کاهش برنامه‌های ورزشی دانشگاه "استنفورد" به دلیل آسیب‌های کرونا

دانشگاه "استنفورد" اعلام کرد که به دلیل ادامه شیوع "کرونا ویروس"، ۱۱ تیم در برنامه‌های ورزشی خود در سال ۲۰۲۱ میلادی را حذف می‌کند.

کاهش برنامه‌های ورزشی دانشگاه "استنفورد" به دلیل آسیب‌های کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، دانشگاه "استنفورد" اعلام کرد که در این چند سال اخیر،  به دلیل هزینه‌های مرتبط با 36 تیم ورزشی دانشگاهی، برنامه‌های ورزشی سبب کسری‌ مالی شده است. در حال حاضر هم کرونا ویروس این بار را سنگین‌تر کرده است.

در این راستا این دانشگاه در حال حذف 11 تیم ورزشی است که شامل تیم‌های شمشیربازی زنان و مردان، هاکی روی چمن، قایقرانی سبک وزن، قایقرانی مردان، قایقرانی زنان، اسکواش، شنای هماهنگ، والیبال مردان و کشتی می‌شود.

مقامات دانشگاه استنفورد طی نامه‌ای اعلام کردند که اگر در این شرایط تغییرات صورت نگیرد، تاثیر بیماری "کووید-19" می‌تواند معادل 70 میلیون دلار کسری طی سه سال آتی باشد.

در این نامه همچنین نوشته شد: این خبر بسیار اندوه‌بار است. این 11 برنامه شامل حال بیش از 240 دانشجوی ورزشکار خارق‌العاده و 22 مربی می‌شود.

این برنامه‌ها توسط بیش از  چهار هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه ایجاد شده بود که مشارکت آنها به 20 قهرمانی در مسابقات کشوری، 27 مدال المپیک و تعداد زیادی موفقیت‌های مهم دانشگاهی و حرفه‌ای منجر می‌شود.

دانشگاه استنفورد اعلام کرد که تمامی تیم‌هایی که در سال 2021 میلادی حذف می‌شوند، در سال تحصیلی 2021-2020 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. البته به شرطی که پاندمی "کووید-19" اجازه دهد.

با توجه به این تصمیم دانشگاه استنفورد، تعدادی از کارکنان پشتیبانی هم شغل خود را از دست خواهند داد. به همین سبب این دانشگاه اعلام کرد که از مربیان و کارکنان آسیب‌دیده پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان