غذاها تأثیر قابل توجهی در خلق و خوی انسانها دارند. اگر شما تغذیه مناسب داشته باشید، میتوانید آرامش بیشتری پیدا کنید و انرژی خود را نیز در طول روز مدیریت کنید. آیا تا به حال از خود پرسیدهاید چه اتفاقی میافتاد اگر دستگاهی وجود داشت که با توجه به ظاهر شما، غذای مورد نیازتان را تشخیص میداد و به شما در انتخاب غذا کمک میکرد؟
KFC به این رؤیا تحقق بخشیده است.
Du Mi بهعنوان اولین ربات دارای هوش مصنوعی در فروشگاه مفهومی KFC در شانگهای با مشتریها ملاقات میکند.
KFC اولین فروشگاه مجهز به هوش مصنوعی خود را روز جمعه در پکن راهاندازی و اعلام کرد که طرحی برای افزایش رستورانهای هوشمند دارد تا برای مشتریان تجربیات جالب و تازهای به ارمغان بیاورد.
اولین رستوران هوشمند KFC با همکاری بزرگترین موتور جستوجوی چین «Baidu» در خیابان فایننس در پکن آغاز به کار کرده است.
در این فروشگاه تصویر صورت مشتریان ثبت میشود و از این عکس برای تشخیص صورت، جنسیت، سن، شرایط روحی و دیگر ویژگیها استفاده خواهد شد تا به مشتری غذای مناسب پیشنهاد شود و روند سفارش غذا را کامل کند.
وو ژانگین، معاون مدیرِ موسسه یادگیری عمیق کمپانی Baidu که به توسعه این فنآوری کمک کرده، گفته است: «اگر مشتری دوباره به فروشگاه مراجعه کند و با دستگاه عکس بگیرد، دستگاه میتواند چهره آن فرد را تشخیص و سابقه خرید آن فرد را نیز نشان بدهد. همچنین میتواند عادت غذایی آن فرد را به یاد آورد تا به سفارش غذای آن فرد کمک کند.»
با دستگاه دیگری که مجهز به واقعیت افزوده است، مشتریها قادر خواهند بود تا با تغییر حالات چهره با دستگاه تعامل داشته باشند، مثلا با تکان دادن سر خود روبروی دستگاه عکس بگیرند و روی تلفن همراه خود ذخیره کنند.
رستوران هوشمند KFC مربوط به کمپانی یام چانگ هولدینگ در شانگهای بهعنوان اولین رستوران چینی هوشمند آغاز به کار کرد. دستگاه سفارش غذا به سفارشدهنده غذای هوشمند مجهز شده است که شروعی برای استفاده از هوش مصنوعی در رستورانهای زنجیرهای است.
ژای لی مدیر اصلی KFC پکن گفته است که رستورانهای هوشمند فقط بهمنظور استفادهی جالب از سختافزارها نیستند، بلکه بیشتر برای مشتریان راحتی فراهم میکنند.
او همچنین گفته است: «نوآوریهای ما از نهایت فنآوری بروز استفاده میکنند و ما میخواهیم تا مشتریان جوانی که ترجیح میدهند پیگیر مسائل روز باشند، جذب کنیم. هوشمند سازی رستورانها میتواند به سرویسدهی بهتر و سریعتر به مشتریها کمک کند. ما باور داریم که تجربه غذا خوردن در رستورانها باید ارتقا پیدا کند. باوجود پنج هزار فروشگاه در چین، ما برنامه داریم تا برای دستیابی به تجربه لذتبخشتر از سفارش غذا، به سراسر دنیا خدمات ارائه دهیم.»
نظر شما در این مورد چیست؟