طرز تهیه پیراشکی گیاهی و تجربه یک طعم فوق العاده در آشپزی

پیراشکی گیاهی یکی از انواع پیراشکی های بسیار خوشمزه است که طرفداران خاص خود را داشته و به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه و نوش جان کنید، در این مقاله قصد داریم طرز تهیه پیراشکی گیاهی را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه پیراشکی گیاهی و تجربه یک طعم فوق العاده در آشپزی

همه ما علاقه زیادی به خوردن این لقمه های کوچک که با هر مایه ای پر می شوند داریم که دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام با روش های مختلفی نیز تهیه می شوند که یکی از انواع آن پیراشکی گیاهی است که برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به سبزیجات دارند گزینه بسیار مناسبی است، در ادامه مطلب طرز تهیه پیراشکی گیاهی را به شما دوستان عزیز آشنا خواهیم داد.

دستور تهیه پیراشکی گیاهی

در مطالب قبلی طرز تهیه انواع پیراشکی از جمله : پیراشکی سوسیس، پیراشکی اسفناج، پیراشکی پیتزایی، پیراشکی سبزیجات و… را به شما دوستان آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز به دنبال یک پیراشکی بسیار خوشمزه هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا این غذا را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم جهت تهیه پیراشکی گیاهی

  • خمیر پیراشکی : پانصد گرم
  • سیب زمینی خرد شده : دو عدد
  • آویشن خرد شده : سه شاخه
  • تره فرنگی خرد شده : دو عدد
  • خامه : دو قاشق غذا خوری
  • سس خردل : یک قاشق غذا خوری
  • خامه : دو قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ هم زده : یک عدد
  • پنیر چدار : صد و چهل گرم

نحوه ساخت پیراشکی گیاهی

طرز تهیه پیراشکی گیاهی بسیار خوشمزه

در روش تهیه پیراشکی گیاهی ابتدا فر را روی دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد روشن کرده سپس سیب زمینی ها داخل آب جوش و نمک گذاشته و اجازه دهید به مدت پنج تا هشت دقیقه بمانند تا پخته و کاملاً نرم شوند.

حالا داخل یک تابه نچسب کره گذاشته و بعد از اینکه کره آب شد به آن آویشن و تره فرنگی بیفزایید سپس اجازه دهید به مدت ده تا دوازده دقیقه داخل تابه باشند تا نرم شوند.

 در مرحله بعدی سیب زمینی ها را همراه با ادویه های مورد نظرتان و سس خردل داخل تابه ریخته و بعد خامه را با مواد دیگر ترکیب کرده سپس خمیر پیراشکی را بر روی تخته گذاشته و به اندازه گردی دهانه لیوان آن را برش دهید.

در این مرحله مواد پیراشکی را با پنیر چدار مخلوط کرده سپس مقداری از مواد را وسط دایره گذاشته و لبه های آن را با کمک تخم مرغ به هم بچسبانید و با استفاده از برس آشپزی روی پیراشکی تخم مرغ بمالید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه پیراشکی گیاهی پیراشکی های آماده شده را داخل سینی فر چیده و اجازه دهید به مدت چهل تا پنجاه دقیقه داخل فر بماند تا طلایی رنگ و کاملا پخته شوند، نوش جان.

نحوه تهیه پیراشکی گیاهی

نکات تکمیلی

1. می توانید از هر پنیری که دوست دارید در تهیه این پیراشکی استفاده کنید.

2. می توانید از ادویه هایی مانند فلفل سیاه و پاپریکا کمک بگیرید.

3. با خمیر مایه نیز می توانید خمیر پیراشکی تهیه کنید.

می توانید این پیراشکی را با هر نوع سس که دوست دارید نوش جان کنید.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و به خوبی با دستور تهیه این نوع پیراشکی آشنا شده باشید تا بتوانید آن را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پیراشکی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان