در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خبر خوش؛ مستمری بهزیستی برای چندقلوها/ خانواده‌ها به کجا باید مراجعه کنند؟

درخشان نیا درباره جزئیات پرداخت مستمری بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو توضیحاتی داد.

خبر خوش؛ مستمری بهزیستی برای چندقلوها/ خانواده‌ها به کجا باید مراجعه کنند؟

فریبا درخشان نیا مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، اظهار کرد: این کمک هزینه برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تا پایان ٦ سالگی کودکان ارائه می‌شود و همچنین تمام خانواده‌های کم درآمد دارای فرزند ٣ قلو و بالاتر از کمک هزینه معیشت به صورت ماهیانه بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور بیان کرد: خانواده‌های دارای فرزند ٢ قلو که در آزمون وسع در دهک ١ تا ٣ قرار می‌گیرند هم واجد شرایط دریافت کمک هزینه معیشت مستمر ماهیانه هستند.

وی افزود: خانواده‌های دارای فرزند ٢ قلو که در آزمون وسع در دهک ٤ تا ٧ قرار می‌گیرند، به صورت موردی از حمایت برخوردار خواهند شد که در همین بهمن ماه هم ٤٠٠ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، یک نوبت دیگر هم قبل از عید دریافت می‌کنند و سال آینده هم به صورت موردی (احتمالا فصلی) مبالغی به حساب آن‌ها به صورت متمرکز واریز خواهد شد.

درخشان نیا گفت: سرپرستان خانوار باید درخواست خود را با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و فرزندانشان، همچنین اجاره نامه یا هر مدرکی که  محل سکونت آن‌ها را تأیید می‌کند، ارائه دهند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور ادامه داد: خانواده‌های واجد شرایط می‌توانند به ادارات بهزیستی محدوده سکونت خود مراجعه کنند و بعد از انجام بررسی‌ها توسط  مددکاری اجتماعی، می‌توانند از مزایای این کمک هزینه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های مددکاری اجتماعی استعلاماتی انجام می‌شود، افزود: فرآیند بررسی مددکاری اجتماعی کاملا تخصصی و نیازمند همکاری خانواده‌هاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان