اگر یکی از مهمترین دغدغههای ذهنی شما به عنوان فردی که در فضای اینترنت فعالیت دارد این است که کدام یک از کسب و کارها به خدمات تولید محتوای تخصصی نیاز دارند، همراه ما باشید چرا که به بسیاری از پرسشهایتان پاسخ خواهیم داد.
تمام کسب و کارهای آنلاین، به خصوص آنهایی که در بستر یک وب سایت فعالیت دارند، دیر یا زود به تولید محتوای متنی نیاز پیدا میکنند. حتی اگر به دلایل مختلف، هنوز مدیران این وب سایتها برنامهریزی لازم را جهت تنظیم تقویم محتوایی انجام ندادهاند، در آیندهای نزدیک متوجه میشوند که باید سریع تر اقدام کنند. اینترنت، دنیای رقابت شدید است! پس صاحب هر کسب و کاری که باشید در سایه تولید محتوا میتوانید به موفقیت برسید.
برخی از وب سایتها با توجه به اینکه موضوعات متنوعی را مورد بحث قرار میدهند، میتوان گفت که به محتواهای عمومیتر با مفاهیم اجتماعی و مخاطب پسند نیاز دارند. این نوع محتواهای متنی بیشتر در حوزههای سبک زندگی، گردشگری، دکوراسیون داخلی، نکات خانه داری، آشپزی، مد و لباس منتشر میشود.
در مقابل، تعداد زیادی از وب سایتهای تخصصی وجود دارند که به کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک میکنند تا مخاطبان ویژه خود را جذب کنند. این نوع کسب و کارها فقط یک حوزه بخصوص را پوشش میدهند، بنابراین هرچه محتوای منتشر شده در وب سایت، خاص جذاب و حرفهای باشد، باعث آگاهی مشتریان از آن برند خواهد شد. این مدل وب سایتها به سرعت به یک مرجع قابل اعتماد تبدیل میشوند، بنابراین یکی از بزرگترین نیازهای آن، خدمات تولید محتوای تخصصی و کمپینهای بازاریابی محتوایی حرفهای است.
حالا بیایید با هم نگاهی داشته باشیم به اصلیترین کسب و کارهایی که وب سایت آنها به انواع محتوای تخصصی نیاز دارند.
سایت تخصصی، محتواهای خاص نیاز دارد

وبسایت های تخصصی همان هایی هستند که یکی از گوشه های بازار را به طور انحصاری به دست گرفته اند و نیازهای ویژه ای از مخاطبان خود را پاسخگو هستند. اجازه دهید همین ابتدای بحث، چند مثال از این کسب و کارها برایتان عنوان کنیم:
فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی، فروشگاه اینترنتی اسباب بازی های فکری کودکان، وبسایت خبری حوزه هنرهای تجسمی، سایت فروش انواع لیوان و ماگ، سایت شرکتی صنعتی در حوزه بازرسی جوشکاری، نمونه هایی از سایت های تخصصی هستند که به محتواهای خاص و ویژه نیاز دارند. البته این مثال ها فقط به این چند مورد ختم نمی شود و فهرست، همچنان ادامه دارد...!
آنچه درباره تولید محتوای اختصاصی برای وبسایت های تخصصی اهمیت زیادی دارد این است که دقیقاً بدانید چه مطالبی را برای چه کسانی آماده می کنید و محتوای شما قرار است کدام اهداف را دنبال کنند.
در بازارهای تخصصی تر، رقابت تقریباً کمتر است و شما با یک اقدام هوشمندانه در تولید محتوا و تبلیغات آنلاین می توانید محصولات و خدمات خود را بفروشید و به سود خوبی برسید. مشتریان آنلاین، بیشتر نسبت به سایت های تخصصی، وفادار می مانند و ترجیح می دهند تعاملات بیشتری برقرار کنند.
محتوای اختصاصی برای سایت های نیچ، یا همان حوزه های تخصصی، به بازاریابی متمرکز بسیار کمک می کند. وقتی شما گروه خاصی را هدف قرار می دهید، نیازهای آنها را دنبال می کنید و این مشتریان به زودی متوجه می شوند که از طریق وبسایت شما می توانند مشکلات خود را حل کنند یا محصولات مورد نظر را خیلی سریع خریداری نمایند. شما با تولید محتوای هدفمند در سایت تخصصی خود، به مشتریان تان ثابت می کنید محصولاتی را می توانند پیدا کنند که شاید برای یافتن آن در سایت های بزرگ تر، باید روزها وقت بگذارند! همین سرعت عمل، باعث جذب مشتری و نگه داشتن آنها می شود.
چند مثال از سایت های تخصصی که به محتوای یونیک نیاز دارند
- سایت های سفر و گردشگری
- سایت های هنری
- سایت های لوازم دیجیتال – لپتاپ – موبایل
- سایت فروش کتاب های مختلف
- سایت لوازم و ابزار صنعتی
- سایت مواد شیمیایی صنعتی
- سایت ماشین آلات و تجهیزات
- سایت هایی درباره حیوانات خانگی
- سایت آموزشی کودکان
- سایت های آموزشی زبان خارجی
- سایت آموزش کنکور و مشاوره درسی
- سایت بازی های رایانه ای
- سایت برنامه های ورزشی و بدنسازی
- سایت های تخصصی در هر موضوع پزشکی
- سایت انواع ادویه جات – خشکبار – آجیل
- سایت تخصصی املاک در حوزه ویلا
- سایت مهندسی ساختمان
- سایت مهندسی شیمی
- سایت مهندسی محیط زیست
- سایت تخصصی فناوری بازیافت و پسماند
- و....
اگر بخواهیم تمامی حوزه های تخصصی که به محتوای سئو شده و جذاب نیاز دارند را فهرست کنیم، تقریباً شبیه به یک کتاب را باید برایتان آماده کنیم. هر کدام از این کسب و کارها به یک استراتژی مجزا برای بازاریابی نیاز دارند و می توانید به راحتی، گوشه ای از بازار خود را به دست بگیرید.
همه پلتفرم های آنلاین به شکل رایگان و یا پولی در اختیارتان هستند تا بتوانید محصولات و خدمات تان را در هر حوزه ای به مشتریان بیشتری معرفی کنید.
آنچه مسلم است اینکه روش های بازاریابی محتوایی تخصصی، روز به روز، پیشرفت می کند و مخاطبان، هر روز تمایل دارند محتواهای جذاب تری را بخوانند. کسانی در این رقابت پیروز هستند که خلاقیت و نوآوری را در اولویت قرار دهند!
تنها دارایی ارزشمند سایت شما، محتوا است!
برای شروع یک رقابت قدرتمند در بازار آنلاین، قطعاً به تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، اینفوگرافیک، ویدیو و برگزاری کمپین های رپورتاژ آگهی تخصصی نیاز دارید. حال اینکه کدام روش برایتان در اولویت قرار دارد، کاملاً به نوع کسب و کار، محصولات و خدمات شما بستگی دارد. اهداف خود را تعیین کنید و البته بهتر است همه تکنیک ها را در کنار هم اجرا نمایید.
ما به عنوان تیم حرفه ای که سال ها در زمینه تولید محتوا، تخصص و تجربه داریم به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدای این مسیر، بر روی تولید محتوای متنی تألیف و ترجمه ای و بازاریابی محتوایی تمرکز کنید. هنگامی که توانستید نرخ کلیک سایت خود را بالاتر ببرید و مشتریان بیشتری با شما تماس گرفتند، بر روی تولید پادکست یا ویدیوی تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید.
اگر به دنبال چند راهکار و توصیه خوب هستید که سایت پربازدید داشته باشید، این نکات را برایتان جمع آوری کرده ایم:
- محتوای تخصصی به کمک کسب و کار شما می آید تا حرفه ای دیده شوید و این می تواند اعتبارتان را افزایش دهد؛ آیا شما به دنبال همین هدف نیستید؟...
- جذب کاربران و نگه داشتن آنها در یک وبسایت به کمک تولید محتوای باکیفیت و سئو سایت، بسیار آسان تر است...
- موضوعات محتوا را ساده بیان کنید تا قابل درک باشد و اگر محتوای تخصصی آماده می کنید، آنها را با جملات بسیار ساده و روان توضیح دهید....
- محتوای واقعی و معتبر در سایت منتشر کنید تا مشتریان به شما اعتماد کنند...
- برای تولید و انتشار محتوا و همچنین در خصوص بازاریابی محتوایی و رپورتاژ آگهی، برنامه ریزی داشته باشید...
- وبسایت های رقبا را بررسی کنید. محتواهای جدید شما باید از رقبا، دقیق تر و جذاب تر باشند...
- برای طراحی کمپین تبلیغاتی رپورتاژی حتماً از افرادی که در این حوزه کار می کنند و تجربه دارند کمک بگیرید....
- قیمت تولید محتوا را در اولویت های سوم یا چهارم قرار دهید و ابتدا بر روی کیفیت محتوای سایت و کمپین های تبلیغاتی تمرکز داشته باشید....
خدمات طراحی کمپین بازاریابی محتوایی با تضمین کیفیت
یکی از مهم ترین عواملی که هر کسب و کار آنلاین به آن نیاز دارد، محتوا است. این می تواند در قالب ها و فرمت های متنوعی در یک وبسایت منتشر شود؛ از محتوای متنی گرفته تا محتوای صوتی، رپورتاژ آگهی، عکس نوشته، اینفوگرافیک، موشن گرافی، کلیپ کوتاه، ویدیو تبلیغاتی و ...، همگی برای سایت ها اهمیت دارند.
چیزی که اهمیت دارد، اجرای یک کمپین محتوایی تبلیغاتی موفق و مؤثر است که اثرات خود را در طولانی مدت بر فروش یک وبسایت بگذارد و بتواند برندسازی را نیز تقویت کند. تولید محتوای سئو و باکیفیت، از هر نظر تمامی این نیازها را برآورده می سازد. لذا ما توصیه می کنیم هر نوع کسب و کار که دارید، حساب شده عمل کنید.
ما در وبسایت "اولتراشیمی"، مرجع شیمی و صنعت، برنامه هایی را ترتیب داده ایم تا همه کسب و کارهایی که بر بستر سایت فعالیت دارند بتوانند کمپین های تخصصی برگزار کنند و محصولات و خدمات خود را به میلیون ها کاربر معرفی نمایند. جهت بررسی تعرفه ها و روند ثبت سفارش می توانید با ما در ارتباط باشید.