رژیم گیاهخواری بر سلامت قلب چه تاثیری می گذارد؟

دانشمندان دریافتند که رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۳۲ درصد کاهش می‌دهد.

رژیم گیاهخواری بر سلامت قلب چه تاثیری می گذارد؟

 تحقیقات جدید به شواهد به‌دست آمده مهر تاییدی زد که خوردن غذا‌های گیاهی بیشتر و مصرف کمتر گوشت حیوانات به قلب و عروقی سالم کمک می‌کند.

مطالعات پیش از این نشان داد که خوردن کمتر محصولات حیوانی نه تنها برای کره زمین بلکه برای سلامتی نیز اهمیت دارد.

مطالعه اخیر دانشمندان نشان داده است که خوردن غذا‌های گیاهی، خطر نارسایی قلبی را تا 40 ٪ کاهش می‌دهد، در حالی‌که محققان در مورد دیگری از تحقیقات دریافتند که این رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز با همان درصد کاهش می‌دهد.

دانشمندان در این تحقیق داده‌های مربوط به 12 هزار و 168 فرد میانسال را که در مطالعه خطر تصلب شرایین در جوامع (ARIC) ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. پروژه ARIC شرکت کنندگان را به طور بالینی بین سال‌های 1987 و 2016 مورد مطالعه قرار داد.

محققان این مطالعه، افرادی که در خوردن سبزیجات پیشرو هستند و کسانی که به طور نیمه از سبزیجات استفاده می‌کنند را شاخص‌بندی کردند. نتایج نشان داد افرادی که همه غذا‌های انتخابی آن‌ها سبزیجات بود شاخص بالاتری دریافت کردند.

دانشمندان اعلام کردند که افراد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی باید بیشتر سبزیجات، آجیل، غلات سبوس‌دار، میوه، حبوبات مصرف کنند و از موارد مرتبط به حیوانات کمتر بهره ببرند.

مطالعه انجام شده روی این مورد در مجله Journal of the American Heart Association منتشر شد.

تَصَلُّبِ شَرایین یا سختاک سرخرگ‌ها آترواسکلروزیس (atherosclerosis)، نام یک بیماری در رگ‌ها و نوعی آرتریواسکلروزیس است که با رسوب لیپید و کلسترول کم‌چگال بر روی دیواره داخلی سرخ‌رگ‌های با قطر متوسط و بزرگ، مشخص می‌گردد. نتیجه این فرایند تشکیل پلاک‌های فیبری-چربی (آتروما) بوده که با افزایش سن رفته رفته ازدیاد می‌یابد و موجب تنگی رگ (استنوزیس) یا دیگر عواقب می‌گردد.

تصلب شرایین یکی از دلایل عمده مرگ و میر در بزرگسالان در جوامع پیشرفته و نیز کشور‌های با میزان بالای استرس است، به‌طوری‌که برای ایران، بتن‌هایی سالانه حدود سیصد هزار مرگ قلبی مرتبط دربردارد.

منبع: ایسکا نیوز

بیشتر بخوانید:

روش های طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

چطور قلبی سالم داشته باشیم؟

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان