طرز تهیه مربای گوجه سبز خوشمزه با دستور ویژه

مربای گوجه سبز یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و خوشرنگ است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و در مدت زمان کمی نیز آماده می شود، در این مقاله طرز تهیه مربای گوجه سبز را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مربای گوجه سبز خوشمزه با دستور ویژه

همانطور که می دانید مربا جزو وعده های صبحانه بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام با روش های متفاوتی نیز تهیه می شود که یکی از انواع آن می توان به مربای گوجه سبز اشاره کرده که با آمدن فصل تابستان این میوه به وفور در بازار دیده می شود و می توانید به فکر تهیه این مربای بسیار خوش رنگ باشید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید، در ادامه مطلب طرز تهیه مربای گوجه سبز را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

آموزش تهیه مربای گوجه سبز

گوجه سبز از خواص فوق العاده ای برخوردار است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند که از فواید آن می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان کم خونی اشاره کرده از این رو، با تهیه مربای گوجه سبز می توان از فواید آن بهره مند شد، در مطالب قبلی دستور تهیه انواع مربا از جمله :مربای انجیر، مربای پوست هندوانه، مربای گوجه فرنگی و … را به شما دوستان آموزش دادیم بنابراین، اگر به دنبال یک مربای متنوع هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • شکر : یک کیلو
  • گوجه سبز : یک کیلو
  • گلاب : دو قاشق غذا خوری
  • آب : دو پیمانه
  • پودر هل : یک چهارم قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای گوجه سبز با طعم عالی

طرز تهیه مربای گوجه سبز با طعم عالی

در روش تهیه این مربای بسیار خوش طعم ابتدا گوجه سبز ها را شسته سپس از وسط نصف کرده و همراه با آب داخل یک قابلمه مناسب گذاشته و بر روی حرارت بگذارید و اجازه دهید بجوشد.

حالا پس از پخته شدن گوجه سبز ها، هسته آن ها روی قابلمه آمده سپس از داخل قابلمه خارج نمایید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دیگر گوجه سبز ها پخته شوند تا تغییر رنگ بدهند.

در مرحله بعدی به قابلمه شکر افزوده و اجازه دهید شکر کاملا حل شود سپس حرارت را کم کرده و بگذارید به مدت سی دقیقه بر روی حرارت بماند تا به قوام مورد نظر برسد.

در مرحله پایانی از طرز تهیه مربای گوجه سبز کف های روی مربا را برداشته و پس از قوام گرفتن مربا به آن پودر هل و گلاب افزوده و بعد از چند قل خوردن حرارت را خاموش کنید و پس از سرد شدن آن را داخل یک ظرف شیشه ای ریخته و در مکانی خنک نگهداری نمایید.

دستور تهیه مربای گوجه سبز

نحوه تهیه مربا گوجه سبز کامل

به منظور تهیه مربای گوجه سبز به صورت درسته و حفظ شکل آن لزومی به نصف کردن گوجه سبز ها نمی باشد و فقط پس از شستن، آن ها را داخل قابلمه ریخته و طبق مراحل بالا پیش بروید.

نکات تکمیلی

1. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود سی و پنج دقیقه است.

2. این مربا را می توانید در وعده صبحانه نوش جان کنید.

3. مقدار مواد گفته شده برای ده نفر مناسب است.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در صورت تمایل به دستور تهیه انواع مربا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید و مربای مورد نظرتان را تهیه و نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان