عذرخواهی فراستی به خاطر شاهنامه خوانی اشتباهش: نمره ام صفر است + ویدئو

مسعود فراستی ، منتقد مشهور سینما که شاهنامه خوانی پرغلطش در یک برنامه ی تلویزیونی انتقادات زیادی را به دنبال داشت، بابت اشتباه خود رسماً عذرخواهی کرد.

عذرخواهی فراستی به خاطر شاهنامه خوانی اشتباهش: نمره ام صفر است + ویدئو

مسعود فراستی ، منتقد مشهور سینما که شاهنامه خوانی پرغلطش در یک برنامه ی تلویزیونی انتقادات زیادی را به دنبال داشت، بابت اشتباه خود رسماً عذرخواهی کرد.

فراستی با حضور دوباره در این برنامه ی تلویزیونی با اذعان به اشتباهات خود و نابلدی اش در حوزه ی شعر کلاسیک فارسی از همه ی شاهنامه دوستان و مخاطبان عذرخواهی کرد.

مسعود فراستی مدتی قبل مهمان برنامه ی کتاب باز بود، برنامه ای تلویزیونی با موضوع کتاب و کتابخوانی که از شبکه نسیم پخش می شود و اجرای آن را سروش صحت برعهده دارد.

فراستی در بخشی از گفتگوی خود به روایت داستانی از شاهنامه و خوانش ابیاتی از آن پرداخت که خود آن ها را انتخاب کرده بود. روایت و شاهنامه خوانی فراستی اما با غلط های زیادی همراه بود، امری که باعث تعجب مخاطبان شد و واکنش های زیادی را در پی داشت.

مسعود فراستی که به رک گویی ها و نقدهای جنجالی اش شهرت دارد و همواره دیگران را به بی سوادی متهم کرده است، با انتشار ویدئوی شاهنامه خوانی اش این بار خود در کانون اتهاماتی قرار گرفت که همیشه به دیگران نسبت می داد.

مانند همیشه بسیاری از کاربران فضای مجازی به زبان طنز به این موضوع واکنش نشان دادند و به تمسخر فراستی پرداختند. اما واکنش های جدی ای هم در فضای رسانه ای ابراز شد.

به اعتقاد کارشناسان، اشتباهات فراوان و عجیب فراستی حاکی از آن بود که او هرگز شاهنامه را به دست نگرفته، چرا که خوانش قبلی فرد را برای درست خوانی آماده می کند.

جواد رنجبر درخشی لر، شاهنامه‌ پژوه، در یادداشتی برای خبرگزاری ایبنا که در آن به تفصیل به اشتباهات روایی و خوانشی مسعود فراستی در شاهنامه خوانی اش پرداخته بود، با توجه به سابقه ی نقدهای فراستی نوشت: «آقای فراستی که با یک ژست علامه دهری آثار سینمایی ایران را تحقیر می‌ کند و گاه درباره ی آثار جاویدان سینمای ایران نگاه خشن و تحقیر کننده‌ای دارد و مدعی است که فیلم‌ ها را ندیده نقد می‌ کند، ‌ای کاش شاهنامه را نخوانده برای دیگران تعریف نمی‌ کرد. این همه شاهنامه‌ شناس و شاهنامه‌ پژوه وجود دارد که می‌ توانند درباره ی این شاهکار بزرگ بشری حرف‌ های عالمانه و دقیق بزنند.»

بیشتر بخوانید:

سوژه شدن شاهنامه خوانی پر غلط مسعود فراستی در برنامه تلویزیونی + ویدئو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان