جمالی نژاد خبر داد:

نامه نگاری های وزیر کشور برای تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت مترو

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: این وزارتخانه تاکنون چندین نامه به دولت و دیوان محاسبات برای تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت مترو ارسال کرده، اما تا این لحظه بانک مرکزی با تمدید این اوراق به دلیل پایین بودن سقف ضمانت بانک عامل موافقت نکرده است.

نامه نگاری های وزیر کشور برای تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت مترو

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد درباره اقدامات وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاری‌ها) درباره اوراق مشارکت مترو سال 1398 شهرداریها و شهرداری تهران، توضیح داد: با توجه به اینکه اوراق مشارکت یکی از راه های تامین بودجه مورد نیاز پروژه های مهم شهری است، همواره یا اولویت نخست از سوی  وزارت کشور پیگیری شده است. به طوریکه از ابتدای سال تاکنون، مذاکرات تلفنی و حضوری زیاد با دیوان محاسبات و بانک مرکزی صورت گرفته است.

او افزود: در نخستین اقدام، در نیمه اول سال 1398 اوراق مشارک مترو تهران و چند شهرداری دیگر کشور تائید و از سوی وزیر کشور به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه معرفی شد. پس از آن و در نیمه دوم سال 1398، مکاتبات و جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه برای صدور تعهد 50 درصد سهم دولت انجام شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در تاریخ 29 بهمن 1398 سازمان برنامه و بودجه از طرف دولت به پرداخت 50 درصد سهم خود تعهد داد، گفت: در اواخر اسفند پارسال، وزارت کشور از بانک مرکزی، تمدید زمان انتشار اوراق مشارکت سال 1398 را درخواست کرد و در هجدهم فروردین سال 1399، وزیر کشور به معاون اول رئیس جمهوری برای تمدید اوراق مشارکت نامه‌ای ارسال و همزمان به سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از تاخیر در انتشار اوراق ارایه کرد.

آنطور که جمالی‌نژاد گفته به دنبال نامه وزیر کشور، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری دستور پیگیری تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت را  به وزیر اقتصاد داد. وزارت کشور هم تمدید زمان انتشار اوراق مشارکت سال 1398 را از دیوان محاسبات درخواست کرد و این نهاد در 25 فروردین امسال با تمدید انتشار اوراق تا آخر تیر امسال موافقت کرد.

به گفته معاون وزیر کشور؛ اواسط تیر امسال بود که بانک مرکزی اعلام کرد، امکان پذیرش بانک‌های عامل به عنوان ضمانت اوراق را ندارد. به دنبال این موضوع، وزیر کشور بار دیگر در نامه‌ای به بانک مرکزی جهت پذیرش بانک‌های عامل به عنوان ضمانت اوراق را درخواست کرد. وزیر کشور همچنین، در هفته گذشته به دیوان محاسبات نامه‌ای مبنی بر درخواست تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت تا 15 شهریور ارسال کرد.

بنا براعلام سایت شهر، رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌ها، گفت: تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت تا این لحظه، تاکنون از سوی دیوان محاسبات پذیرفته نشده است، اما مذاکرات لازم برای دستیابی به این مهم با جدیت در حال انجام است. برای انتشار اوراق قطار شهری شهرداری تهران، بانک رفاه به بانک مرکزی معرفی شده  که سقف ضمانت آن بانک پایین است و باید با ترکیب بانک دیگری، ضمانت اوراق ارائه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان