طرز تهیه کمپوت آناناس فوق العاده خوشمزه و خوش طعم

آناناس از انواع میوه های گرمسیری خوشمزه است که می توانید این میوه را به صورت کمپوت نیز تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کمپوت آناناس را با ساده ترین روش به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کمپوت آناناس فوق العاده خوشمزه و خوش طعم

کمپوت ها ار انواع دسر های خوش طعم هستند که می توانید آن ها را از میوه های کامل و یا خرد شده تهیه کنید. در طرز تهیه کمپوت میوه آناناس از شکر و آب و آناناس استفاده می شود که این کمپوت طعم بی نظیری دارد.

کمپوت آناناس و کمپوت گلابی و کمپوت سیب از انواع کمپوت های خوش طعمی هستند که هر کدام از این کمپوت ها طعم بی نظیر و متفاوتی دارند و بهتر است این نوع کمپوت ها را به روش بهداشتی و سالمی در منزل تهیه کنید.

روش تهیه کمپوت آناناس

مواد لازم

  • شکر : 1/2 لیوان
  • آب : سه لیوان
  • آناناس : یک عدد

طرز تهیه کمپوت آناناس در خانه

برای درست کردن کمپوت خانگی آناناس ابتدا پوست آناناس را بکنید.

کندن پوست آناناس دستور تهیه کمپوت آناناس پوست کردن آناناس

آناناس را از عرض حلقه حلقه کنید و مغز آناناس را بیرون آورید.

حلقه حلقه کردن آناناس

در مرحله بعدی طرز تهیه کمپوت آناناس حلقه های آناناس را در قابلمه ای مناسب بریزید و حلقه های آناناس را با آب و شکر مخلوط نمایید و قابلمه را روی حرارت گاز به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا آناناس با آب و شکر پخته شود. پس از سرد شدن کمپوت آن را در ظرف هایی با درپوش های محکم قرار دهید. در صورتی که قصد دارید کمپوت تهیه شده را در فواصل طولانی مدت استفاده نمایید، حتما از ورود هوا به ظرف نگه داری کمپوت جلوگیری نمایید.

   طرز تهیه کمپوت آناناس در خانه

روشی دیگر از تهیه کمپوت آناناس

کمپوت آناناس دسر سالم و خوشمزه ای است که خوردن آن برای افرادی که مشکل هضم میوه را دارند، بسیار مناسب است، حال این کمپوت را می توان به صورت های گرم و سرد  مصرف کرد، ضمن اینکه کمپوت به تنهایی و یا همراه دسرهایی همچون وافل، پنکیک، ماست، کیک، چیز کیک وانیلی، کاپ کیک و کلوچه های مغزدار سرو می شود، برای یادگیری این دستور تهیه کمپوت آناناس در ادامه همراه ما شوید.

دستور تهیه کمپوت آناناس

مواد لازم

  • آناناس حلقه حلقه شده/ یک عدد یا 300 گرم یا 2 فنجان خرد شده
  • شکر قهوه ای/ 100 گرم یا سه چهارم فنجان
  • آب یا آب آناناس/ 115 میلی لیتر
  • آب لیمو/ یک قاشق غذا خوری
  • عصاره وانیل/ یک قاشق چای خوری
  • عرق نیشکر (اختیاری)/ 2 قاشق غذا خوری
  • آرد یا نشاسته ذرت/ یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه کمپوت آناناس خوشمزه

دستور تهیه کمپوت آناناس

در ابتدا آناناس را پوست بکنید و اضافه های آن را جدا کنید، سپس میوه را به صورت تکه های کوچک و مکعبی شکل خرد کنید، همچنین می توانید به جای آن از کنسرو یا میوه یخ زده آن نیز استفاده کنید.

اکنون شکر، آب و یا آب آناناس را به همراه مقداری آبلیمو داخل ظرفی بریزید و آن را به مدت زمان کوتاهی روی شعله متوسط بگذارید تا به جوش آید و بعد از جوشیدن حرارت زیر آن را کم کرده و تکه های آناناس را به آن اضافه کنید، سپس اجازه دهید کمی دیگر جوش بخورد.

در مرحله بعدی، نشاسته و آرد ذرت را با یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید، سپس به مخلوط قبلی اضافه کنید، توجه داشته باشید که قبل از افزودن مخلوط نشاسته و آرد باید حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید.

در صورتی که می خواهید وانیل و عرق نیشکر را نیز به کمپوت آناناس خود اضافه کنید، لازم است، در آخرین مرحله این مواد را افزوده و بعد حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید، اکنون کمپوت شما آماده شده و می توانید بعد از کمی خنک شدن به تنهایی یا به همراه دسر های دیگر سرو کنید.

روش تهیه کمپوت آناناس

در این آموزش آشپزی طریقه درست کردن کمپوت آناناس را با ساده ترین روش مشاهده کردید که امیدواریم از تهیه این کمپوت در منزل نهایت لذت را ببرید. اگر شما به تهیه کمپوت های مختلف در منزل علاقه مند هستید می توانید به بخش انواع کمپوت مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان