طرز تهیه مربای گل زرد با طعمی متفاوت از دیگر مرباها

اگر به دنبال تنوع مربا برای سفره صبحانه ی خود هستید با طرز تهیه مربای گل زرد همراه ما باشید تا با کم ترین مواد و سریع ترین زمان ممکن آن را بپزید.

طرز تهیه مربای گل زرد با طعمی متفاوت از دیگر مرباها

قبل از اینکه با طرز تهیه مربا گل زرد آشنا شوید، بهتر است آشنایی جزئی با این گیاه و خواص آن داشته باشید. گل زرد را می توان در مناطق کوهستانی کشور در منطقه خلخال مشاهده کرد. از گل و برگ های این گیاه هم به صورت خشک و هم به صورت دمنوش استفاده می کنند. دمنوش گل زرد برای تقویت گوارش، دل درد، ورم روده بسیار موثر است. هم چنین تقویت اعصاب، درمان سردی، افزایش گردش خون، تصفیه سموم کبد و رفع یبوست از دیگر خواص دارویی این گیاه است.

درست کردن مربای خانگی همچون مربای هویج، مربا به، مربای بالنگ فایده و مزیت های زیادی دارد. زیرا علاوه بر اینکه با توجه به سلیقه شخصی خود مقدار شیرینی آن را تعیین می کنید، می توانید از نداشتن مواد نگه دارنده و افزودنی اطمینان حاصل کنید. مربای گل زرد یکی از انواع مرباهایی است که می توانید در خانه آن را درست کنید. برای تهیه این مربا نیاز به مواد زیر دارید.

طرز تهیه مربای گل زرد به روش آسان

نکات پخت مربا

مواد لازم

  • گل زرد: 1 کیلو
  • شکر: 1 کیلو

طرز تهیه مربای گل زرد با طعم متفاوت

ابتدا گل ها را پاک کنید. قابلمه ای مناسب را روی گاز قرار دهید و داخل آن را از آب پر کنید و بعد گل زرد را به آن اضافه نمایید. شعله ی گاز را کم کنید تا با حرارت کم بجوشد.

آب جوشیده شده چون تلخ است آن را خالی کرده و مجددا قابلمه را پر از آب کنید. این عمل را تا جایی انجام دهید که دیگر آب آن طعم تلخی ندهد.

در این مرحله قابلمه دیگری بردارید و شکر را داخل آن بریزد. مقداری آب به شکر اضافه کنید. آن را روی گاز بگذارید و شعله را کم کنید. منتظر بمانید تا ترکیب آب و شکر شما به صورت شهد دربیاید.

در آخر گل زرد را به شهد آماده شده در مرحله ی قبل اضافه کنید و آن را روی شعله کم با حرارتی ملایم قرار بدهید تا پخته شود.

برای خوشرنگ و خوش طمع تر شدن مربا می توانید پس از خاموش کردن شعله یک قاشق مربا خوری زعفران آب گرفته شده به آن اضافه کنید. پس از سرد شدن مربا شما آماده است.

دستور تهیه مربای گل زرد

همچنان که با تهیه مربای گل زرد آشنا شدید با مراجعه به مطالب آشپزی آرگا می توانید نحوه پخت انواع مربا را فرا بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان