راهنمای زندگی برای ۲۰ ساله ها : چطور بیشترین بهره را از دهه ۲۰ سالگی تان ببرید؟

اگر به سن ۲۰ سالگی رسیده اید ، حتما باید برای خودتان آستین بالا بزنید زیرا دیگر حالا وقت آن است که مسیر زندگی تان را مشخص کنید. مثلا این که چه هدفی را در زندگی خود باید مشخص کنید، در این دهه از زندگی چه کارهایی باید انجام دهید یا تا قبل از ۳۰ سالگی باید به چه چیزهایی دست یافته باشید.

راهنمای زندگی برای 20 ساله ها : چطور بیشترین بهره را از دهه 20 سالگی تان ببرید؟

اگر به سن 20 سالگی رسیده اید ، حتما باید برای خودتان آستین بالا بزنید زیرا دیگر حالا وقت آن است که مسیر زندگی تان را مشخص کنید. مثلا این که چه هدفی را در زندگی خود باید مشخص کنید، در این دهه از زندگی چه کارهایی باید انجام دهید یا تا قبل از 30 سالگی باید به چه چیزهایی دست یافته باشید.

به شما اکیدا توصیه می کنیم حداقل یک هفته خودتان را از شبکه های اجتماعی جدا کنید. قدم بزنید، کمی دست به قلم شوید و چیزی برای نوشتن پیدا کنید یا با کسی که دوستش دارید وقت بگذرانید. این روزها فناوری آن قدر به چیزی الزامی مبدل شده است که اغلب ما لمس زیبایی های طبیعی زندگی را از دست می دهیم و یادمان می رود اصلا چطور باید زندگی کنیم.

1- روابط عاشقانه شما را پریشان و مضطرب نکند

در دهه 20 سالگی، شما این شانس را دارید که خودتان را بشناسید. اگر عاشق شدید، لازم نیست خیلی نگران شوید. در عوض، آن را به یک اولویت مبدل کنید تا از شما فردی بسازد که تشخیص می دهد به چه کسی در آینده برای همراهی نیاز دارد.

2- با والدین خود ارتباطی نو داشته باشید

اگر وارد دانشگاه شده اید و محل تحصیل شما شهر دیگری از محل زندگی قبلی شماست، حتما بیشتر قدر پدر و مادرتان را نسبت به روزهای قبل دانشگاه خواهید دانست. وقتی سن شما بیشتر می شود ، می توانید با والدین خود به روش متفاوتی ارتباط برقرار کنید که قبلا در زمانی که بچه بودید نمی توانستید. شما می توانید شخص خود آنها را بیشتر بشناسید؛ نه به عنوان افرادی که شما را بزرگ کرده اند.

3- مدیریت پول خود را یاد بگیرید

کتاب بخوانید، در دوره های آموزشی شرکت کنید و انضباط شخصی داشته باشید. این مهارتی است که هیچ کس به شما یاد نمی دهد و برای همه بزرگسالان واجب است که آن را داشته باشند.

4- جاه طلب و بلندپرواز باشید

رویایی را دنبال کنید یا در چیزی که به آن علاقه دارید سرمایه گذاری کنید. اکنون تنها زمانی در زندگی شماست که مردم شما را تشویق می کنند نسبت به نیازهایتان خودخواه باشید. شما می توانید خطرهای بزرگتر و بیشتری را در زندگی نسبت به زمانی که سنتان بیشتر می شود، ازدواج کرده اید یا بچه دارید پشت سر بگذارید.

5- سفر کنید

به سفر بروید، با آدم های جدید رو به رو شوید و تجربیات جدید کسب کنید. این دنیا بسیار بزرگ و متنوع است و شما فقط تنها یک فرصت برای تجربه آن در اختیار دارید زیرا فقط یک بار زندگی می کنید. خودتان را در فرهنگ های مختلف غرق کنید و جهان بینی و هوش جهانی خود را وسعت دهید.

6- عادات و سبک زندگی سالم داشته باشید

بدن شما مانند یک ماشین است. وقتی شما خوب بخورید و مرتب ورزش کنید به بدن خود امکان می دهید که با بیشترین بازده و سوختی که دارد کار کند. ایجاد عادت های سالم نه تنها باعث می شود شما فرد سالم تری باشید بلکه سطحی از احترام به خود را در شما ایجاد می کند. علاوه بر این، رفتار شما به اطرافیان نیز بازتاب پیدا می کند و به دیگران نشان می دهد که شما یک خود قوی دارید و بی نهایت برای وجود خودتان ارزش قائل هستید.

7- یک مهارت جدید یاد بگیرید

یاد بگیرید آواز بخوانید، یک آلت موسیقی را بنوازید یا حتی یک زبان جدید را بیاموزید.

8- کتاب بخوانید

هر چیزی که می خواهید یاد بگیرید در کتاب نهفته است. آموزش و یادگیری می تواند سرگرم کننده باشد. موضوعی را که به آن علاقه دارید انتخاب کرده و خودتان را در آن غرق کنید. اصلا هم اشکالی ندارد که تحصیلات دانشگاهی ندارید. اگر شما فردی پرکار، پرمشغله و گرفتار باشید، می توانید کتاب های صوتی را بخرید و گوش دهید. با کتاب های صوتی فوق العاده راحت تر اطلاعات را هضم خواهید کرد.

9- هر هفته یک کاری که خیلی از آن می ترسید انجام دهید

شاید این یکی از کارهای مورد علاقه شما هم باشد که در زندگی گهگاه انجام می دهید. از خانه بیرون بزنید و خودتان را به چالش بکشید. با یک فرد جذاب که در فروشگاه مواد غذایی می بینید گفت و گو کنید. با احساسات منفی خود که نسبت به کسی دارید رو به رو شوید. حتی توصیه می کنیم چتربازی را امتحان کنید! پرهیز و دوری کردن از منطقه راحتی شما باعث می شود در راه رشد شخصی تان قدم بردارید.

10- یک شبکه بسازید

یادتان باشد که خودتان به خودی خود نمی توانید در زندگی به موفقیت دست پیدا کنید. یک شبکه قوی قدرتمندترین چیزی است که به آن نیاز دارید. با افراد مختلف آشنا شوید، مهربان و صمیمی باشید و روابط جدید بسازید. به دیگران ارزش دهید؛ خواهید دید که در عوض شما هم از سوی آنها ارزشمند خواهید شد. افراد درست را بشناسید تا بتوانید درهای زیادی پیش روی خود باز کنید و از آنها در راه موفقیت خود کمک بگیرید.

11- یک پروژه قابل سرمایه گذاری را شروع کنید

این پروژه هر چیزی می تواند باشد؛ از کانال یوتیوب و صفحه اینستاگرام گرفته تا شروع کسب و کار جدید. اگر زودهنگام و از دوران جوانی شروع کنید برای شکست خوردن آزادی کامل را دارید. بنابراین، از چالش های جدیدی که در زندگی تان پیش می آید نهراسید.

12- به رشد شخصی خود متعهد باشید

به شخص خودتان به عنوان یک بیزینس یا تجارت نگاه کنید. اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، نباید از سرمایه گذاری برای خودتان ترسی به دل راه بدهید. پولتان را برای کلاس ها، ویدیوها یا کتاب ها در مسیر رشد شخصی خود هزینه کنید و همیشه به این که بهترین خودتان شوید متعهد باشید.

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

در هر دهه از زندگی چه تغییراتی در اشتها رخ می دهد؟

کارهایی که با انجام آنها در دهه سوم زندگی، موفقیت های پایداری را تجربه خواهید کرد [بخش اول]

کارهایی که با انجام آنها در دهه سوم زندگی، موفقیت های پایداری را تجربه خواهید کرد [بخش دوم]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان