چه کسانی مشمول یارانه ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند؟

 

خبرگزاری صداوسیما: مجتبی رضاخواه با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: منابعی که برای تأمین مالی این طرح در نظر گرفته شده بود، ابهاماتی داشت و در جلساتی که با شورای نگهبان داشتیم، این ابهامات را رفع کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح حدود 30 هزار میلیارد تومان نیاز است، اضافه کرد: در بررسی‌هایی که در جلسات کارشناسی مجلس و شورای نگهبان وجود داشت، تلاش کردیم معلوم باشد که دولت برای تأمین این طرح چه کارهایی را باید انجام دهد که عملاً از فروش دارایی‌های دولت خواهد بود.

رضاخواه با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور طرحی را برای تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم در نظر دارند که بر مبنای آن یارانه 100 هزار تومانی به حدود یک سوم جمعیت کشور پرداخت می‌شود، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که امکان اجرای این طرح وجود دارد.

وی گفت: حساسیت ویژه‌ای در مجلس و شورای نگهبان وجود داشت که منابع مالی که برای اجرای طرح الزام دولت به پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است، قابلیت اجرا داشته باشد.

رضاخواه با تاکید بر اینکه حتماً از بازوی نظارتی مجلس برای اجرای خوب این طرح استفاده خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت و مجلس، این طرح به خوبی اجرا شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره منابع مالی اجرای طرح الزام دولت به پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی گفت: حدود 18 هزار میلیارد تومان از منابع مالی این طرح از محل فروش سهام دولت در پالایشگاه‌ها، 12 هزار میلیارد تومان از فروش سهام عدالت در صنایع و 7 هزار میلیارد تومان از فروش سهام دولت در بانک‌ها و بیمه است.

رضاخواه با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور افزود: به علت تحریم‌های آمریکا، فروش نفت کاهش یافت و به علت شیوع کرونا، برخی افراد، شغل خود را از دست دادند و برای تأمین معیشت خود دچار مشکل شدند بنابراین مجلس تلاش کرد برای تأمین معیشت مردم، این طرح را به صورت موقت اجراءکند.

وی اضافه کرد: سه دهک نخست که حدود 20 میلیون نفر می‌شوند افرادی هستند که یا تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی و یا سازمان‌های امدادی مانند آن هستند و حدود 7 میلیون نفر هم تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، این افراد نفری 120 هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند.

رضاخواه ادامه داد: به جز این افراد، حدود 40 میلیون نفر که دهک‌های 4-5 و 6 هستند به ازای هر نفر 60 هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند.
وی گفت: این مبالغ به صورت نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان