وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اقلام مصرفی و ضروری ماه مبارک رمضان هم تامین شد/ شبانه روزی شدن فروشگاه‌ها برای تامین مایحتاج مردم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رضا رحمانی برای بررسی روند توزیع و عرضه کالا از چند فروشگاه‌ بزرگ شهر تهران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر موجودی مناسب کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های سطح کشور، بیان کرد: تعدادی از شعب فروشگاه‌ها برای عرضه مناسب و تأمین مایحتاج مردم در این شرایط و ایجاد اطمینان در جامعه، شبانه‌روزی شده‌اند و حتی ظرفیت کافی برای شبانه‌روزی شدن تعداد بیشتری از شعب فروشگاهی نیز وجود دارد.

وی با ابراز اینکه "مردم عزیز ما بسیار مدیریت‌شده و با فرهنگ بالا نسبت به خرید و تأمین مایحتاج عمومی خود اقدام کرده‌اند"، افزود: اما متأسفانه برخی در فضای مجازی علاقه‌ای به حفظ آرامش بازار ندارند و سعی در برهم زدن این آرامش دارند‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: انبارهای کالاهای استراتژیک موجودی کافی دارند و تمام کالاهای اساسی از گندم گرفته تا سایر اقلام اساسی ذخیره شده است و برای اقلام ضروری ایام نوروز و ماه مبارک رمضان کمبودی وجود نخواهد داشت.

رحمانی همچنین یادآوری کرد: با ورود ویروس کرونا مشکلاتی در تأمین برخی اقلام به وجود آمد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اکنون روند مناسبی طی شده است و به‌زودی کاملاً برطرف می‌شود. شایان ذکر است که کار جهادی برای تأمین اقلام و کالاهای مرتبط با درمان و پیشگیری این بیماری انجام شد که حتی بسیاری از کارخانجات ما برای تولید این اقلام تغییر خط تولید داده‌اند.

وی همچنین متذکر شد: خود مردم با حضور در بخش‌های مختلف کشور می‌توانند مهمترین بخش در ارزیابی وضعیت کشور باشند و این نکته را توجه داشته باشند که برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی چندان قابل استناد نبوده و بهتر است به منابع مطمئن‌تری از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی توجه کنند و اخبار خود را از منابع معتبر دنبال کنند.

وزیر صمت با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تأمین نیاز‌های مردم بیان کرد: حتی تخفیف‌های مناسبی برای ایام نوروز اعمال شده و شرایط مناسبی بر کشور حاکم است و به‌امید خدا با سربلندی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با تأکید بر نظارت مداوم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر بازار و رصد قیمت‌ها، بیان کرد: نظرات و شکایات مردم یکی از معیار‌های اصلی ما برای ارزیابی اوضاع محسوب می‌شود و تعداد شکایات مردمی 7 درصد کاهش پیدا کرده است که این نشان از افزایش رضایت مردم و کاهش موارد تخلف دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان