طرز تهیه شیرینی گره ای با طعم و مزه فوق العاده

شیرینی گره ای از خوشمزه ترین و خوش پخت ترین نوع شیرینی می باشد که می توانید این شیرینی را در ایام عید فطر در منزلتان تهیه نمایید برای ادامه مطلب با طرز تهیه شیرینی گره ای همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی گره ای با طعم و مزه فوق العاده

در این بخش از آموزش آشپزی مجله آرگا قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شیرینی گره ای آشنا سازیم و آن را به صورت مرحله ای و با دستور پختی آسان و سریع آموزش دهیم. معمولا این شیرینی خوشمزه و خوش رنگ را بعنوان میان وعده و برای پذیرایی از مهمان ها درست می کنند.

روش تهیه شیرینی گره ای با دستوری آسان

طرز تهیه شیرینی گره ای با دستوری ساده

در بخش های از مطالب قبلی شما را با طرز تهیه انواع شیرینی جات از جمله شیرینی ساق عروس، شیرینی برنجی، شیرینی مادلین و شیرینی ونیزی آشنا کردیم، اکنون در این بخش از مجله آرگا را به طرز تهیه شیرینی گره ای اختصاص می دهیم ، این نوع شیرینی در واقع به زبان ترکی می شود تاتلی دویونلر به معنای گره های خوشمزه که شما می توانید آن را در منزل با روشی آسان و سریع برای اعضای خانواده و ایام عید تهیه کنید.

از آنجا که این شیرینی از ظاهر زیبا و خوشمزه ای برخوردار بوده دارای بافت نرمی می باشد امیدواریم بعد از آموزش این شیرینی خوشمزه،حتی شده آن را برای یک بار امتحان کنید و این شیرینی خوش طعم را در منزل برای اعضای خانواده و مهمان هایتان درست کنید، خوردن این شیرینی همراه با چای در کنار اعضای خانواده واقعا می چسبد.

مواد اولیه برای طرز تهیه شیرینی گره ای

  • ماست                   نصف پیمانه
  • تخم مرغ                2 عدد
  • بکینگ پودر             1 قاشق غذاخوری
  • نمک                    1 پنس
  • روغن مایع             یک چهارم پیمانه
  • آرد سفید             به مقدار لازم
  • وانیل شکری         نصف قاشق غذاخوری
  • شربت بار            به میزان لازم

دستور پخت شیرینی گره ای

برای طرز تهیه شیرینی گره ای ابتدا ماست، نمک، بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ و روغن مایع را هم به موادتان اضافه کرده و به خوبی هم زنید تا موادتان یکدست شود.

دستور پخت شیرینی گره ای

آنگاه آرد به موادتان بیفزاید آرد به اندازه ای بریزید که خمیر آن به دستتان نچسبد بعد به خمیرتان به مدت زمان یک ساعت استراحت دهید.

بعد از استراحت خمیر شیرینی، سطح تخته ای خود را آرد پاشی کنید آنگاه خمیر شیرینی را بر روی سطح تخته ای آرد پاشی شده بگذارید و با وردنه خمیر را باز و پهن کنید.

سپس از آن نوارهایی به باریکی یک سانت و طول 10 سانت برش داده و کنار می گذاریم.

دستور پخت شیرینی گره ای با روشی ساده

آنگاه مانند تصویر زیر گره ای به نوارهای بریده شده می دهیم.

تهیه و درست کردن شیرینی گره ای

بعد از آن که  تمام خمیرهای شیرینی خود را به صورت گره ای درآوردید  آن ها را در تابه ای با مقدار زیادی روغن به خوبی سرخ می کنیم.

گالری آشپزی شیرینی گره ای

هنگام سرخ شدن آنها را داخل شربت ولرم می اندازیم زمان زیادی نمی برد با چند بار تست کردن و چشیدن می توانید از مقدار و جذب آن در داخل شیرینی آگاه شوید.

طرز تهیه شیرینی گره ای

در پایان هنگامی که شیرینی ها را از شربت درآوردید آنها را داخل آبکش قرار دهید تا شربت اضافه آن خارج شود در نتیجه شیرینی گره ای آماده خوردن می باشد.

طرز تهیه شیرینی گره ای با دستوری ساده

ضمن سپاس از توجه شما و نگاه های پر مهرتان، امیدواریم که این بخش از مجله را به دستور پخت شیرینی گره ای اختصاص داده بودیم نهایت لذت را برده باشید. لحظه های سرشار از خوبی و شادی و موفقیت برای شما خوبان آرزومندیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان