اخبار جدید درباره کرونا/جزئیات فوت مرد ۷۷ ساله همدانی در اثر ویروس کرونا/۲ بازیکن تیم ملی فوتبال کرونا گرفتند؟

ایلنا: این مرد 77 ساله که چندی پیش به همراه پسرش به یکی از شهرهای همجوار سفر کرده بود در برگشت به همدان متوجه علایمی شبیه سرماخوردگی می شود که پس از بستری شدن در بیمارستان سینا همدان تست آزمایش ویروس کرونا آنها مثبت اعلام می شود.

این منبع خبر که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت : اگرچه وزارت بهداشت امروز -دوشنبه 5 اسفندماه - خبر از مرگ این فرد داد اما فوت این مرد 77 ساله مربوط به امروز نیست و این مرد چند روز پیش فوت کرد‌ه است، ولی خوشبختانه پسر او حالش بهبود یافت و امروز به خانه برگشت.

بنا به گزارش ایلنا، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌وگو با یک خبرگزاری در همدان ،امروز از فوت یک نفر در همدان به خاطر ابتلا به بیماری کرونا خبر داد و گفت : پدر و پسری چند روز پیش به بیمارستان سینا منتقل شدند که مشکوک ابتلا به کرونا بودند که با ارسال آزمایش‌های آنها پدر مثبت اعلام شد و متاسفانه فوت کرد.

تاکنون و بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت 12 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. 61 نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند که در حال حال مداوای خود هستند.

ابتلای 2 نفر به «کرونا» در عمان پس از بازگشت از ایران

عمان از ابتلای دو نفر در این کشور به ویروس «کرونا» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمان از ابتلای دو نفر در این کشور به ویروس «کرونا» خبر داد.

این خبر را شبکه تلویزیونی رسمی این کشور اعلام کرد.

بنا به گزارش‌ها، این دو نفر پیش‌تر به ایران سفر کرده بودند.

این در حالی است که در پی شیوع کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای هم‌جوار مرزهای زمینی و هوایی خود را با این کشور بسته‌اند.

 


2 بازیکن تیم ملی فوتبال کرونا گرفتند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه 2 بازیکن تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران که بالای تب 40 درجه داشتند دچار کرونا هستند و به همین دلیل اردو تیم‌های ملی لغو و برگزاری کلاس‌های مربیگری به تعویق افتاد.

پس از انتشار این خبر، سرپرست تیم ملی فوتبال نوجوانان این خبر را تکذیب کرد.

اما دقایقی پیش یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد این بازیکنان بالای 40 درجه تب داشتند و به احتمال زیاد به بیماری کرونا دچار شدند.

لازم به ذکر است، به همین دلیل اردوی تیم ملی جوانان لغو شد و همچنین کلاس‌های مربیگری که قرار بود در مرکز ملی فوتبال برگزار شود به تعویق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اردبیل:
11 نفر در اردبیل مشکوک به بیماری کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 11 نفر در استان اردبیل مشکوک به ویروس کرونا بوده و در مراکز درمانی بستری هستند.

قدرت اخوان اکبری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 11 بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل شناسایی شدند.

وی افزود: 9 نفر از افراد مشکوک به این بیماری در اردبیل و دو نفر نیز در شهرستان پارس آباد هستند.

رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل یادآور شد: نتیجه آزمایش‌این افراد در صورت مشخص شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

راه اندازی خط کرونا در سامانه 190 در سراسر کشور

وی یادآور شد: به استناد مصوبه دومین جلسه قرارگاه کنترل و مراقبت کووید 19 کرونا ویروس، از آنجا که اطلاع رسانی و آگاه ساختن آحاد جامعه در خصوص بحران ویروسی موجود از طریق حوزه‌های تخصصی نقش مؤثری در کاهش التهابات اجتماعی و عملکرد بهداشتی درمانی مناسب در آنان خواهد داشت، با راه‌اندازی خط کرونا در سامانه 190 وزا رت بهداشت، کارشناسان بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها پاسخگوی سوالات مردم در مورد سوالات متداول بیماری منتقله از ویروس کرونا 2019 با استفاده از اطلاعات منتشر شده از طریق وزارت متبوع و دستورالعمل‌های بهداشتی درمانی هستند.

به گفته وی از مردم بزرگوار استان تقاضا می‌شود چنانچه در خصوص ویروس کرونا سوالاتی دارند می‌توانند با تماس تلفنی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز:
ابتلای سه نفر در استان البرز به ویروس کرونا تایید شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ابتلای سه نفر در استان به ویروس کرونا را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن اینانلو در گفت و گویی با خبر شبانگاهی شبکه استانی البرز، گفت: انستیتو پاستور، امروز نتیجه مثبت افراد مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

وی افزود: بهترین واکنش به این مسئله، ماندن مردم در منزل و دوری از تجمعات است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: این ویروس از روی سطوح منتقل می‌شود و ممکن است تا دو هفته علامتی نداشته باشد.

دکتر اینانلو از مردم خواست خبرهای مربوط به بیماری کرونا را از کانال‌های رسمی وزارت بهداشت پیگیری کنند.

 

مورد مثبت کرونا در ری مشاهده نشده است

معاون استاندار تهران گفت: هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در شهرستان ری از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندارتهران در رابطه با مصوبات جلسه بررسی وضعیت کرونا در شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهرستان آمادگی لازم برای اطلاع رسانی، پیشگیری و کنترل بیماری کرونا را دارند و تا کنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در شهرستان ری از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه‌ جهت پیشگیری از شیوع این ویروس گفت: گندزدایی، کنترل ورود و خروج و سایر اقدامات لازم در مراکز جمعیتی پرتردد و محل مراجعه شهروندان انجام شده و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نیز در همین راستا عمده برنامه‌های این آستان را محدود کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه همه اقدامات مربوط به ویروس کرونا بایستی با هماهنگی شبکه بهداشت انجام ‌شود، افزود: اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم در دستورکار همه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

توکلی با اشاره به اقدامات دانشگاه ایران در شهرستان ری تصریح کرد: در بیمارستان‌های ری تمهیدات لازم برای پذیرش افراد مشکوک به ویروس کرونا اندیشیده شده است.

وی با اشاره به احتکار و گران فروشی برخی افراد سودجو بیان کرد: در پی افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره صمت و تعزیرات حکومتی با افزایش واحد‌های گشت، اقدام به بازرسی مستمر از داروخانه‌ها و مراکز فروش می‌کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تذکرات و برخوردهای قاطع انجام می‌شود.

معاون استاندارتهران در پایان با اشاره به اینکه کمیته ویژه‌ای هر روز در محل فرمانداری ری تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم ضمن حفظ آرامش خود، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و اخبار مربوطه را از وزارت بهداشت و منابع موثق پیگیری کنند.

 

نماینده مردم قم :‌ مبتلایان به ویروس کرونا در قم در حال بهبودی هستند

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا قابل پیشگیری است، گفت:‌ مبتلایان به کرونا در قم در حال بهبودی هستند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در خصوص بیماری ویروسی که به نام کرونا در قم و کشور شایع است باید این را بگویم که آنقدر جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: اینقدر که امروز سروصدا شده و ترس، وحشت، رعب و نگرانی در مردم ایجاد شده این نگرانی‌ها کاذب است و در این سطح واقعی نیست. به هر حال یک اتفاق و اپیدمی پیش آمده و یک بیماری واگیردار امروز مطرح شده که باید با خونسردی و دقت و مراقبت آثار مخرب آن را کم کرده و آن را مهار کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: بخشی از این مهار کار دولت است که با ضعف و قدرت کار پیش می‌رود و ما هم به عنوان نمایندگان ملت به جد پیگیر ان هستیم که مسئولان به وظیفه خود عمل کنند و به کمک مردم به حل این مشکل آنچه که در توان تدبیر کرده و به کارگیری کنند که از آن طرف دارد پیگیری می‌شود.

ذوالنور بر همین اساس اضافه کرد:‌ از طرفی بخش عمده‌ای خود مردم به مراقبت‌هایشان است که از شیوع این مسئله جلوگیری می‌کند. همانطور که متخصصان و پزشکان توضیح داده‌اند و علمای مربوطه تشریح کرده‌اند این هم مانند برخی بیماری‌های دیگر مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی، زکام و سایر بیماری‌ها است و یک فراگیری دارد. هرچند قدرت فراگیری آن بیشتر است اما تلفات آن کمتر از آنفلوانزا است و در دنیا حداکثر 2 درصد پیش‌بینی کردند که مبتلایان به این ویروس فوتی هستند و بقیه معالجه می‌شوند.

وی افزود: ما از نظر القایی به جامعه به گونه‌‌ای القا نکنیم که هر کسی که یا در معرض این ویروس است و یا مبتلا به آن شده، الزاماً مرگ در انتظار او است چنین چیزی نیست کما اینکه امروز خوشبختانه در قم ما یک مورد داشتیم که تست او مثبت بود و پس از قرنطینه و مراحلی که باید طی می‌شد بهبود یافت و بیمارستان را ترک کرد و در حقیقت با مراقبت از کرونایی که مبتلا شده بود نجات پیدا کرد.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: اینکه ما مردم را نگران کنیم که کرونا مساوی با مرگ و ابتلا به آن مردن است چنین چیزی نیست و مانند بیماری‌های دیگر است. بیماری‌های دیگر مرگ و میر دارند و این بیماری هم همین‌طور و حتی مرگ‌ومیر این بیماری از آنفلوانزا هم کمتر است اما ماندگاری ویروس آنفلوانزا بر سطوحی مانند دکمه آسانسور، دستگیر و میز مراجعات اداری و سایر نقاط بین 4 تا 24 ساعت ماندگاری دارد اما ویروس کرونا تا 9 روز ماندگاری دارد و چون ویروس آن دیر از بین می‌رود ماندگاری آن بیشتر است به ویژه در محیط‌های سرد و هرچه محیط سردتر باشد ماندگاری این ویروس بیشتر است.

ذوالنور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین باید رفت و آمدها را کم کرد و ارتباطات به حداقل برسد بهترین راه عدم ابتلا ماندگاری در محیط‌هایی است که مشکوک به آلودگی نیست مانند منزل. بنابراین رفت و آمد، مسافرت و موارد اینچنینی را باید به حداقل رساند.

وی همچنین یادآور شد: هرچه ویروس کرونا پراکنده‌تر شود غیرقابل جمع‌ کردن و سخت می‌شود. بنابراین مسافرت نکردن، در خانه حضور داشتن و اماکن عمومی کمتر مراجعه کردن باعث می‌شود پیشگیری شود. همچنین نکات بهداشتی را باید بیش از پیش رعایت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود در قم 50 نفر به خاطر این موضوع ظرف مدت 10 روز فوت شد‌ه‌اند چنین چیزی با بررسی‌های ما صحت ندارد چرا که ما سیر مرگ و میر طبیعی در همه بیمارستان‌های کشور از جمله قم را داریم و در بیمارستان کامکار و فرقانی و دیگر بیمارستان‌ها ما مرگ و میر را به طور طبیعی داریم. مرگ و میر این مقطع زمانی یعنی حدود 10 روز را اگر بخواهیم با سال گذشته مرگ و میر در قم مقایسه کنیم تفاوت 10 الی 15درصدی بیشتر ندارد یعنی مشابه همان سال گذشته در این فصل و ایام است.

ذوالنور در همین راستا بیان کرد: مقایسه این مقطع با هر مقطع در سال گذشته شاید بیشتر از 10 یا 15 درصد رشد مرگ و میر را در قم نداشته‌ایم لذا اگر کسانی که در بیمارستان‌هایی مختلف از دنیا رفته‌اند را نمی‌توانیم بگویم همگی مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند بلکه بخشی از آن به طور طبیعی در ایام دیگر هم اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: ما نباید بین مردم خیلی ایجاد نگرانی کنیم و یا برای عزیزان‌مان در قم تشویش ایجاد کنیم که فکر کنیم اگر شهر تخلیه شود وضع بهتر می‌شود و آن قرنطینه‌ایی را هم که گفتند شهر را تعطیل نمی‌کنند ولی برخی امکان پرتردد که در اختیار مردم است کمتر تردد شود همچنین برخی مراکز آموزشی به تناسب نیاز کنترل می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: ما سطح کار را در این ایام و ظرف چند روز اخیر کنترل کرده و خوشبختانه این ویروس پیشرفت قابل توجهی نداشته است بلکه با کمی مراعات قابل کنترل بوده و دستگاه‌های دولتی وزارت بهداشت و درمان نیز نگران هستند و ما هم به آنها فشار می‌آوریم هرچند ممکن است دولت قصوراتی داشته باشد اما در کلیات کشور اهتمام بر این است که جلوی این موضوع گرفته شود. حال ممکن است در بخش‌هایی قوت و ضعف داشته باشیم مانند تأمین ماسک، لباس‌های مخصوص برای پرستاران و کادر درمانی از جمله مواردی است که برای آنها تدابیری اندیشیده شده همچنین وزارت دفاع متعهد شده از فردا خط تولیدشان 20 هزار لیتر در روز مواد ضدعفونی تولید کنند و بر این اساس کمبودی که در کشور وجود دارد حل شده و از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

ذوالنور در خاتمه عنوان کرد:‌ آنچه من می‌توانم به مردم از موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس و نماینده قم عرض کنم باید بگویم برخی از این نگرانی‌ةا غیر طبیعی است و هرچه هم نگرانی داریم باید این نگرانی‌ها را در پیشگیری داشته باشیم یعنی در جلوگیری از انتشار این ویروس آن هم با مراقبت‌هایی که در فضای مجازی، تلویزیون و شبکه‌های سراسری صداوسیما و رادیو تأکید می‌شود اگر این نکات را کنترل کنیم قطعاً جلوگیری خواهد شد و اکنون هم آنهایی که آلوده بودند در حال شفا و بهبود هستند حال ممکن است 2 درصد مرگ و میر باشد اما قطعاً این موارد قابل پیشگیری است.

 

تمام دانشگاه‌های آذربایجان شرقی تا پایان سال تعطیل اعلام شد

پیرو مصوبه جلسه روسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه تبریز به منظور پیشگیری و رفع نگرانی‌های دانشجویان و خانواده‌های گرامیشان، همه فعالیت‌های آموزشی‌، کلاس‌های درسی دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‌های استان تا پایان سال تعطیل است.
پیرو مصوبه جلسه روسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه تبریز به منظور پیشگیری و رفع نگرانی‌های دانشجویان و خانواده‌های گرامیشان، همه فعالیت‌های آموزشی‌، کلاس‌های درسی دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‌های استان تا پایان سال تعطیل است.

به منظور صیانت از برگزاری کلاس‌ها مطابق با سرفصل‌های مصوب دانشگاه‌ها، طبق مصوبات هیات رئیسه فعالیت‌های آموزشی را با تمدید تقویم آموزشی و یا در طول ترم بعد از تعطیلات نوروز جبران می‌کنند.

دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری جلسات دفاع از رساله‌ها و پایان نامه‌ها و کلاس‌های آموزشی به صورت غیر حضوری را دارند می‌توانند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

با توجه به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها امکان استفاده از مرخصی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی بر اساس درخواست آنان تسهیل خواهد شد.

نظر به ضرورت استمرار برخی فعالیت‌های پژوهشی به ویژه در حوزه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه‌ها بر اساس امکانات و مقتضیات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، این مصوبه شامل دانشگاه های علوم پزشکی نمی شود.

 

ساعت کاری ادارات استان گیلان از فردا تغییر می کند
استاندار گیلان از تغییر ساعت کاری ادارات به منظور پیشگیری از ویروس کرونا به جز نهادهای خدمات رسان، بهداشتی و درمانی از فردا (سه شنبه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه دوشنبه در نشست مقابله با کرونا ویروس در استانداری گیلان، اظهار کرد: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی به جز نهادهای خدمات رسان، بهداشتی و درمانی از فردا (سه شنبه) تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در استان گیلان، گفت: از فردا ساعت کاری ادارات از 8:30 صبح آغاز و تا 12:30 پایان می‌یابد.

استاندار گیلان همچنین افزود: کاهش ساعت کار بانک‌های استان گیلان با مجوز ادارات مرکزی مربوطه و شورای هماهنگی بانک‌های کشور، بلامانع است.

مدارس اصفهان سه شنبه باز است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمامی مدارس استان اصفهان روز سه شنبه نیز دایر هستند.

آرش نجیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اختیار تعطیلی مدارس از استان ها سلب شده است، اظهار داشت: بنابر مصالح ملی، مقامات درسطح کشوری درباره تعطیلی مدارس تصمیم می گیرند.

وی افزود: در روز دوشنبه استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صورت تلفنی و حضوری در تهران و اصفهان پیگیر موضوع تعطیلی بودند که چون هنوز وضعیت استان اصفهان نسبت به کرونا کووید 19 وخیم نیست، مدارس تعطیل اعلام نشدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: کمیته ملی مبارزه با کرونا کووید 19 با تعطیلی مدارس استان اصفهان مخالفت کرده است و شاید دلیل آن این باشد که وضعیت اصفهان از نظر شیوع، از بسیاری از استانهای کشور مناسب تر است.

وی ابراز داشت: برای همراهی با مردم، از طرف اداره کل آموزش و پرورش به صورت کتبی به مدارس بخشنامه شدکه درباره غیبت دانش آموزانی که خود یا یکی از افراد خانواده آنها علایم سرماخوردگی یا تب را داشته باشند سخت گیری نشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان