دستور تهیه کیک چای و نکات طلایی برای ایجاد بهترین طعم

کیک از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار است که انواع مختلفی دارد؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک چای را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از طعم متفاوت این کیک خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

دستور تهیه کیک چای و نکات طلایی برای ایجاد بهترین طعم

در دستور پخت انواع کیک های مختلف از شیر و یا آب سرد استفاده می شود ولی در طرز تهیه کیک چای از چای سرد استفاده می شود که چای سرد می تواند مزه و رنگ متفاوتی را به چای بدهد.

کیک شربتی و کیک چای و کیک حلوا از انواع کیک ها با طعم و مزه خوشمزه ای هستند که بهتر است کدبانوهای علاقه مند به پخت کیک از پختن این نوع کیک ها در منزل غافل نشوند.

طرز تهیه کیک چای خوشمزه در منزل

مواد لازم

  • کره ذوب شده در دمای محیط : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • شکر : نصف پیمانه
  • بیکینگ پودر : 1.5 قاشق چایخوری
  • آرد : 1.5 پیمانه
  • چای غلیظ سرد : 1 پیمانه سرخالی

طرز تهیه کیک چای

برای پخت کیک چای ابتدا فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس شکر و کره را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط این مواد را به کمک همزن هم بزنید تا کشدار شوند.

هم زدن کره و شکر

تخم مرغ را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید.

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط شکر و کره مایه کیک چای

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک چای باید بیکینگ پودر و آرد را 3 مرتبه الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

سپس 1/2 از مخلوط آرد را با نصف چای به مایه کیک اضافه کنید و با کمک قاشق مایه کیک را هم بزنید تا مواد به خورد یکدیگر بروند سپس باقی مانده آرد و چای سرد غلیظ شده را به مایه کیک اضافه کنید و مواد را با کمک قاشق هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.
در مرحله آخر دستور پخت کیک چای قالبی با قطر 18 سانتی متر را آماده کنید و کف قالب را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید و مایه کیک را در قالب فر بریزید و قالب را به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود.

ریختن مایه کیک چای در قالب فر

کیک چای خوشمزه و خوش طعم

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک چای

1. اگر تمایل دارید که رنگ کیک تیره تر شود باید از چای غلیظ و پر رنگ برای پخت کیک چای استفاده کنید.
2. برای پخت کیک چای باید چای را به روش همیشگی دم نمایید و سپس 1 پیمانه سر خالی از چای نسبتا پر رنگ را در مکانی مناسب قرار دهید تا چای سرد شود سپس چای سرد را به مایه کیک اضافه کنید.
3. در پخت کیک چای می توانید از بادام و یا گردو استفاده کنید.
4. می توانید برای تهیه کیک چای از مخلوط گردو و کشمش نیز استفاده کنید.

دستور پخت کیک چای

آموزش تهیه کیک چای با طعمی متفاوت

کیک چای یکی دیگر از انواع کیک های خانگی بدون خامه می باشد که با دستورهای متفاوتی می توان آن را پخت. در ادامه این بخش دستور طبخ دیگری از این کیک را ملاحظه خواهید کرد، امیدواریم در نهایت بتوانید کیک چای عالی و خوشمزه ای را برای اهالی منزل تهیه نمایید و از سرو آن در کنار خانواده لذت ببرید. یادآوری این نکته ضروری است که هر چه قدر چای دم کرده تیره باشد، رنگ کیک نیز تیره تر خواهد شد.

مواد لازم:

  • آرد سفید:  3 لیوان
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • چای سیاه: 1 لیوان
  • شکر: 1 لیوان
  • بیکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری
  • روغن: 1 لیوان
  • دارچین: 1 قاشق مرباخوری
  • پودر کاکائو: 1.5 قاشق غذاخوری
  • پوست پرتقال رنده شده: مقداری
  • گردو و کشمش به دلخواه: 1/2 لیوان

طریقه تهیه کیک چای خوشمزه

دستور پخت:

در ابتدا داخل کاسه ای بزرگ تخم مرغ ها را بشکنید و شکر را به آن بیفزایید و به مدت 4 الی 5 دقیقه خوب هم بزنید.

سپس آرد را سه مرتبه الک نمایید و به همراه دارچین، بیکینگ پودر به تدریج به مواد اضافه نمایید و با قاشق کاملا به هم بزنید.

حالا نوبت اضافه کردن چای دم کرده به مواد می باشد که باید به صورت کم کم اضافه شود، سپس پوست پرتقال رنده شده را به همراه کشمش و گردو به مواد اضافه نمایید و هم بزنید(در صورت اضافه کشمش و گردو ابتدا آن ها را با مقداری آرد آغشته نمایید و بعد به مواد بیفزایید).

مواد آماده شده را در قالب چرب شده با کمی روغن بریزید و آن را داخل فر که از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید تا به مدت 45 دقیقه در آن باقی بماند و کیک چای خوشمزه شما بپزد.

نحوه تهیه کیک چای عالی

در این مطلب با طرز تهیه کیک چای خوشمزه و خوش طعم در منزل آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این کیک خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع کیک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان