رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران مطرح کرد؛

کاهش سرمایه گذاری مناطق شهرداری پاشنه آشیل اقتصاد شهری

بنار گفت: تاکنون به جز مناطق ۲ و ۲۱، سایر مناطق شهر تهران کمترین میزان مشارکت را با سرمایه گذاران داشتند.

کاهش سرمایه گذاری مناطق شهرداری پاشنه آشیل اقتصاد شهری

شکرالله بنار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دغدغه اول ما در زمان تحریم‌ها سرمایه گذاری است، گفت: پارسال 1200 میلیارد تومان از پروژه‌های تکمیل شده را فروختیم و امسال هم این برنامه را 7 برابر توسعه می‌دهیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت خط 10 مترو به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: تفاهم نامه‌ای بین ما، مترو و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تبادل شده که پروژه‌ها را به مترو معرفی کردیم.

او با بیان اینکه پارسال حدود 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید داشتیم، گفت: تلاش می‌کنیم که میزان سرمایه گذاری را به 10 هزار میلیارد تومان برسانیم.

بنار با بیان اینکه میزان مشارکت مناطق مختلف در پروژه‌ها یکسان نیست، گفت: برخی مناطق هیچ سرمایه گذاری نداشته‌اند، برای مثال منطقه‌ای که در گذشته 25 درصد تأمین مالی نقدی برای شهرداری داشت، اکنون هیچ نقشی ندارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران تصریح کرد: مناطق 2 و 21 بیشترین میزان مشارکت را با سرمایه گذاران داشتند و حجم سرمایه گذاری در آن‌ها بالا است و در سایر مناطق هیچ اتفاق خاصی رخ نداده که این پاشنه آشیل اقتصاد شهری است.

او با اشاره به نامه‌ای که شهردار تهران درخصوص اهمیت سرمایه گذاری توشته بود، گفت: در این نامه تأکید کرده بودم که سرمایه گذاری تنها راه ماست و نگاهی که اکنون به حوزه سرمایه گذاری وجود دارد، پسندیده نیست.

او ادامه داد: سازمان سرمایه گذاری تنها 55 نفر نیرو دارد که با این تعداد نیرو پارسال 400 پروژه را پیش برده است.

بنار با بیان اینکه این سازمان در محاکم قضایی شانه به شانه اداره حقوقی پرونده دارد، گفت: در تیر ماه 98 قرار بود که با استفاده از تهاتر نفت، اتوبوس و مترو را تأمین کنیم و پارسال هم قراردادی با تأمین کننده از مالزی تنظیم کردیم تا با این روش به ما اتوبوس دهند، اما به خاطر کرونا این کار هم متوقف شد.

او افزود: رئیس جمهور قول داده بود که اگر تهران بخواهد 500 اتوبوس بخرد، 50 درصد هزینه آن را می‌دهد، لذا ما هم به تأمین کننده گفتیم اگر اتوبوس‌ها را به روش نفتی یا تهاتر املاک تأمین کنند، ما آن‌ها را به سازمان برنامه ریزی معرفی می‌کنیم تا 25 درصد مبلغ را در ابتدای کار بگیرند.

بنار تصریح کرد: برای تهیه 200 دستگاه واگن مترو هم آمادگی داریم و بر همین اساس با شرکت مترو و تأمین کننده‌های داخلی مذاکره کرده‌ایم.

او با بیان اینکه از پارسال کار ساماندهی حمل بار با جدیت شروع شده است، گفت: به غیر از نگاه درآمدی به دنبال این هستیم که در زمان غیر ترافیک، حمل بار ماکرومارکت‌ها و مگامال‌ها را به روش هوشمند انجام دهیم که در این حوزه 4 سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا اواخر مرداد قرارداد آن تنظیم می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همکاری با دانشگاه‌ها رویکرد مجموعه ما است، گفت: بر این اساس با دانشگاه شریف تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا امور طراحی و نظارت را بر عهده گیرند و دانشگاه امیرکبیر هم در مطالعات اقتصادی پروژه‌ها همکاری می‌کند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان