طرز تهیه سس زاتزیکی یک سس عالی یونانی با طعم ویژه

بسته به ذائقه و بسته به نوع غذا قطعا انتخاب سس ها نیز متفاوت می گردد. با آموزش طرز تهیه سس زاتزیکی در واقع گزینه ی جدید به گزینه های انتخابی شما می افزاییم. امیدواریم مورد توجه واقع شود.

طرز تهیه سس زاتزیکی یک سس عالی یونانی با طعم ویژه

سس ها دارای طعمی ناب و منحصر به فرد می باشند که ایفاگر نقش طعم بخشیدن به غذاها به شمار رفته و البته برای همین منظور نیز مورد توجه قرار می گیرند. آشنایی شما با سس یونانی زاتزیکی تا چه اندازه است. در این مطلب با آموزش طرز تهیه سس زاتزیکی می خواهیم این آشنایی را افزایش دهیم

سس ها فقط که در سس سفید، سس گوجه فرنگی، سس ماست، سس خردل خلاصه نمی شوند. سس های متفاوت و البته خوش طعم دیگری نیز با نام های متفاوت شامل این دسته بندی می گردند. این قبیل سس ها همچون غذاهای بین المللی دارای اصالتی متعلق به کشوری خاص هستند که محبوبیت و شهرت همگانی و جهانی دارند. و اما سس یونانی زاتزیکی.

 سس زاتزیکی یا ستزیکی

این سس یونانی از جمله های سس های محبوب این کشور محسوب می شود که همراه بسیاری از غذاها قابل میل شدن می باشد. به بیانی می توان این سس خوش طعم با اسم شیک و کمی متفاوت را «سس خیار و ماست» که البته ماست یونانی دانست. مردمان یونان از این سس در غذا و خوراکی هایی همچون سالاد یونانی، ساندویچ گوشت، ساندویچ مرغ، چیپس و …. بهره می برند که در صورت تمایل می توان در میزبانی خود از آن به همراه خیار، هویج و کرفس برش خورده طولی و نیز مقداری چیپس بهره مند گردید.

آموزش طرز تهیه سس زاتزیکی

مواد مورد نیاز

  • 450 گرم ماست یونانی
  • 60 گرم پنیر فتا ریز شده
  • 1 حبه سیر خرد شده
  • 1 عدد خیار (بهتر است بدون تخم باشد)
  • 2 قاشق چایخوری سرکه سفید و یا سرکه سیب
  • 2 قاشق سوپخوری آب لیمو ترش تازه
  • 1 قاشق چایخوری شوید (ریز شده)
  • 1 قاشق چایخوری نمک

آموزش طرز تهیه سس زاتزیکی

ابتدا خیارها را با برش طولی از وسط دو نیم نمایید. سپس با استفاده از 1 قاشق تخم ها را خارج سازید.
در دومین مرحله خیارها را رنده نموده، و بر روی حوله ای کاغذی تمیز و پارچه آشپزخانه بریزید و پهن نمایید. پس از پهن ساختن یک چهارم قاشق چای خوری نمک بر روی آن ریخته و دستکم 10 دقیقه زمان دهید به همین صوزت باشد.
حالا هر چهار کنج حوله و یا پارچه را گرفته و خوب فشار دهید تا آب درون رنده های خیار خالی شود.
در سومین مرحله از طرز تهیه سس زاتزیکی درون ظرفی نسبتا گود و بزرگ خیارهای رنده شده داخل پارچه را بریزید. سرکه سیب، ماست، آب لیمو ترش، شوید ریز شده، پنیر فتا و سیر له شده را ترکیب نموده و به آن اضافه کنید.
حدودا 1 قاشق چایخوری نمک به آن بیفزایید تا طعم دار گردد. میزان کم و یا زیاد بودن آن را تست کنید و در صورت نیاز اندکی نمک دوباره به آن اضافه کنید.

می توانید این سس تهیه شده را در همان زمان میل نمایید. در صورت تمایل پس از 2 – 4 ساعت پس از مزه دار شدن میل نمایید.

آموزش شیوه ی تهیه سس زاتزیکی به بیانی ساده

چند نکته طلایی در تهیه سس زاتزیکی

می توانید از این سس در انواع مهمانی ها به منظور پذیرایی، به همراه ساندویچ های مختلف همچون ساندویچ گوشت، ساندویچ مرغ، چیپس بیتا، گوشت گریلی، سبزیجات و …. بهره ببرید.
ماست کاربردی برای این سس، ماست یونانی می باشد. اما می توانید از ماست معمولی نیز بهره ببرید. در صورت استفاده از ماست معمولی آن را درون صافی و یا پارچه ای نازک با سوراخ های کوچک بریزید و بر روی ظرفی گود, در یخچال بگذارید. مدتی برابر با 3 – 4 ساعت نیاز است تا آب ماست خارج گردد. آب را دور ریخته و ماست را برای تهیه سس به کار ببرید.
آشنایی با طرز آماده سازی سس زاتزیکی
در این مطلب آشپزی آموزش روش تهیه سس ماست و خیار یونانی به نام سس زاتزیکی را آموزش دادیم. امیدواریم مورد توجه واقع شده باشد. همچنین برای آشنایی بیشتر بر روی لینک انواع سس ها می توانید کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر