چگونه دوام بوی عطر را بالا ببریم؟

بوی خوب درست مثل خوردن یک غذای خوشمزه لذت بخش است. بوی خوش یک عطر را زمانی تجربه میکنیم که در حال تبخیر شدن است، عصاره روغن های طبیعی اش در حال گرم شدن هستند، از روی پوست جدا می شوند و حس بویایی تان را تحریک می کنند.

چگونه دوام بوی عطر را بالا ببریم؟

بوی خوب درست مثل خوردن یک غذای خوشمزه لذت بخش است. بوی خوش یک عطر را زمانی تجربه میکنیم که در حال تبخیر شدن است، عصاره روغن های طبیعی اش در حال گرم شدن هستند، از روی پوست جدا می شوند و حس بویایی تان را تحریک می کنند.

اما خب این بوی خوش خرج هم دارد! مخصوصا وقتی زود تبخیر شود مجبورید دوباره عطر بزنید و در نهایت بطری های عطرتان مثل جیبتان سریع خالی می شود. در این مقاله می خواهیم بدونیم که چطور کاری کنیم بوی عطری که می زنیم بیشتر دوام بیاورد.

از نقاطی که نبض دارد دوری کنید

نقاطی که از قدیم توصیه می شد عطر را بزنید عبارتند از مچ دست، گردن، و پشت گوش ها، اینها جاهایی هستند که خون بسیار نزدیک به پوست جریان دارد، و آن را گرم می کند. با اینکه گرما باعث می شود بوی عطر سریعتر پخش شود، اما هرچقدر این گرمی بیشتر باشد بوی عطر نیز زودتر ناپدید خواهد شد.

برای اینکه مطمئن شوید اسپریی که صبح زدید تا بعد از ناهار هم بوی خود را حفظ می کند، به دنبال نقاطی از بدن باشید که کمتر گرم می شود، مانند ساعد و پشت گردن. این نقاط بوی عطر را آرام تر پخش می کنند.

عطر را مستقیم به لباس زدن هم باعث بالا رفتن دوام بوی عطر می شود. بافت لباس عطر را در خود حفظ می کند. عطر را مستقیم به پارچه لباس خود بزنید تا در بین لایه های بافت بماند و به مرور در طول روز پخش شود.

مرطوب کننده

پوست هرچقدر خشک تر باشد عطر نیز کمتر روی آن دوام می آورد. همچنین درست بعد از حمام نیز به خود عطر نزنید چون آب گرم حمام دمای پوست را بالا می برد که همین باعث می شود عطر خیلی سریع تبخیر شود.

موادی که در ساخت کرم ها و مرطوب کننده ها به کار می رود خیلی از عطر ها فرار تر هستند، و می توانند به دوام عطر کمک کنند. دقت کنید که کرم یا مرطوب کننده ای بدون بو انتخاب کنید تا با رایحه عطر تداخل نداشته باشد.

همه چیز را خنک نگه دارید

حتی محل نگه داری عطرها هم روی دوام بوی عطر تاثیر گذار است. عطرهای خود را از نور دور نگه دارید و در جایی خنک نگهداری شان کنید، جایی که مطمئن باشید دمایش تغییر نمی کند. اگر عطر در معرض نور و گرما قرار بگیرد، مواد به کار رفته در آن تحت تاثیر قرار می گیرند و دیگر رایحه ای که باید داشته باشد را ندارد و دوامش نیز تحت تاثیر آن کم می شود.

بهترین کاری که می توانید بکنید نگهداری عطرها داخل کشویی در اتاق خواب است. اگر عطری واقعا گران قیمت و با ارزش خریدید توصیه می کنم آن را در یخچال نگهداری کنید تا دیگر خیالتان راحت باشد، فقط مواظب باشید با نوشیدنی اشتباهش نگیرید!

به اجزا عطر دقت کنید

عطرهای مختلف مدت زمان تبخیر متفاوتی نیز دارند. رایحه های سبک با مقدار زیادی مرکبات و برگ های سبز معمولا مولکول های فراری دارند که زود ناپدید می شوند. اگر می خواهید رایحه عطرتان دامش بیشتر باشد به دنبال عطرهایی باشید که بویشان چوبی یا صمغی است، این عطرها بیشتر روی پوست باقی می مانند. مخصوصا رایحه های گل لادن، کندر، سدر،  نعناع هندی و عنبر که به معنای ترکیبی از صمغ و وانیل هستند. چنین عطرهایی می توانند بسیار مردانه و چوبی باشند، و رایحه ای غنی و با دوام داشته باشند.

غلظت عطری که استفاده می کنید از مواد تشکیل دهنده اش هم مهم تر است. قدرت یک عطر بر اساس درصد موادی که در آن به کار رفته درجه بندی می شود . هرچه درصد مواد به کار رفته بالاتر باشد رایحه نیز قوی تر است. تنها مقدار کمی از چنین عطرهایی می تواند تا 12 ساعت روی پوستتان دوام بیاورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان