هیوندای النترا ۲۰۲۰ چطور شگفت‌زده‌تان می‌کند؟

مردم دنیا بیشتر به دنبال یک سدان خانوادگی جمع و جور با قیمت مناسب هستند، به همین دلیل هیوندای النترا توانسته طرفداران زیادی پیدا کند

مردم دنیا بیشتر به دنبال یک سدان خانوادگی جمع و جور با قیمت مناسب هستند، به همین دلیل هیوندای النترا توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. ایرانی‌ها هم استقبال خوبی از این اتومبیل داشته‌اند و به همین دلیل پس از چند سال واردات این اتومبیل، کرمان موتور تصمیم گرفت که آن را مونتاژ کند. تا به حال 6 نسل از این اتومبیل از سال 1990 توسط شرکت هیوندای کره‌جنوبی به بازار اتومبیل دنیا عرضه شده است که هر کدام از این نسل‌ها تفاوت محسوسی از نظر فنی و ظاهری نسبت به یکدیگر داشته‌اند. این شرکت اخیرا النترا 2020 از نسل ششم را عرضه کرده که شاید تغییرات آن باعث شگفتی‌تان شود.

قیافه جذاب‌ و تهاجمی النترا
نسل پنجم و ششم النترا در میان ایرانی‌ها بیشتر خرید و فروش شدند که هنوز هم بازار خوبی دارد. قیمت النترا در سال‌های اخیر با توجه به قیمت ارز در کشورمان نوسانات زیادی داشته و از یک اتومبیل با قیمت مناسب تبدیل به یک خودرو با قیمت نجومی شده است. اما به هر حال اگر جزو علاقه‌مندان این اتومبیل هستید باید بدانید که کره‌ای‌ها به تازگی مدل 2020 این اتومبیل را هم رونمایی کرده‌اند. النترا 2020 ظاهر خود را نسبت به مدل 2019 چندان تغییر نداده و همان شکل تهاجمی‌ زیبا و خشن را حفظ کرده است. این اتومبیل را در 6 تیپ SE ، SEL ، Value Edition ، Eco ، Limited و Sport به بازار عرضه کرده‌اند. تفاوت این تیپ‌ها بیشتر در آپشن‌ها و امکانات و کمی هم در شکل ظاهری (جلو پنجره، رینگ‌ها و پروژکتورها) است. البته قیمت تیپ‌های مختلف هم با یکدیگر تفاوت دارد که از حدود 18 هزار دلار شروع شده و به حدود 23 هزار دلار می‌رسد (در بازار آمریکا). کره‌ای‌ها این اتومبیل را با 7 رنگ سفید، نقره‌ای، خاکستری، آبی کاربنی، قرمز و مشکی به بازار عرضه کرده‌اند. اما آپشن‌هایی که در النترای 2020 می‌تواند برایتان شگفت‌انگیز باشد، دستیارهایی است که به کمک راننده و سرنشینان می‌آیند تا لذت و ایمنی بیشتری را در رانندگی احساس کنند. مثلا بارها پیش آمده که بعد از پارک کردن اتومبیل، سرنشین یا راننده، در ماشین را بدون توجه به اتومبیل‌های عبوری باز کرده و حادثه ایجاد کرده است. النترا 2020 در تیپ‌های فول آپشن، دستیار خروج ایمن دارد. یعنی اگر اتومبیلی در حال عبور از کنار خودروی پارک شده شما باشد، در را قفل می‌کند تا نتوانید پیاده شوید. یکی دیگر از آپشن‌های این خودرو، دستیار میزان نور است. این دستیار می‌تواند میزان تردد در مسیر را آنالیز کرده و نور بالا و پایین را تنظیم کند تا برای دید رانندگان اتومبیل‌های عبوری، مشکلی ایجاد نشود. درضمن یکی دیگر از چیزهایی که شاید مدل 2020 را برایتان جذاب کند این است که طراحان این اتومبیل، حتی برای مدل‌های پایه هم آپشن‌هایی مثل مانیتور 3.5 اینچی یا تهویه دوگانه را در نظر گرفته‌اند که در مدل‌های پایه قبل‌تر دیده نمی‌شد.

بفرمایید جعبه دنده CVT
برخی‌ افراد هستند که چندان به ظاهر اتومبیل اهمیت نمی‌دهند و بیشتر برایشان مهم است که اتومبیل جدید از لحاظ فنی چه تغییرات مثبتی کرده است. النترا 2020 برای این دسته از افراد هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. اگر راننده‌ای هستید که زیاد رابطه خوبی با گیربکس‌های دستی ندارید باید بدانید که مهم‌ترین تغییر النترای تازه متولد شده، خداحافظی با دنده دستی در تمام تیپ‌های آن است. یعنی حتی ارزان‌ترین تیپ این مدل هم دیگر گیربکس دستی ندارد و از دنده اتوماتیک بهره می‌برد. مدل‌های قبلی این اتومبیل بسته به تیپی که داشتند از جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک بهره می‌بردند، اما حالا تیپ‌هایی از النترا 2020 که موتور 2 لیتری دارند از جعبه دنده اتوماتیک CVT هوشمند استفاده می‌کنند. تیپ‌هایی هم که حجم موتورشان کمتر از 2 لیتر (تیپ‌های اقتصادی و اسپرت) است،‌ جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان