آنکه تحلیلگران از درآمد 1.38 میلیارد دلاری برای یاهو از موبایل سخن گفته بودند. درآمد یاهو در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن بیش از 200 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.
یاهو اعلام کرده است که این کمپانی هماکنون بیش از یک میلیارد کاربر ماهیانه دارد که از این تعداد 680 میلیون نفر از طریق موبایل به یاهو سر میزنند. همچنین میزان زمان سپریشده در بخش ویدیوهای یاهو 85 درصد افزایش پیدا کرده است. درآمد حاصل از جستجو در یاهو به بیش از 767 میلیون دلار رسیده که بیش از 698 میلیون دلار پیشبینیشده توسط کارشناسان است.
هرچند درآمد تبلیغاتی یاهو قابل مقایسه با رقبایی نظیر فیسبوک و گوگل نیست، اما سرویسهای جدید عرضهشده توسط این کمپانی، نشاندهندهی تمرکز یاهو بر بهینهسازی ویدیو و همچنین سرمایهگذاری بیشتر روی موبایل است.
از جملهی سرویسهای جدید یاهو باید به اپلیکیشن موبایل یاهو و سرویس ورزشی game of the Day این کمپانی اشاره کرد. با وجود اینکه تصاحب یاهو توسط ورایزن سال گذشتهی میلادی اعلام شد، اما این کمپانی همزمان با ارائهی گزارش مالی سهماههی چهارم سال 2016 خود اعلام کرد که نهایی شدن این خرید به سهماههی دوم سال 2017 میلادی موکول خواهد شد. انتظار میرود ورایزن همان مبلغ 4.8 میلیارد دلاری پیشنهادی را در قبال تصاحب یاهو پرداخت کند.
در هفتههای اخیر خبری منتشر شد که نشان از تغییر نام یاهو با Atlaba داشت. بر اساس این اخبار، مریسا میر، مدیرعامل یاهو نیز از عضویت هیئت مدیره کنار خواهد رفت؛ اما مشخص شد که این اخبار صحیح نیست.
مریسا میر در یک سال اخیر اقدامات زیادی در راستای بهبود وضعیت یاهو انجام داده است، بهطوریکه میتوان به کاهش 18 درصد تعداد کارکنان این کمپانی اشاره کرد. این کمپانی همچنین 22 دفتر خود را تعطیل کرد تا از این طریق مقداری در هزینههایش صرفهجویی کند.