رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد؛

افتتاح مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در دادگستری تهران

حشمتی مهذب گفت: در راستای کاهش آمار زندانیان، مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در محل مجتمع قضایی امام خمینی (ره) افتتاح شد.

افتتاح مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در دادگستری تهران

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای کاهش آمار زندانیان و با حضور محمد جواد حشمتی مهذب، مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در محل مجتمع قضایی امام خمینی (ره) افتتاح و آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران این مرکز را از جمله برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران در راستای برنامه‌های تحول محور عنوان کرد.

در آئین افتتاح این مرکز معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان تهران طی گزارشی کنترل مستمر و هوشمندانه جمعیت کیفری زندان، آسیب شناسی از احکام کیفری در حبس گرایی و برنامه ریزی به منظور تغییر نگرش قضات در استفاده از سایر مجازات‌ها را از مهم‌ترین دستور کار‌های راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

حسن بابایی گفت: آموزش و ترغیب قضات به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و اعمال نهاد‌های ارفاقی، نظارت بر قرار‌های تأمین با رویکرد تناسب تأمین با نوع و اهمیت جرم ارتکابی از دیگر موضوعاتی است که در اهداف راه اندازی این مرکز می‌توان به آن اشاره کرد.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با ظرفیت‌های ایجاد شده ایجاد تعامل قضات با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران و افزایش ارتباط با بهره مندی از فناوری‌های روز را تقویت کنیم.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان