ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان به میزان خبر داد

سازش بیش از ۱۸۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف گلستان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان از سازش بیش از یک هزار و ۸۰۰ پرونده طی اردیبهشت ماه سال جاری در شوراهای حل اختلاف گلستان خبر داد.

احمد جعفری در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از سازش بیش از یک هزار و 800 پرونده طی اردیبهشت ماه سال جاری در شوراهای حل اختلاف گلستان خبر داد.

وی گفت: موجودی پرونده‌های شوراهای استان گلستان از ابتدای سال تا اول اردیبهشت ماه چهار هزار و 305 پرونده بوده است که در ادامه نیز هفت هزار و 123 پرونده به این تعداد افزوده شده است.

 معاون قضایی دادگستری استان گلستان درادامه افزود: مختومه پرونده‌ها طی زمان ذکر شده به میزان وارده پرونده‌ها در اردیبهشت بود، که از این تعداد چهار هزار و 139 فقره با صدور رای مختومه شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه از تعداد پرونده‌های مختومه یک هزار و 851 پرونده با سازش طرفین ختم به خیر شده، خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف در سال‌های اخیر نقش ویژه‌ای را در کاهش مراجعه به محاکم قضایی و در نتیجه افزایش سطح رضایت عمومی ایفا کرده است. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان اقدامات شوراهای حل اختلاف را در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری مثبت ارزیابی کرد و افزود: پرونده‌های در حال رسیدگی شورا در مدت زمان مذکور چهار هزار و 304 پرونده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در پایان تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف به تاسی از منابع معتبر و با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان، سادات و افرادی که تاثیرگذار در منطقه هستند، بسیاری از دعاوی و پرونده‌های ارجاعی به این شورا را مصالحه می‌دهند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان