ماهان شبکه ایرانیان

گزارش مالی شیائومی برای فصل اول ۲۰۲۰ منتشر شد: افزایش ۱۳.۶ درصدی درآمد

شیائومی گزارش مالی خود برای فصل اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد که با وجود مشکلات زیاد در بازار، نشان از افزایش درآمد آن در تمام بخش‌ها دارد.

گزارش مالی شیائومی برای فصل اول 2020 منتشر شد: افزایش 13.6 درصدی درآمد

شیائومی گزارش مالی خود برای فصل اول 2020 را منتشر کرد که با وجود مشکلات زیاد در بازار، نشان از افزایش درآمد آن در تمام بخش‌ها دارد.

درآمد کلی این شرکت چینی با افزایشی 13.6 درصدی نسبت به سال گذشته به 6.97 میلیارد دلار رسیده است. سود این برند نیز با افزایش 44.9 درصدی به 1.06 میلیارد دلار رسیده که با توجه به هزینه‌های بالای بخش تحقیق و توسعه که رشدی 13.4 درصدی داشته، قابل توجه است.

60 درصد از درآمد این شرکت توسط گوشی‌های هوشمند تامین شده که با رشد 12.3 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل به 4.25 میلیارد دلار رسیده. شیائومی در فصل اول 2020 توانسته 29.2 گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش برساند که نسبت به سال گذشته، افزایش کمی را تجربه کرده. شیائومی هم اکنون با سهم 11.1  در بازار جهانی، به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود.

جدیدترین پرچمداران این شرکت، Mi 10 و Mi 10 پرو توانسته‌اند به فروش 1 میلیون دستگاه در ماه‌های فوریه و مارس دست پیدا کنند و ردمی نوت 8 تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی این برند در فصل اول 2020 شود. میانگین قیمت فروش این برند رشدی 7.2 درصدی داشته که خبر از فروش مناسب گوشی‌های گران‌قیمت آن می‌دهد. شیائومی در گزارش خود به سهم 25.9 درصدی گوشی‌های 5G در چین اشاره کرده است.

شیائومی

درآمد بخش اینترنت اشیاء و لوازم خانگی این برند با رشد 7.8 درصدی به 1.82 میلیارد دلار رسیده. شیائومی اعلام کرده که با فروش 252 میلیون دستگاه، دارای بزرگترین پلتفرم IoT در جهان است. فروش هدفون‌های بی‌سیم این برند رشد 600 درصدی داشته و دستبندهای Mi Band، اسکوترهای برقی و همچنین جاروبرقی‌های رباتی نیز با افزایش فروش مواجه شده‌اند. فروش روترهای این برند نیز نسبت به سال گذشته افزایشی دو برابری داشته است.

شیائومی توانسته به فروش بالایی در کشورهای اروپایی دست پیدا کند و سهمی 14.3 درصدی در این قاره داشته باشد. اسپانیا بزرگترین بازار این برند در قاره اروپا بوده و فروش آن در کشورهای غربی نیز افزایش داشته. میزان تقاضا برای محصولات این برند در آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه با افزایش شدیدی روبه‌رو شده است.

شیائومی یکی از اولین شرکت‌‌هایی بود که با ویروس کرونا مبارزه کرد. این شرکت از همان ابتدا شروع به اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های استان «هوبئی» چین کرد و همچنین برای بسیاری از کشورها در سراسر جهان تجهیزات ارسال کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان