نشانه‌های ابتدایی HIV که هر زنی باید بداند

ویروس HIV یا ایدز بدن یک بیماری غیر قابل تجدید است که به سیستم ایمنی بدن شما حمله می‌کند، به همین دلیل بسیار مهم است که ویروس در اسرع وقت شناسایی شود.

وب‌سایت بیتوته: ویروس HIV یا ایدز بدن یک بیماری غیر قابل تجدید است که به سیستم ایمنی بدن شما حمله می‌کند و از طریق مایعات بدن مانند مایع منی، خون و شیر مادر (البته نه بزاق) عبور می‌کند. اگر چه برای آن درمانی وجود ندارد، اما، افراد مبتلا به اچ آی وی می‌توانند با درمان‌های (antiretroviral (ART، سالم زندگی کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که ویروس در اسرع وقت شناسایی شود.

نشانه‌های ابتدایی HIV که هر زنی باید بداند

اما این می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا اولین نشانه‌های HIV خود را به شکل آنفلوانزا، از جمله تب، گلودرد، درد، و ... نشان می‌دهد. در ادامه برخی از نشانه‌هایی که HIV خود را در زنان نشان می‌دهد، معرفی می‌کنیم:

1. تب و لرز

تب اغلب نشانه‌ای است که بدن شما در حال مبارزه با بیماری است، اما در عین حال ممکن است در مبارزه با ویروس‌های ضعیف موثر باشد، اما HIV یکی از ویروس‌های قدرتمندتر است. به همین دلیل یک تب درجه پایین همراه با لرزش یکی از شایع‌ترین علائم اچ آی وی است.

تب ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد، یا ممکن است فقط یک یا دو روز طول بکشد، اما دکتر هوربرگ توصیه می‌کند که اگر احتمال دارد که شما آلوده شده باشد (به دلیل فعالیت جنسی اخیر، و غیره)، آزمایش انجام دهید.

2. عرق‌های مکرر شب

نشانه‌های ابتدایی HIV که هر زنی باید بداند

اگر در وسط شب خیس عرق شده اید و شب‌های تابستان نیست و هوای اتاق خواب شما مطبوع است بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید. این به این دلیل است که عرق نشان دهنده این است که بدن در حال تلاش برای جلوگیری از سموم، مانند اچ آی وی است.

در حالی که اچ آی وی تنها عامل احتمالی عرق شب نیست، هیچ یک از گزینه‌های دیگر نیز به تنهایی نیست. این می‌تواند شامل هر چیزی از یائسگی و منونوکلئوز به سرطان‌هایی مانند لنفوم و لوسمی باشد.

3. بثورات قرمز که خارش ندارند

یکی دیگر از علائم عفونت HIV در زنان، بثوراتی است که می‌تواند در سراسر بدن ظاهر شود، از جمله دست ها، پا‌ها و لگن. در سایر موارد، ممکن است فقط در یک یا دو نقطه ظاهر شود.

راش چیزی شبیه به واکنش‌های دارویی آلرژیک است. یک قرمزی عمومی ایجاد می‌شود و شاید چند علامت قرمز گسسته باشد. همچنین حتی اگر هفته‌ها طول بکشد، اکثر بیماران می‌گویند که بثورات مرتبط با اچ آی وی خارش ندارد. التهاب به سادگی پاسخ طبیعی بدن به مبارزه با عفونت است.

4. گلودرد شدید

گلودرد یکی دیگر از علائم رایج واکنش بدن به عفونت ویروسی است. بلعیدن را سخت می‌کند، اما بر خلاف گلودرد که دکتر شما پلاک‌های سفید را نمی‌بیند، بلکه فقط قرمزی و التهاب را می‌بیند.

دکتر هاربرگ می‌گوید ویروس‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند بر روی گلو تاثیر بگذارند، این امر همیشه نباید اچ آی وی باشد. اما اگر دغدغه دارید که ممکن است HIV داشته باشید بهتر است آزمایش کنید.

5. خواب آلودگی و درد مزمن

نشانه‌های ابتدایی HIV که هر زنی باید بداند

احساس ناراحتی یا خواب آلودگی در هفته اول ابتلا به اچ آی وی در اکثر بیماران مبتلا به آن دیده می‌شود. این مثل یک روز معمولی نیست که احساس خستگی بیشتری از حد معمول داشته باشید. رفتن به محل کار و یا چسبیدن به کار روزانه شما می‌تواند به عنوان یک کار غیر ممکن به نظر برسد.

6. تورم لنفاوی

گره‌های لنفاوی شما در گردن، زیر بغل و کشاله ران قرار دارند و مسئول تولید سلول‌های عفونی هستند. هنگامی که بدن شما مبتلا به HIV می‌شود، این گره‌ها بیش از حد کار می‌کنند تا سعی در مبارزه با ویروس داشته باشند، که ممکن است آن‌ها متورم و بزرگتر از حد معمول باشد. دکتر هاربرگ همچنین مشاوره با دکتر را توصیه می‌کند اگر تورم در چندین گره لنفاوی در قسمت‌های مختلف بدن دیده شود.

7. عفونت مخمر

مخمر قارچ‌های میکروسکوپی است که به طور طبیعی در دهان و واژن زن وجود دارد. عفونت مخمر زمانی اتفاق می‌افتد که در یک نرخ غیر قابل کنترل رشد می‌کند. در حالی که بعضی از زنان ممکن است عفونت‌های مخمری مربوط به شرایطی نظیر دیابت یا حتی بدون هیچ دلیلی نسبت به آن‌ها داشته باشند، احتمال ابتلا به ویروس آن نیز به خصوص در مراحل اولیه بسیار زیاد است.

بنابراین، دکتر هوربرگ بلافاصله در صورت داشتن یک عفونت مخمر و اگر فکر می‌کنید ویروس اچ آی وی را داشته باشید، توصیه می‌شود که بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

8. زخم دهان

زخم‌های دهان، ممکن است به علت التهاب ایجاد شوند، زیرا بدن شما تلاش می‌کند تا با ویروس HIV مبارزه کنید.

در حالی که زخم‌ها ممکن است به علت دلایل مختلفی از قبیل استرس، تغییرات هورمونی یا آلرژی غذایی ایجاد شود، همچنین نشانه‌ای از اچ آی وی است و بنابراین باید توجه کرد.

9. کاهش وزن غیر منتظره

نشانه‌های ابتدایی HIV که هر زنی باید بداند

کاهش وزن غیر منتظره یک علامت است که خود را بیش از یک دوره طولانی نشان می‌دهد و بنابراین معمولا در مراحل بعد HIV ایجاد می‌شود، شما شروع به از دست دادن چربی و عضله می‌کنید به دلیل عدم اشتها و ناتوانی بدن برای جذب مواد مغذی.

10. تشخیص مننژیت

به گفته آمش آدالجا، مدرس دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، مننژیت، یک ویروس که به شکل تب، بی حالی، استفراغ و تحریک پذیری ظاهر می‌شود، می‌تواند ناشی از گسترش HIV از طریق سیستم عصبی مرکزی شما باشد.

مننژیت کریپتوکوک معمولا با اچ آی وی ارتباط دارد، گرچه عمدتا در بیماران مبتلا به ایدز یا در مراحل بعدی HIV است. بدن از طریق HIV تضعیف نمی‌شود، بلکه قادر به مبارزه با آن نیست.

11. مشکلات معده

مسائل مربوط به معده، گوارشی و گوارشی مانند اسهال، تهوع و استفراغ ممکن است نشانه‌هایی از مراحل اولیه HIV باشد.

با افزایش ورم مفاصل (سطوح ویروس در خون)، سیستم ایمنی بدن در حالت سوء تغذیه قرار دارد؛ بنابراین اگر به نظر میرسید که مشکلات معده ناشناخته‌ای داشته باشید، ایده بدی نیست که پیشنهاد آزمایش شود (به خصوص در مورد فعالیت اخیر جنسی خطرناک).

نشانه‌های ابتدایی HIV که هر زنی باید بداند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان