طرز تهیه مربا گوجه فرنگی یک مربای خوشمزه و متفاوت

مربا گوجه فرنگی یکی انواع مرباهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و برای وعده صبحانه گزینه بسیار مناسبی است همچنین به راحتی و در مدت زمانی کمی تهیه می شود، در این مقاله طرز تهیه مربا گوجه فرنگی را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مربا گوجه فرنگی یک مربای خوشمزه و متفاوت

همانطور که می دانید مرباها داری انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند که یکی از انواع آن مربا گوجه فرنگی است که بسیار خوش رنگ و خوش طعم است بنابراین، اگر شما نیز به دنبال یک مربای بسیار متنوع و پر خواص هستید بهتر است مربای گوجه فرنگی را در منزل تهیه کنید، در ادامه طرز تهیه آن را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

روش تهیه مربا گوجه فرنگی

در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه انواع مربا از جمله : مربای به، مربای بلوبری، مربای بادمجان و … را آموزش دادیم بنابراین، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا این مربا را در منزل تهیه و به عنوان وعده صبحانه در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

مواد لازم

  • شکر : یک کیلو
  • گوجه : یک کیلو
  • گلاب : دو قاشق غذا خوری
  • آب لیمو تازه : دو قاشق غذا خوری
  • هل ساییده شده : یک سوم قاشق غذا خوری

مراحل ساخت مربا گوجه فرنگی

 

طرز تهیه مربا گوجه فرنگی خوش طعم

در روش تهیه مربای گوجه فرنگی ابتدا گوجه فرنگی های رسیده و سالم را شسته سپس داخل قابلمه کمی آب ریخته و بعد از به جوش آمدن گوجه فرنگی را داخل آن قرار دهید.

حالا اجازه دهید گوجه ها به مدت پنج دقیقه داخل آبجوش بماند و حرارت را خاموش کنید و بعد از پوست گرفتن آن ها را خرد نمایید.

در مرحله بعدی گوجه ها را از صافی عبور داده سپس شکر را همراه با یک لیوان آب داخل یک قابلمه مناسبی ریخته و آن را با هم مخلوط کرده سپس بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا غلیظ شود.

در این مرحله به قابلمه آب و شکر، مایه گوجه فرنگی بیفزایید و پس از گذشت ده دقیقه به آن گلاب و هل افزوده و اجازه دهید بر روی حرارت کم آب گوجه بخار شود.

در مرحله پایانی در پنج دقیقه پایانی به مربا آب لیمو بیفزایید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن مربا آن را داخل ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در مکان خنک نگهداری نمایید، نوش جان.

طرز تهیه مربا گوجه فرنگی با طعم بی نظیر

 

نکات تکمیلی

1. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود سی دقیقه می باشد.

2. این مربا را می توانید به عنوان وعده صبحانه نوش جان کنید.

3. مقدار مواد گفته شده برای ده نفر مناسب می باشد.

آموزش تهیه مربای گوجه فرنگی به روش دیگر

مربای گوجه فرنگی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه دستور تهیه آن را به روش دیگری به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • گوجه فرنگی : یک کیلو
  • شکر : یک کیلو
  • زنجبیل : به مقدار لازم
  • آب لیموی تازه : نصف پیمانه
  • فلفل قرمز ساییده شده : کمی
  • چوب دارچین : یک تکه

آموزش تهیه مربای گوجه فرنگی

دستور تهیه :

ابتدا گوجه فرنگی های سالم را شسته سپس به مدت چهار تا پنج دقیقه اجازه دهید داخل قابلمه آب جوش بماند و بعد آن را خرد کرده و از صافی سیمی عبور دهید تا مربا بافت مارمالادی به خود بگیرد.

 حالا مایه به دست آمده را همراه با یک پیمانه آب داخل قابلمه ریخته و به آن زنجبیل، آب لیمو، دارچین و فلفل بیفزایید سپس بر روی حرارت کم گذاشته و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بجوشد.

در مرحله پایانی از طرز تهیه مربا گوجه فرنگی بعد از اینکه آب گوجه فرنگی ها تبخیر شد به آن شکر بیفزایید و بر روی حرارت زیاد هم بزنید و پس از رسیدن به غلظت مورد نظر حرارت را خاموش کنید، نوش جان.

دستور تهیه مربای گوجه فرنگی

 

نکاتی در رابطه با مربای گوجه فرنگی

1. می توانید از هل ساییده شده به جای دارچین و زنجبیل استفاده نمایید.

2. این مربای خوشمزه و خوش رنگ را می توانید با پنکیک صبحانه سوئدی نوش جان کنید.

3. به عنوان لایه رویی کاناپه پنیر می توانید از این مربا استفاده کنید.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به آشنایی با دستور تهیه انواع مربا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان