هشدار‌های پنهانی قلب (۱)

برخی مردان به طور ژنتیکی دچار طاسی سر می‌شوند و بعضی دیگر به علت سیگار کشیدن، استرس و تشویش بسیار زیاد و ... طاسی و ریزش شدید موها ایجاد می‌شود.

هشدار‌های پنهانی  قلب (1)

تحریریه دنیای سلامت

فشار خون بالا، استرس و دیابت همگی از علائم هشداردهنده بیماری‌های قلبی- عروقی هستند. اما جدای از این علائم، برخی نشانه‌های دیگر نیز وجود دارند که بروز این بیماری‌ها را در آینده نزدیک هشدار می‌دهند و بیشتر ما از آنها غافلیم و هیچ توجهی به آنها نداریم؛ مثل ریزش موها.

با افزایش ریزش مو شاید به هیچ‌وجه به ذهن‌مان هم خطور نکند که این مسئله می‌تواند ناشی از بیماری قلبی- عروقی باشد. با توجه بیشتر به عوامل خطرساز و برخی نشانه‌ها که بروز خطر را نشان می‌دهند، می‌توان هر چه سریع‌تر اقداماتی انجام داد. تا آسیب‌ها به حداقل برسند. برخی از این علائم غیرمعمول عبارتند از:

عدم توانایی برای برطرف کردن نیازهای جنسی

نداشتن توانایی لازم برقراری ارتباط جنسی در زنان و مردان که در هر جنس به شکل متفاوتی بروز می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری قلبی- عروقی باشد. وقتی که خون به درستی در رگ‌های خونی جریان نمی‌یابد، مشکلات جنسی پدیدار می‌شود.

با مراقبت‌های پزشکی و درمان بموقع هم موارد مربوط به ناتوانی‌های جنسی و هم بیماری قلبی، برطرف خواهد شد. به عقیده دکتر «آلوارتر»، ورزش منظم و مصرف داروهایی که پزشک تجویز می‌کند (مثل آسپرین)، مشکل را حل خواهد کرد.

خروپف کردن و توقف تنفس در هنگام خواب

مسدود شدن مجاری هوا در افرادی که دچار توقف تنفس در هنگام خواب می‌شوند و یا خروپف می‌کنند، می‌تواند نشانه خطر بسیار جدی بیماری قلبی باشد. باید همین حالا از بروز مشکلات مربوط به آینده جلوگیری کنید. این علائم هشداردهنده به شما فرصت کافی برای واکنش مناسب را می‌دهند.

اختلال تنفس در حین خواب یک دهه پیش از بروز بیماری پدیدار می‌شود و شما زمان کافی در اختیار دارید تا به پزشک متخصص مراجعه کنید و بعد از انجام آزمایش‌های لازم مورد درمان قرار بگیرید.

طاسی و بی‌مویی در مردان

 ریزش یکباره موها و طاس شدن علاوه بر تغییراتی که در ظاهر افراد ایجاد می‌کند، ممکن است هشداری برای عدم گردش مناسب خون در رگ‌ها باشد. گردش نیافتن خون در تمام نقاط بدن به شکل مناسب، باعث می‌شود که خون کافی به غدد موها نرسد و این موضوع با ریزش موها بروز می‌کند. البته غیر از ناراحتی‌های قلبی- عروقی، موارد دیگری نیز در این عارضه دخیل‌اند.

برخی مردان به طور ژنتیکی دچار طاسی سر می‌شوند و بعضی دیگر به علت سیگار کشیدن، استرس و تشویش بسیار زیاد و ... طاسی و ریزش شدید موها ایجاد می‌شود. دقت داشته باشید، آیا مسأله طاسی و ریزش موها در خانواده شما ارثی است. اگر این طور است، باید بسیار مراقب باشید تا سطح کلسترول خون‌تان افزایش نیابد. همچنین از کشیدن سیگار و نگرانی‌ها و دلهره‌ها دوری کنید...

برای خواندن بخش دوم- هشدار‌های پنهانی  قلب- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر