طرز تهیه چیپس میوه خوشمزه برای دو میوه محبوب سیب و موز

چیپس میوه را می توانید به عنوان پیش غذا و انواع دسرهای شکلاتی و ژله ای خود استفاده کنید و میوه های خشک شده را در برنامه غذایی خود جایی دهید در ادامه مطلب با طرز تهیه چیپس میوه همراه ما باشید.

طرز تهیه چیپس میوه خوشمزه برای دو میوه محبوب سیب و موز

در این آموزش از مجله آشپزی آرگا قصد داریم تا شما را با طرز تهیه چیپس میوه آشنا سازیم. تهیه کردن چیپس میوه چندان کار سخت و دشواری نمی باشد فقط با کمی صبر و حوصله در منزل می توانید چیپس میوه برای اعضای خانواده خود به خصوص فرزندانتان درست کنید. چیپس میوه و خشک کردن آن روشی بسیار جالب می باشد به علاوه کودکانی که تمایلی به خوردن میوه ندارند استفاده از چیپس میوه روشی بسیار مطلوب می باشد که کودکان را برای خوردن میوه تشویق می کند.

درست کردن مرحله ای چیپس میوه با روشی آسان

طرز تهیه چیپس میوه با 2 دستور ساده

چیپس میوه را می توانید در انواع دسرهای شکلاتی و ژله ای هم به کار ببرید و همچنین پیش غذایی مفید و مقوی برای کودکان و بزرگسالان می باشد سعی کنید با خشک کردن میوه که به حفظ سلامت انسان کمک می کند آن را در برنامه غذایی خود جایی دهید که اکثر کدبانوهای عزیز از تهیه کردن و مصرف آن کوتاهی می کنند، شما می توانید به جای میوه در برنامه غذایی خود از میوه های خشک شده استفاده کنید هرچند فواید و خاصیت آن از میوه تازه کمتر است اما می تواند مقداری از مواد مغذی موجود در میوه را تامین کند.

دستور تهیه چیپس میوه

توجه داشته باشید که تمام میوه ها برای خشک کردن مناسب نیستند میوه های درختی شامل کیوی، انگور، گلابی، خرما، انجیر، موز، انبه، زردآلو، آلو، هلو مناسب خشک کردن می باشند.

طرز تهیه چیپس میوه

برای چیپس کردن میوه های خود سعی کنید از میوه های سفت و سالم و تازه استفاده کنید، توجه داشته باشید برای اینکه میوه پرتقال را خشک کنید و به صورت چیپس در بیاید از قبل آن را داخل شربت قرار دهید تا تلخی آن را هنگام خشک کردن حس نکنید.

مواد لازم

  • سیب: 3 عدد به صورت حلقه ای بسیار نازک
  • عسل: یک چهارم فنجان
  • نمک دریایی: 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه چیپس سیب

برای طرز تهیه چیپس میوه ابتدا سیب های خود را به صورت حلقه ای بسیار نازک دربیاورید و در صورت تمایل آن ها را درون عسل و نمک قرار دهید سپس سیب ها را روی سینی به طور منظم بچینید و در شوفاژ و یا روی بخاری به مدت زمان یک تا دو روز بگذارید اما اگر می خواهید آن را در فر قرار دهید باید آن را روی حرارت کم به مدت زمان 30 دقیقه تنظیم کنید.

تهیه کردن چیپس میوه با روشی ساده

مواد لازم:

  • موز : 3 عدد
  • پودر زردچوبه و نمک: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

روش تهیه چیپس موز

ابتدا موزهای خود را به صورت برش های نازک دربیاورید و آنها را با نمک و پودر زردچوبه مخلوط کنید و سپس آن ها به مدت 15 دقیقه روی پارچه بگذارید تا خشک شوند، بعد تابه ای را روی حرارت گذاشته و مقدار زیادی روغن ریخته و اجازه دهید تا به خوبی داغ شود آنگاه برش های موز را درون روغن ریخته تا به خوبی سرخ شوند هنگام ترد شدن آن ها را از درون روغن خارج کنید و آنها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن آن کامل گرفته شود.

درست کردن چیپس میوه

از همراهی و توجه شما در طرز تهیه چیپس میوه سپاس گذاریم. در صورت تمایل به مشاهده طرز تهیه انواع میوه خشک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان