پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ

در جهان رمان‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها مربوط به چند قرن پیش هستند، اما همچنان در کتاب فروشی‌ها با قدرت تمام به فروش می‌رسند و خوانندگان برای خریدن آن‌ها سر و دست می‌شکنند.

پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ
فرادید؛ در طول تاریخ، جدا از کتب دینی، آثاری وجود داشته‌اند که برای نسل‌ها کتاب‌هایی همواره خواندنی و مهم بوده‌اند. در ادبیات داستانی، رمان‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها مربوط به چند قرن پیش هستند، اما همچنان در کتاب فروشی‌ها با قدرت تمام به فروش می‌رسند و خوانندگان برای خریدن آن‌ها سر و دست می‌شکنند.

در این مطلب میخواهیم لیستی از پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات را با شما به اشتراک بگذاریم.

پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ1. دون کیشوت / میگل د سروانتس / 500 میلیون جلد

رمان دون کیشوت با ارائه‌ی ساختاری جدید و نثری جذاب و سرزنده به شکلی گسترده به عنوان اولین رمان مدرن جهان شناخته می‌شود. دون کیشوت آن قدر جذب داستان‌های عاشقانه‌ی شوالیه‌ها شده که تصمیم می‌گیرد خودش هم به یک جور شوالیه تبدیل شود. او به همراه خدمتکار وفادارش، سانچو پانزا، پا به انواع و اقسام ماجراجویی‌های جذاب می‌گذارد. این دو شخصیت تکرارنشدنی با یکدیگر به دور دنیا می‌چرخند و یکی از جاودانه‌ترین داستان‌های تاریخ را رقم می‌زنند. رمان دون کیشوت برای بیش از چهارصد سال است که تخیل مخاطبین را مسحور جذابیت خود ساخته و تأثیر شگرفی بر نسل‌های مختلف نویسندگان، از جمله دیکنز، ملویل، فاکنر و بسیاری دیگر داشته است.

2. هری پاتر / اثر: جی کی رولینگ / 450 میلیون جلد

داستان‌های مهیج هری پاتر، جادوگر جوانی که تحت تعلیم است، طوفانی در دنیا به راه انداخته و به نظر می‌رسد طرفداران این مجموعه، هیچ وقت از دنیای جادویی هاگوارتز و پیرامون آن، سیر نمی‌شوند. اگر فقط یکی از کتاب‌های هری پاتر را مطالعه کنید، بدون شک خواستار قسمت‌های بعدی آن خواهید شد. با این مجموعه، می‌توانید داستان هری از اولین روزهایش در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز، تا ماجراجویی‌های بی شمارش با هرمیون و ران، و تقابلش با دشمنانی، چون دراکو مالفوی و پروفسور اسنیپ ترسناک را دنبال کنید.
 
از جست و جوی نفس گیر برای سنگ جادو گرفته تا بازگشت کسی که نباید اسمش برده شود، هر داستان و ماجراجویی در این دنیای جادویی، هیجان انگیزتر و شوکه کننده‌تر از داستان قبلی است و اکنون، این مجموعه‌ی کامل و ارزشمند، در اختیار هواداران بی شمار داستان‌های هری پاتر قرار گرفته است.

3. داستان دو شهر / اثر: چارلز دیکنز / 200 میلیون جلد

چارلز دیکنز، مشهورترین نویسنده در زبان انگلیسی در طول قرن نوزدهم بود و همچنان هم به عنوان یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان در تمام اعصار شناخته می‌شود. ظاهر او ممکن است کمی عجیب و ناآشنا به نظر برسد: کت دنباله‌دار بلند، یقه‌ی مخملی، ریش بلند و تیز، پاپیون و بسیاری از چیز‌های دیگر. اما این نویسنده حتی در زمانه‌ی کنونی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و این به آن دلیل است که او، آرزو‌های جالب توجهی را در سر می‌پروراند؛ دیکنز معتقد بود داستان‌ها و به طور کلی ادبیات می‌توانند مشکلات دنیا را حل کنند.

4. ارباب حلقه‌ها / اثر: جی آر آر تالکین / 150 میلیون جلد

سه گانه‌ی رمان ارباب حلقه ها، اثر جی. ار. ار تالکین، شاهکاری بدیع و تکرارنشدنی است. این عنوان، پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین حماسه‌ی فانتزی و یکی از به یاد ماندنی‌ترین و دوست داشتنی‌ترین حکایت‌ها در دنیای ادبیات جهان است. رمان ارباب حلقه‌ها که برای اولین بار در سال 1954 به چاپ رسید، چارچوب و استاندارد تمامی آثار فانتزی حماسی بعد از خود را تعیین کرد. هابیتی جوان به اسم فرودو بگینز، با اصرار و پافشاری جادوگری مرموز به اسم گاندلف، سفری حیاتی و بی نهایت خطرناک را برای نابودی حلقه‌ی یگانه آغاز می‌کند. این حلقه که قرن‌ها قبل توسط ارباب تاریکی، سارون، ساخته و سپس گم شد، سلاحی شیطانی است و سارون، به هر قیمتی در پی بازپس گیری آن است.

5. شازده کوچولو / آنتوان دوسنت اگزوپری / 140 میلیون جلد

رمان شازده کوچولو، یک داستان تمثیلی اخلاقی، خودزندگی نامه‌ای معنوی و رمانی تأثیرگذار است که بیش از هرکتاب دیگری از فرانسه به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. این اثر با جذابیتی پایان ناپذیر، داستان پسرکی را تعریف می‌کند که محیط امن سیاره‌ی کوچکش را به منظور سفر در جهان هستی و آموختن پیچ و خم‌های رفتار بزرگتر‌ها ترک می‌کند و در طول این سفر، ملاقات‌های شگفت انگیزی نصیبش می‌شود.
 
سفر اودیسه وار شخصیت اصلی داستان، با ماجراجویی در سیاره‌ی زمین به اوج خودش می‌رسد. رمان شازده کوچولو که در سال 1943 در نیویورک به رشته‌ی تحریر درآمد، خیلی زود به پدیده‌ای عالمگیر در دنیای ادبیات تبدیل شد. این رمان به یاد ماندنی، داستانی فلسفی با ارزش‌هایی انسانی است که بیش از 70 سال از نسلی به نسل دیگر در جای جای دنیا منتقل شده است. رمان شازده کوچولو، نمادی از توسعه‌ی پایدار، سفیر صلح جهانی و مدافع حقوق کودکان در دنیای بزرگتر‌ها است.

6. آلیس در سرزمین عجایب / لوئیس کارول / 100 میلیون جلد

ماجرا‌های آلیس در سرزمین عجایب، گنجینه‌ای کم نظیر از افسانه‌ها و تخیلات بی حد و حصر آدمی است و برای چندین دهه، منبعی بی پایان از لذت و شگفتی برای کودکان و البته بزرگتر‌ها به شمار آمده است. در حالی که بزرگتر‌ها با خواندن این کتاب، تلاش می‌کنند تا از اسرار و کد‌های ریاضی استفاده شده در متن اثر سر در بیاورند، مخاطبین کم سن و سال تر، بی درنگ به همراه آلیس وارد لانه‌ی خرگوش شده و رویایشان را در سرزمینی از شگفتی‌های منحصربه فرد پی می‌گیرند. شخصیت‌هایی به یادماندنی، چون خرگوش سفید، ملکه‌ی سرخ و البته کلاهدوز دیوانه به همراه موجوداتی فانتزی در این داستان به چشم می‌خورند. آلیس، به جای جای این سرزمین عجایب سرک می‌کشد و تلاش می‌کند تا معنا و مفهوم تجارب غیرمعمول و رویاگونه اش را دریابد. اما اتفاقات این سرزمین، عجیب‌تر از آن هستند که بتوان به راحتی آن‌ها را درک کرد. داستان به شکل هنرمندانه ای، منطق را به بازی می‌گیرد و همین موضوع، محبوبیت جاودانه‌ای به اثر بخشیده است. لازم به ذکر است که شیوه‌ی روایی، ساختار، شخصیت‌ها و صنایع ادبی این کتاب ارزشمند، تأثیری شگرف در فرهنگ عامه‌ی مردم و ادبیات، به خصوص ژانر فانتزی، داشته است.

6. سپس هیچکدام باقی نماندند / آگاتا کریستی / 100 میلیون جلد

این رمان، یکی از معروف‌ترین داستان‌های اسرارآمیز جهان است که توسط آگاتا کریستی ملقب به «ملکه جنایت» نوشته شده و یک فیلم تلویزیونی نیز بر اساس این کتاب و با همین نام ساخته شده است.

6. هابیت / جی آر آر تالکین / 100 میلیون جلد

کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره، رمانی هیجان انگیز و فوق العاده محبوب نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین است که در سال 1937 به چاپ رسید. بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی چالشی را سپری می‌کند و به ندرت از محل زندگی اش دور می‌شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله‌های همراه او به در خانه اش می‌آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی دغدغه‌ی این هابیت به حاشیه رانده می‌شود. گاندولف و همراهانش قصد دارند تا گنج بزرگی را به دست آورند که اژد‌هایی بزرگ و بسیار خطرناک از آن محافظت می‌کند. بیلبو با اکراه با آن‌ها همراه می‌شود، اما هیچ نمی‌داند که در این سفر با حلقه‌ای جادویی و موجودی ترسناک به نام گالوم مواجه خواهد شد.

6. رویای تالار سرخ / سائو شچین/ 100 میلیون جلد

رمان تالار سرخ یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های کلاسیک ادبیات چین است. داستان کتاب بر محور تنزل سلسه کینگ می‌چرخد و سقوط نهایی یک خانواده متمول را به تصویر می‌کشد.

این رمان با عنوان «داستان سنگ» نیز نامیده می‌شود. تالار سرخ پنج جلد دارد و در آن‌ها از شکوه و انحطاط خانواده جیا سخن گفته می‌شود و زندگی یک خانواده چینی را با تاکید براعتقاد بودایی بیان می‌کند.


سایر رمان‌های پرفروش تاریخ (زیر صد میلیون جلد فروش)

پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ

7. کد داوینچی / دن براون / 80 میلیون جلد

7. شیر، کمد و جادوگر / سی اس لوئیس / 80 میلیون جلد

7. او، تاریخ یک ماجراجویی / اچ رایدر هگر / 80 میلیون جلد

8. ناتور دشت / جی دی سالینجر / 60 میلیون جلد

8. ماجرا‌های شرلوک هلمز / آرتور کانن دویل / 60 میلیون جلد

8. بیست هزار فرسنگ زیر دریا / ژول ورن / 60 میلیون جلد

9. تپه واترشیپ / ریچارد آدامز / 50 میلیون جلد

10. بر باد رفته / مارگارت میچل / 30 میلیون جلد

10. کشتن مرغ مینا / هارپر لی / 30 میلیون جلد

10. کاترپیلار خیلی گرسنه / اریک کارول / 30 میلیون جلد

10. 1984 / جورج اورول / 30 میلیون جلد

10. گتسبی بزرگ / فیتز جرالد / 30 میلیون جلد
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان