طرز تهیه سس خامه فوق العاده خوشمزه و خوش طعم

سس خامه را به عنوان یک چاشنی در انواع سالادها، غذاهای گوشتی و سبزیجات پخته می توان استفاده کرد و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید و در ادامه مطلب با طرز تهیه سس خامه همراه ما باشید.

طرز تهیه سس خامه فوق العاده خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه سس خامه بسیار ساده و آسان می باشد برای اینکه بتوانیم غذاهای خود را خوش مزه و پر طرفدار کنیم نیاز به یک سس خوش طعم داریم که می تواند باعث اشتهای انواع غذاها بشود حتی می توانید انواع سبزیجات را بپزید و همراه با یک سس خوش طعم و بو به عنوان یک وعده غذایی برای فرزندانتان تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. همچنین این سس ها را به عنوان چاشنی ها استفاده می کنند که هر فردی را به اشتها می آورد که از نظر مزه و مواد تشکیل دهنده بسیار متنوعند.

دستور پخت سس خامه

طرز تهیه سس خامه

سس خامه یکی از خوش طعم ترین و به عنوان یکی از سس های پرکالری و از سس های معروف و محبوب دنیا محسوب می شود شما می توانید این سس خوشمزه را در کنار انواع سالادها، سبزیجات پخته، غذاهای گوشتی که طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد یک چاشنی عالی می باشد این سس خامه خوشمزه را می توانید در انواع ماهی های کبابی، استیک گوشت،شنیسل و سبزیجات پخته استفاده کنید. ماده اصلی سس، خامه است که برای کاهش چربی آن می توانید از خامه کم چرب استفاده کنید در ادامه به معرفی مواد اولیه و طرز تهیه آن می پردازیم تا آخر مطالب با ما همراه باشید.

طرز تهیه آسان سس خامه

مواد اولیه برای تهیه سس خامه

  1.   خامه صبحانه                               100 گرم
  2.   کره                                            40 گرم
  3.   آب لیموی تازه                              2 قاشق غذاخوری
  4.   گشنیز یا جعفری خرد شده             3 قاشق غذاخوری
  5.   سیر رنده شده                            1 حبه
  6.  نمک،فلفل قرمزو آویشن                 به مقدار لازم

طرز ساخت سس خامه

روش تهیه

ابتدا کره خود را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید تا ذوب شود. دقت کنید که کره روی حرارت به سرعت می سوزد و رنگ آن تغییر می کنید پس کره را روی حرارت ملایم بذازید و مرتب آن را هم بزنید تا نسوزد. بعد اینکه کره شما ذوب شد خامه خود را به آن اضافه کنید سعی کنید از خامه های صبحانه پاکتی صورتی که توسط شرکت های لبنیاتی مختلف تولید می شوند استفاده کنید. آنگاه کره و خامه خود را به خوبی با همزن یا ویسک مخلوط کنید تا مایع یکدستی به دست بیاید بعد اینکه موادتان آماده شد ادویه ی خود را که شامل سیر رنده شده می باشد اضافه کنید صبر کنید تا با خامه به خوبی ترکیب بشود و زیر شعله خود را خاموش کنید و به مرور زمان آب لیموی تازه خود را به سس بیفزاید و دائم آن را هم بزنید آب لیمو تازه را آنقدری بریزید که با ذائقه شما تنظیم شود آنگاه جعفری و گشنیز خرد شده را به سس اضافه می کنیم تا با حرارت سس کمی پخته شود سس خامه ما حاضر است حالا شما می توانید این سس خوش طعم را با انواع سبزیجات پخته، سالاد و غذاهای گوشتی نوش جان نمایید.

طرز تهیه سس خامه

ضمن سپاس از شما و نگاه مهربانتان امیدواریم که با طرز تهیه سس خامه آشنا شده باشید و بتوانید خوشمزه ترین سس را تهیه و از خوردن آن با انواع سبزیجات پخته، سالاد و غذاهای گوشتی نهایت لذت را ببرید و لحظه ای گرم و شادی را در کنار خانوادتان آرزومندیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر