ماهان شبکه ایرانیان

پیش‌بینی منابعی از محل مالیات‌ها برای کاهش مصرف دخانیات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس مواد 50، 51 و 52 لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 50 این لایحه صد درصد سهم دولت از منابع موضوع بند ت ماده 28 پس از کسر وجوه موضوع تبصره‌های 4 و 5 ماده 42 این قانون از طریق ردیف‌هایی که در بودجه های سنواتی مشخص می‌شود جهت کنترل، پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌ها و عوارض ناشی از مصرف آن، آموزش و توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی در مدارس در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به ترتیب به نسبت 40درصد، 40 درصد و 20 درصد قرار می گیرد و هر گونه هزینه کرد در سایر برنامه ها و مغایر با اقدامات تعیین شده در این ماده ممنوع است.

بر اساس ماده 51 این لایحه، صد درصد سهم دولت از منابع موضوع بند پ ماده 28 پس از کسر وجوه موضوع تبصره‌های 4 و 5 ماده 42 این قانون از طریق ردیف هایی که در بودجه های سنواتی مشخص شده است برای پیشگیری و مقابله با بیماری ها و عوامل خطر سلامتی که بیشترین هزینه اقتصادی و اجتماعی را دارند، تغییر و اصلاح الگو مصرف و سبک زندگی، توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان به نسبت 70 درصد و 30 درصد در اختیار وزارتخانه های بهداشت و درمان و ورزش و جوانان قرار می گیرد تا در غالب تدابیر بخشی و فرابخشی سلامت که به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می رسد هزینه شود. هرگونه هزینه کرد در سایر بخش ها و مغایر با اقدامات تعیین شده در این ماده ممنوع است.

بر اساس ماده 52 این لایحه منابع حاصل از مالیات های موضوع مواد32 و 33 این قانون سهم دولت است و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان