مقاومت میوه‌های تابستانه در برابر کاهش قیمت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قیمت میوه در بازار تهران به رغم اینکه فصل عرضه بیشتر میوه است، اما همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. میوه‌های تابستانه ظاهرا قصد ندارند از قیمت‌های نجومی چند هفته گذشته خود پایین بیایند.

افزایش قیمت میوه در هفته‌های گذشته اعتراض مردم را در پی داشت به طوری که مخاطبان سامانه فارس من خبرگزاری فارس موضوع گرانی میوه را به عنوان سوژه پیشنهاد کرده بودند و خبرگزاری فارس نیز در گزارش‌های مختلف بررسی کرد.

براساس جدیدترین قیمتی که از فروش در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران منتشر شده است، قیمت میوه‌های تابستانه همچنان بالاست. هر کیلو زردآلوی شیراز تا 28 هزار تومان، شلیل شبرنگ تا 17 هزار تومان، گیلاس تکدانه تا 25 هزار تومان، هلو هسته‌جدا تا 12 هزار تومان به فروش می‌رود.

طی روزهای گذشته قیمت هندوانه نیز افزایش دو برابری داشته، به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تا 3 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود. ملون نیز از این قافله عقب نمانده و هر کیلو تا 5 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

* جولان میوه‌های خارجی

در میدان میوه مرکزی و تره‌بار هر کارتن آناناس 320 هزار تومان به فروش می‌رود. انبه نیز کیلویی 35 هزار تومان است.

وزارت صمت اخیراً میوه‌های خارجی مانند موز، انبه، آناناس را در گروه کالای 27 قرار داده  به آنها ارز اختصاص نمی‌دهد، بنابراین آنطور که واردکنندگان می‌گویند حدود 300 تن محصول آناناس در گمرک رسوب کرده و مجوز صادرات داده نمی‌شود.

*تفاوت 10 برابری قیمت میوه از مزرعه تا بازار

مسئله مهم در قیمت‌های میوه تفاوت عجیب و غریب آن از مزرعه تا بازار است، در حالی که قیمت محصولات مانند گوجه‌فرنگی و پیاز در منطقه جنوب 500 تا یک‌هزار تومان است، اما این محصولات در میدان مرکزی تا 7 برابر و در بازار تهران تا 10 برابر به فروش می‌رود.

نکته مهم اینکه اینها قیمت‌هایی است که در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود، در مغازه‌های سطح شهر 30 تا 100 درصد به این قیمت‌ها اضافه می‌شود. طبق مصوبه، مغازه‌های سطح شهر مجازند 30 درصد به فاکتوری خریدی که از میدان مرزی میوه‌ تره‌بار دارند اضافه کنند اما آنها رعایت نکرده و تا 100 درصد اضافه می‌کنند.

70

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان