قبل و بعد از بازسازی یک آپارتمان ۹۵ متری

بازسازی فضاهای داخلی: وضعیت این آپارتمان پیش از بازسازی این‌گونه بود: قالیچه‌های قدیمی پاره، سقف‌های خراب، پرده‌های سنگین تیره، کفپوش‌های کهنه، منابع نوری قدیمی و آب خورده، سقف‌ها و دیوارهای ترک برداشته و از بین رفته

بازسازی فضاهای داخلی: وضعیت این آپارتمان پیش از بازسازی این‌گونه بود: قالیچه‌های قدیمی پاره، سقف‌های خراب، پرده‌های سنگین تیره، کفپوش‌های کهنه، منابع نوری قدیمی و آب خورده، سقف‌ها و دیوارهای ترک برداشته و از بین رفته. در ملاقاتی که با طراح داخلی برگزار شد، صاحبان این خانه پولی که می‌خواستند صرف بازسازی این خانه بکنند و کلیدها را در اختیار لوردس گابریلا سوارز (Lourdes Gabriela Suárez)، طراح داخلی، قرار دادند و با گفتن این جمله که «می‌خواهیم این خانه فضایی شاد و تمیز داشته باشد» به حضور خود در فرایند طراحی پایان دادند و کل پروژه را در اختیار طراح داخلی مورد اعتماد خود قرار دادند. طرح نهایی باید تلفیقی از عناصر جدید، عناصر قدیمی، و برخی از وسایلی باشد.

در یک نگاه

ساکنان این خانه: یک زوج

مکان: مرکز میامی.

طراح: لوردس سوارز، شرکت طراحی داخلی لوردس گابریلا.

اندازه: 95 متر مربع؛ یک اتاق خواب و یک حمام و دستشویی.

عکس بالا نشان‌دهنده تمام رنگ‌هایی است که طراح در طراحی این خانه استفاده کرده است و هم‌چنین بیان‌گر نوع وسایل مورد استفاده است: ترکیبی از وسایل قدیمی و وسایل جدید. از آن‌جایی که سقف بتنی این ساختمان مشکلات زیادی را برای نصب لوسترها ایجاد می‌کرد، طراح برای تامین نور این فضا از دو چراغ دیواری بزرگ که دارای بازوهای متحرک بودند و نیز یک آینه دسته‌دوم ایتالیایی استفاده کرد. میزهای کناری خاص این فضا به رنگ طلایی و سفید هستند؛ وقتی فردی از در ورودی ساختمان وارد می‌شود اولین وسیله‌ای است که به چشم می‌آید یک میز پذیرایی زیبا با رویه شیشه ای است. در عکس بالا می‌توانید پالت رنگی مورد استفاده طراح را مشاهده کنید.


پیش از بازسازی: پرده‌های سنگین تاثیر منظره فوق‌العاده زیبای بیرون این خانه را کاهش می‌دادند.
 

پس از بازسازی:  این آپارتمان منظره بسیار زیبایی رو به جزیره مصنوعی و خلیج دارد. طراحی داخلی تحت تاثیر رنگ‌های آبی کبودی خیلج، شاخ و برگ سبز رنگ زیبای بیرون پنجره‌های بزرگ، و زیبایی جزیره مصنوعی قرار گرفت تا یک آپارتمان مدرن، شیک، و خاص با عناصر قدیمی خلق شود.

طراح پنجره کرکره‌ای این خانه را حفظ کرد؛ فقط آن‌ها را تمیز کرد و قسمت‌های آسیب‌دیده آن را تعمیر کرد؛ سپس سایه‌بان‌های ساده پارچه‌ای که دارای حس و حالی ارگانیک بودند را به آن‌ها اضافه کرد تا هیچ مانعی در برابر منظره پیرامون خانه وجود نداشته باشد. این آپارتمان از صندلی‌هایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید 6 عدد دارد؛ طراح این دو صندلی را با پارچه‌هایی سیاه و سفید روکش کرد تا با چارچوب آن‌ها هماهنگ باشد و در فضا به چشم بیایند.

 

فضای ورودی دارای عناصر مختلف و متنوعی است. در این فضا یک کمد چوبی که روی آن ظروف شیشه‌ای دست‌ساز که جلوه  زیبایی دارند و یک نشیمن قابل جابه‌جایی قرار دارد. صندلی چوبی کوچکی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید یکی از وسایل قبلی این خانه است که طراح فقط روکش آن را عوض کرد. 
 

وسیله‌ای که در عکس بالا مشاهده می‌کنید نیمکتی است که از جنس چوب درخت گردو ساخته شده است و در خود یک نشیمن، فضاهای نگهدارنده، یک سطح برای قرار دادن نوشیدنی‌ها یا وسایل تزئینی، و یک تشک فیروزه‌ای رنگ که از رنگ‌های موجود در خلیج الهام گرفته شده است جای داده است. هم‌چنین دو چراغ دیواری فوق‌العاده زیبا در بالای این نیمکت چوبی نصب شده‌اند که سبک طراحی آن‌ها مانند چراغ‌های قدیمی است. 
 

در عکس بالا آینه‌ای را مشاهده می‌کنید که از پوست نارگیل ساخته شده است و شبیه خورشید است.
 

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید از سطوح سفید رنگ و براق در طراحی این خانه بسیار زیاد استفاده شده است تا فضای آپارتمان بزرگ‌تر و پرنورتر به نظر برسد و در عین حال نور در آن گسترش یابد. از سرامیک‌های چینی بلوری که هر کدام دارای ابعاد 80 در 80 سانتی‌‌متر بودند به عنوان کفپوش‌های این خانه استفاده شد و رنگ سفید کف را تا دیوارها و سقف ادامه داده شد. طراح می‌گوید:‌ »من کاری را انجام دادم که به طور معمول انجام نمی‌دهم. من تمام دیوارها، سقف، و چارچوب‌ها را به رنگ سفید درآوردم.» این کار باعث شد تا فضای خانه بزرگ‌تر، بازتر، و نورانی‌تر به نظر برسد و هم‌چون بوم نقاشی عمل کند که دیگر وسایل رنگی خانه در آن بدرخشند.

استفاده از رنگ سفید در دیوارها و سقف باعث شد تا رنگ‌های اشباع شده موجود در پالت رنگی خانه بیش از پیش به چشم بیایند. طراح این خانه می‌گوید که رنگ‌های مجنتا، زیتونی، آبی تیره، فیروزه‌ای، و قرمز اسیدی «ترکیبی شاد و زیبا را خلق کرده‌اند».
زوج مالک این خانه قصد داشتند در روزهای آخر هفته مهمانی‌های مختلفی در آن برگزار کنند و در کنار دوستان خود به شادی و تفریح بپردازند. به همین دلیل طراح این فضا را به گونه‌ای طراحی کرد که بتوان به راحتی در آن یک مهمانی برگزار کرد و هم‌چنین کودکان در آن احساس خوشحالی و راحتی کنند.
 

پیش از بازسازی: همان‌طور که مشاهده می‌کنید استفاده زیاد از موکت، رنگ‌های تیره و گرفته، و نیز پرده‌های سنگین باعث شده‌ بودند تا سقف این خانه کوتاه‌تر به نظر برسند.
 

پس از بازسازی: طراح با کمک دو وسیله قدیمی این خانه یک فضای غذاخوری را در این آپارتمان به وجود آورد. وسیله اول یک پارتیشن که محدوده فضای غذاخوری را مشخص می‌کرد. وسیله دوم یک کمد کوچک بود که از آن به عنوان بوفه استفاده شد. صندلی‌های چوبی و میز غذاخوری هر دو از عناصر جدید این خانه هستند و طراحی کاملا مدرنی دارند. البته او برای هماهنگی وسایل قدیمی با دیگر اجزای فضای غذاخوری، آن‌ها را ترمیم کرد و دوباره رنگ زد. تلویزیونی که در فضای غذاخوری نصب شده است دارای یک بازوی متحرک است تا بتوان حتی از کاناپه زیتونی رنگ فضای نشیمن آن را تماشا کرد.
 

یک قفسه چهار طبقه که با دیگر اجزای این آپارتمان هماهنگ بود کنار بوفه فضای غذاخوری قرار گرفت. این قفسه همانند دیگر وسایل دارای ظاهری براق و شفاف، سطوح شیشه‌ای، و هم‌چنین مقداری رنگ آبی در خود بود.
 

روکش سیاه و سفید این صندلی با تمام رنگ‌های دیگر موجود در پالت رنگی این آپارتمان کنتراست دارد. طراح هم‌چنین یک صندوق کوچک را که دارای رنگ سفید براق بود در کنار این صندلی قرار داد تا با دیگر اجزای فضا هماهنگ باشد.
 

باور می‌کنید یا نه، اما باید بگوییم که طراح حتی این کاناپه را در این خانه پیدا کرد. او آن را دوباره طراحی کرد تا حالتی پف‌دار و راحت‌تر پیدا کند، و به آن چند کوسن طرح‌دار اضافه کرد. البته رویه اصلی این کاناپه عوض شد تا با استفاده از یک پارچه به رنگ بنفش این کاناپه با دیگر اجزای آپارتمان هماهنگ شود.

پیش از بازسازی: آشپزخانه اصلا هیچ پنجره‌ای نداشت و به همین دلیل بسیار تاریک و گرفته بود.
 

پس از بازسازی: طراح سطوح براق و چراغ‌های LED زیادی به آشپزخانه اضافه کرد تا فضای آن پرنورتر و روشن تر شود و در عین حال با اضافه کردن کابینت‌هایی که دارای بافت و رنگی غنی بودند و از جنس چوب درخت گردو ساخته شده بودند کنتراست زیبایی در فضای آشپزخانه ایجاد کرد. پیش‌خان آبشاری این آشپزخانه این کنتراست را برجسته می‌کند.

طراح می‌گوید: «خود پروژه به شما می‌گوید که در کدام قسمت باید هزینه کنید و در کدام قسمت صرفه‌جویی.» فضای آشپزخانه و کفپوش‌ها قسمت‌هایی از این خانه بودند که نیاز به هزینه بیش‌تری داشتند و باید بازسازی اساسی در آن‌ها صورت می‌گرفت. مالکان این خانه عاشق آشپزی هستند به ویژه دوست دارند که خودشان صبحانه را آماده کنند. از آن‌جایی که طراح خود خانه اصلی این خانواده را طراحی کرده بود و از شیوه زندگی آن‌ها آگاه بود، به خوبی می‌دانست که نیازهای آن‌ها در آشپزخانه چیست و به همین دلیل آشپزخانه را بر اساس سبک زندگی این خانواده بازسازی کرد.  
 

 

دیواره آشپزخانه از جنس چینی ساخته شده است و ظاهری شبیه سنگ مرمر دارد اما از آن بادوام‌تر و در عین حال ظریف‌تر است. سطوح پیش‌خان‌ها از سنگ و شیرآلات از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند.
 

پیش از بازسازی: تنها اتاق خواب این آپارتمان بسیار ناامیدکننده و گرفته بود و سالیان سال بود که کسی در آن زندگی نکرده بود.
 

پس از بازسازی:‌ طراح ابتدا به دنبال یک کاغذ دیواری زغالی بود، اما پس از دیدن این کاغذ دیواری چهل تکه که از وینیل ساخته شده بود نظرش کاملا عوض شد.  عنصر تزئینی قرمز رنگ در دیوار پشت تخت‌خواب قرار گرفته است و تبدیل به نقطه کانونی این اتاق خواب شد.
 

طراح می‌گوید: «من حتی وقتی مشغول بازسازی خانه‌ای مدرن و معاصر هستم، دوست دارم از لایه‌های مختلف و بافت در طراحی استفاده کنم، چراکه این دو عنصر به فضا گرما و بعد اضافه می‌کنند. این ایده در تخت‌خواب این اتاق از طریق پتویی که از پوست گوسفند ساخته شده است، یک کوسن با طرح گورخری، و یک بالش پرزدار عملی شده است.  

طراح هم‌چنین یک میز شیشه‌ای به اتاق خواب اضافه کرد تا فضای کنار تخت‌خواب پر شود و روی آن یک آباژور قدیمی قرار داد. او محفظه آباژور قدیمی را با یک محفظه کوچک‌تر که با ابعاد میز هماهنگی بیش‌تری داشت تعویض کرد.
 

پیش از بازسازی:‌ حمام و دستشویی زشت و بی‌هویت بودند.
 

پس از بازسازی:‌ طراح با اضافه کردن یک در شیشه‌ای به فضای دوش گرفتن حالت خفه و گرفته این فضا را از بین برد. او هم‌چنین از یک کابینت، آینه، و سینک بسیار مدرن استفاده کرد و پالت رنگی دستشویی و حمام را بسیار ساده گرفت. او برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها کابینت، سینک‌ها، و آینه‌ها را از اجناس نه چندان گران خریداری کرد.

از آن‌جایی که این فضا بسیار کوچک بود،طراح می‌توانست از کاشی‌های گران‌قیمت استفاده کند تا ظاهر حمام و دستشویی به طور کلی عوض شود. این کاشی‌ها دارای طرح‌ حبابی بسیار جذابی بودند که به فضا بافت اضافه می‌کردند، اما از آن‌جایی که رنگ‌شان سفید بود بیش از حد در فضا به چشم نمی‌آمدند. استفاده از کفپوش‌های بزرگ سفید رنگ (60 سانتی‌متر در 30 سانتی‌متر) باعث شد تا این فضا بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد.

آخرین چیزی که به این خانه اضافه شد کوسن بود. مالکان این خانه تا قبل از این از این خانه دیدن نکرده بودند و هیچ ایده‌ای در مورد نحوه بازسازی آن نداشتند. اما پس از دیدن این آپارتمان کاملا شگفت‌زده شدند و از نتیجه آن کاملا راضی بودند. 

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان