طرز تهیه پای چوپان یا شپردز پای باب ذائقه خانواده های جوان

در این مطلب آموزش طرز تهیه پای چوپان لذیذ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از پخت این غذای فرنگی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

طرز تهیه پای چوپان یا شپردز پای باب ذائقه خانواده های جوان

پای چوپان یا شپردز پای از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نوع غذا را از ترکیب سیب زمینی و پیاز با گوشت چرخ کرده و ذرت پخته و هویج و رب گوجه فرنگی و پنیر پیتزا و کره و ادویه بپزید.

روش تهیه پای چوپان مشابه دستور پخت گراتن گوشت و سوفله یونانی و موساکا است و شما می توانید این غذای فرنگی را برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان در منزل به راحتی تهیه کنید.

روش تهیه پای چوپان

مواد لازم

  • سیب زمینی : نیم کیلوگرم
  • پیاز : یک عدد
  • گوشت چرخ کرده : 300 گرم
  • ذرت پخته شده : سه قاشق غذاخوری
  • هویج رنده شده : یک قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی : سه قاشق غذاخوری
  • کره : صد گرم
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای چوپان در منزل

برای تهیه این نوع غذای فرنگی ابتدا سیب زمینی را خرد نمایید سپس سیب زمینی را به همراه مقداری آب و فلفل و نمک و زردچوبه درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

پیاز را رنده کنید سپس پیاز را به همراه زردچوبه و روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود و گوشت چرخ کرده را به پیاز تفت داده شده بیفزایید تا رنگ آن تغییر نماید سپس هویج رنده شده و ذرت را به پیاز بیفزایید و تفت دهید تا هویج نرم شود. رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را به پیاز بیفزایید و مخلوط مواد را هم بزنید و رب را تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

مراحل تهیه پای چوپان

در این مرحله از طرز تهیه پای چوپان سیب زمینی پخته شده را له کنید سپس کره را به پوره سیب زمینی بیفزایید. درون ظرفی مخصوص فر ابتدا مخلوط گوشتی را بریزید سپس پنیر پیتزا را روی مخلوط گوشتی ریخته و روی پنیر پیتزا باید پوره سیب زمینی را بریزید سپس ظرف را درون فر که از قبل با دمای 185 درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را درون فر بیرون آورید.

مراحل تهیه پای چوپان

توجه داشته باشید که می توانید به جای پخش کردن پوره سیب زمینی به صورت ساده روی مخلوط گوشتی سیب زمینی ها را به صورت گل رز درست کنید که در این صورت می توانید پوره سیب زمینی را درون قیف بریزید و به کمک ماسوره شکوفه هایی را روی سطح مواد گوشتی ایجاد کنید.

روش تهیه پای چوپان در خانه

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه پای چوپان خوشمزه در خدمت شما بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این غذای لذیذ را در منزل به راحتی تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان