سکته قلبی خاموش چیست؟

حملات قلبی خاموش ، که به طور رسمی به عنوان سکته قلبی خاموش (SMI) شناخته می شود ، “خاموش” است زیرا علائم آن چنان خفیف است که افراد اغلب متوجه وقوع آن نمی شوند.

سکته قلبی خاموش چیست؟

به گزارش  شفقنا، حملات قلبی خاموش ، که به طور رسمی به عنوان سکته قلبی خاموش (SMI) شناخته می شود ، “خاموش” است زیرا علائم آن چنان خفیف است که افراد اغلب متوجه وقوع آن نمی شوند.

اما این بدان معنا نیست که می توان یک حمله قلبی خاموش را نادیده گرفت – متخصصان پزشکی می گویند این حمله به همان اندازه یک حمله خطرناک است.

مطالعه ای در سال 2015 نزدیک به 10 هزار شرکت کننده را بررسی کرد ، حملات قلبی خاموش و حملات سنتی را مقایسه کرد و دریافت که سکته های قلبی خاموش نزدیک به نیمی از حملات قلبی را تشکیل می دهد.

شرایطی وجود دارد که افراد با حمله قلبی خاموش هیچ علائمی ندارند اما اغلب ، چند علائم خفیف وجود دارد که تشخیص آنها دشوار است.

بیشتربخوانید:

چطور کرونا باعث سکته قلبی و مغزی می‌شود؟


طبق آکادمی پزشکان خانواده آمریکایی (AAFP) این موارد شامل خستگی ، سوزش معده ، ناراحتی در قفسه سینه ، کمر یا فک و تنگی نفس است. یک حمله قلبی سنتی می تواند علائم مشابهی داشته باشد ، اما اغلب شامل احساس فشار یا درد در قفسه سینه ، بازوها ، گردن ، کمر و یا فک است.

علاوه بر این ، علائم سکته قلبی خاموش را می توان به راحتی با چیز دیگری مانند سو هاضمه یا حتی دندان درد اشتباه گرفت.

حملات قلبی – چه خاموش و چه سنتی – وقتی خون ناکافی به قلب جریان می یابد رخ می دهند. یک حمله قلبی خاموش به اندازه یک حمله سنتی خطرناک است. احتمال بروز حمله قلبی دیگر و همچنین احتمال نارسایی قلبی را افزایش می دهد.

مطالعه گردش خون نشان می دهد که حملات قلبی خاموش در مردان بیشتر از زنان است ، اما همچنین مشخص می کند که زنان در اثر یک حمله بیشتر می میرند.

همچنین ، محققان دریافته اند که حملات قلبی خاموش در بزرگسالان مسن دیابتی بیشتر مشاهده می شود. به عنوان مثال ، در مطالعه ای که در سال 2012 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد ، 14 درصد از 337 شرکت کننده مبتلا به دیابت در مقایسه با 9 درصد از همان جمعیتی که دچار حمله قلبی سنتی بودند ، سکته قلبی خاموش را تجربه کردند.

بیشتربخوانید:

11علامت هشداردهنده حمله کرونا به قلب و عروق



برای یک حمله قلبی سنتی ، پزشکان می توانند درمان هایی را توصیه کنند که شامل جراحی ، داروها و تنظیم سبک زندگی است. به همین دلیل سکته های قلبی خاموش بسیار نگران کننده است: اگر ندانید که سکته قلبی داشته اید ، از روش های درمانی و پیشگیری استفاده نخواهید کرد.

علاوه بر این ، شما فقط ممکن است که پس از واقعیتی که علائم نارسایی قلبی را تجربه کرده اید متوجه شوید که دچار حمله قلبی شده اید زیرا حمله قلبی بی صدا به عضلات قلب آسیب زده است.

اگر فکر می کنید علائم حمله قلبی را تجربه کرده اید ، باید سریعاً به اورژانس مراجعه کنید. اما در بیشتر موارد حملات قلبی خاموش ، علائم آن چنان خفیف دارند که فرد لزوماً فکر نمی کند که به اورژانس مراجعه کند.

غالباً ، این تشخیص به صورت عادی جسمی یا هنگام مراجعه به پزشک با علائم طولانی مدت مانند خستگی ، تنگی نفس و سو هاضمه ایجاد می شود.

عوامل خطر برای حمله قلبی سنتی و خاموش یکسان است: سابقه خانوادگی حملات قلبی ، سن بالا ، سیگار کشیدن یا ورزش ناکافی ، چاقی و بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت.

بیشتربخوانید:

کرونا قلب را هدف می‌گیرد

6علامت هشدار دهنده سکته مغزی

مهم ترین نشانه های سکته مغزی

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان