روش‌های در امان ماندن از دیابت در طب سنتی

یک متخصص طب سنتی، گفت: پیشگیری و درمان بیماری‌ها جز با اصلاح سبک زندگی و سپس کمک گرفتن از داروها ممکن نیست و بیماری دیابت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

روش‌های در امان ماندن از دیابت در طب سنتی

مهر نوشت: یک متخصص طب سنتی، گفت: پیشگیری و درمان بیماری‌ها جز با اصلاح سبک زندگی و سپس کمک گرفتن از داروها ممکن نیست و بیماری دیابت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ناصر رضایی پور، افزود: شاید بتوان گفت بیماری‌های متابولیک و در پیشانی آنها چاقی و دیابت بزرگ‌ترین چالش سلامت انسان معاصر هستند. چرا که با وجود پیشرفت‌های بسیار در حوزه‌های تشخیصی و دارویی، مدیریت و درمان این بیماری روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود و علت را باید در توجه صرف به درمان و کنترل علامتی این بیماری و غفلت از اسباب اصلی و ریشه‌ای آن دانست.

وی گفت: دیابت، یک بیماری چند عاملی با زمینه‌های پررنگ روان‌تنی است که با گسترش روش زندگی شهری مدرن و دوری از سبک زندگی طبیعت‌مدار، هرروز شایع‌تر و سرکش‌تر می‌شود.

این متخصص طب سنتی، راهکار درمان بیماری دیابت را اصلاح سبک زندگی و پیگیری دانست و افزود: همه باید ایمان بیاوریم که پیشگیری و درمان بیماری‌ها جز با اصلاح سبک زندگی و سپس کمک گرفتن از داروها ممکن نیست و بیماری دیابت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری و البته کنترل دیابت، لازم است سحرخیز باشیم و سرشب بخوابیم، روزی یک ساعت نرمش و ورزش کنیم، از خشم، اندوه و نگرانی بپرهیزیم و از مشورت روانشناس زبده کمک ‌بگیریم. درمان را ترکیبی و با کمک متخصص طب ایرانی (یا غدد) و کارشناس تغذیه پیگیر باشیم، از نقش و اهمیت انواع مشت ‌و مال (از سنگ‌پا در حمام تا ماساژ کف ‌پا و آرام‌بخش و…) غافل نباشیم.

رضایی پور ادامه داد: همچنین آرام باشیم، کتاب خوب بخوانیم، موسیقی و شعر خوب بشنویم و با طبیعت هم‌نوا باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان