آخرین وضعیت امداد و نجات در کشور

خبرگزاری فارس: مهدی، ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به این پرسش که «برنامه این سازمان در تابستان سال جاری چگونه بوده است؟»، اظهار داشت: هرسال در تابستان طرح ملی امداد و نجات را اجرا می‌کنیم و امسال این موضوع تحت تاثیر کرونا انجام شد.

وی ادامه داد: در استان‌های ساحلی و کوهستانی پست‌های موقت امدادی به پایگاه‌های ثابت اضافه شد و خدمات امداد و نجات در سواحل شمالی، خوزستان و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه حدود 40 پست امدادی در کنار 560 ایستگاه ثابت خدمات خود را ارائه می‌دهند، گفت: از نیمه دوم خرداد طرح تابستانی امداد و نجات شروع شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

ولی پور در پاسخ به این پرسش که «در دوران شیوع کرونا این سازمان چه اقداماتی انجام داده است؟»، بیان داشت: از اوائل اسفند ماه سال گذشته همه بخش‌های هلال احمر در این خصوص فعال شدند و موضوع غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی استان‌ها و شهر‌ها انجام شد.

وی متذکر شد: در ایجاد نقاهتگاه برای افراد مبتلا و بعد از انجام درمان همکاری داشتیم و در توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی نیز فعالیت داشتیم؛ ضمن اینکه در حوزه حضور در مراکز درمانی نیز افراد داوطلب ما خدمات مختلف مددکاری، دوخت ماسک و توزیع آن بین نیازمندان و ضدعفونی کردن معابر عمومی در شهر‌ها و روستا‌ها را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره «برنامه توسعه امکانات سازمان امداد و نجات در سطح کشور»، خاطرنشان کرد: گزارشی در خصوص برنامه توسعه امداد و نجات و بر اساس قانون جدید مدیریت بحران به مبادی زیر ربط در حال ارائه است و بر اساس تصمیمات و تخصیص اعتبارات لازم، می‌توانیم توسعه را در دستور کار قرار دهیم.

ولی پور یادآور شد: آنچه مسلم است اینکه حدود 400 پایگاه امدادی نیاز داریم تا سطح کشور را به طور کامل پوشش دهیم؛ در حالی که اکنون 560 پایگاه امدادی داریم.

وی تصریح کرد: در خصوص ناوگان امدادی و تجهیز انبار‌ها نیاز به اعتبارات است که گزارش مربوط را جمع بندی کرده و پیگیر موضوع هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره «وضعیت امداد هوایی در سطح کشور»، خاطرنشان کرد:اکنون 22 بالگرد امدادی در سطح کشور داریم که البته 17 بالگرد فعال است و حوادث را پوشش می‌دهند؛ البته در حوادث بزرگتر از امکانات ارتش و سپاه نیز استفاده می‌کنیم.

ولی پور درباره «افزایش تعداد بالگرد امدادی»، اضافه کرد:ورود بالگرد تابع شرایط ارزی و تحریم است و فعلا در دستور کار نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد نیروی امدادی در کشور فعالیت می‌کنند؟»، ابراز داشت: در سطح کشور حدود 50 هزار امداد گر و فعال داریم که در کنار کادر ما خدمات لازم را ارائه می‌دهند. بر اساس قانون جدید مدیریت بحران هلال احمر در گذشته در بسیاری از حوادث پشتیبان و در کنار دستگاه‌های دیگر بود، اما بر اساس قانون جدید ما مسؤول هستیم و باید پاسخگویی داشته باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات یادآور شد: در خصوص بحث نجات غریق و نجات در کوهستان، هلال احمر به عنوان مسؤول امداد و نجات معرفی شده و باید امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی لازم نیز در این خصوص پیش بینی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان