به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی در نشستی که به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص پروژههای کوچک مقیاس محلی و طرح 500 کیلومتری احداث مسیر دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو شهر تهران برگزار شد، بر لزوم تشکیل یک کمیته راهبردی به منظور پیشبرد بهتر این پروژهها تاکید کرد و از حوزههای ذینفع مدیریت شهری خواست در سطوح عالی مدیریتی، در نشستهای هفتگی این کمیته شرکت کنند.
وی با بیان آنکه مدیریت شهری پایتخت از گذشتههای دور تا به امروز، هزینههای نسبتا قابل توجهی را البته در قالب اقدامات پراکنده و نامنسجم صرف بهبود وضعیت معابر پیاده رو کرده است، گفت: اینکه امسال هر ناحیه شهرداری تهران اقدام به بهسازی 4 کیلومتر معبر پیاده رو خواهد کرد اقدام جدیدی نیست بلکه ساز و کارهای انجام کار دچار تحول شده است.
صبوری، احترام و توجه به حقوق عابران پیاده را شاخصه اصلی پروژههای کوچک مقیاس و نیز طرح بهسازی معابر پیاده رو ذکر و اضافه کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران همانند آنچه در طرح بهسازی معابر شهر تهران انجام و آسفالت موردنیاز مناطق با اتکا به ظرفیتهای داخلی شهرداری تهران تولید شد، در طرح بهسازی معابر پیاده رو نیز جداول، بتن خشک و افزودنیهای لازم را براساس یک طرح اختلاط از پیش تعیین شده در اختیار مناطق گذاشته و ضمن کنترل کیفیت مصالح در مبداء، هزینههای اجرای طرح را به شدت کاهش خواهد داد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه مدیریت شهری پایتخت به مدد اجرای طرح بهسازی معابر شهر تهران، از یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آسفالت به یکی از مهمترین تولید کنندگان آن در کشور تبدیل شده است، ابراز امیدواری کرد اجرای طرح 500 کیلومتری احداث مسیر دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو نیز منشاء آثاری مثبت در جهش تولید و البته بهبود وضعیت پیاده روها باشد.
گفتنی است در این نشست که با حضور مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تشکیل شد، مدیرانی از سایر حوزههای مرتبط از قبیل معاونت هماهنگی و امور مناطق، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا، معاونت شهرسازی و معماری و معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز حضور داشتند و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژههای کوچک مقیاس محلی و طرح بهسازی معابر، درباره ابعاد و جوانب مختلف این طرحها به بحث و تبادل نظر پرداختند.