امکان تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه هاروارد در کشورشان فراهم شد

دانشگاه "هاروارد" اعلام کرد که به دانشجویان خارجی خود اجازه می‌دهد در ترم پاییز پیش رو در دانشگاه‌های معتبر کشور خود درس بخوانند.

امکان تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه هاروارد در کشورشان فراهم شد

به گزارش ایسنا به نقل از هاروارد کریسمون، چندی پیش، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده بود دانشجویانی که به دلیل همه‌گیری کرونا به دوره‌های غیرحضوری و آنلاین روی آورده‌اند، باید آمریکا را ترک کنند و دوره آموزشی خود را در کشورشان ادامه دهند و اگر در آمریکا می‌مانند یا می‌خواهند به این کشور بازگردند باید در به صورت حضوری کلاسها حضور پیدا کنند.

این در حالی است که دانشگاه هارورد اعلام کرده تمام کلاس‌های خود را از راه دور برگزار می‌کند.

در پی این دستور ترامپ، دانشگاه هاروارد و دانشگاه ام.آی.تی هر دو علیه دولت به دادگاه شکایت کردند و پس از ایجاد جنبشی علیه این قانون، دولت آمریکا خبر لغو آن را اعلام کرد.

پس از اعلام لغو این دستور، ‌برخی دانشجویان خارجی تمایل پیدا کردند در ترم پاییز سال جاری، با توجه به کلاس‌های حضوری و تعامل با دانشکده و زمان‌بندی‌ها در دانشگاه‌هایی نزدیک به خانه خود ثبت نام کنند.

"کامیلا ال. ناردوزی"( Camila L. Nardozzi) مدیر اداره تحصیلات بین‌الملل گفت: در حالی‌که دانشگاه در تلاش است جدول زمانی گسترده‌تری را در دوره‌ها ارائه دهد و کلاس‌ها را از ساعت 7 صبح تا 10 شب ادامه دهد، مدیران دانشگاه معتقدند که حضور همزمان در کلاس‌ها برای بسیاری از دانشجویان کار سختی خواهد بود.  علت این امر هم اختلاف و تفاوت زمانی کشورها است.

به عنوان مثال، شاید برخی دانشجویان مجبور شوند نیمه شب از خواب بیدار شوند و در کلاس‌ها شرکت کنند.

 به این ترتیب دانشجویان خارجی دانشگاه هاروارد می‌توانند در ترم پاییز در یک دانشگاه معتبر در کشور خود تحصیل کنند و اعتبار تحصیل در دانشگاه کشور خود را به دانشگاه انتقال دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر