بهترین فیلم‌های امیلی بلانت

امیلی بلانت در کنار ایوان مک‌گرگور و کریستین اسکات توماس در این فیلم کمدی، درام و عاشقانه محصول سال ۲۰۱۱ ایفای نقش کرده است. فیلم صید ماهی آزاد در یمن در مورد مشاوری است که یک متخصص شیلات را به خدمت می‌گیرد تا کاری غیر ممکن انجام بدهد و آن کار، وارد کردن ماهی آزاد به یمن است تا یک شیخ رویایش برای آوردن ماهی آزاد به سرزمین مادری‌اش را تحقق ببخشد.

بهترین فیلم‌های امیلی بلانت

امیلی بلانت یکی از بزرگترین ستاره‌های هالیوود به شمار می‌رود. او همیشه قادر بوده تا بیننده و مخاطب را فریفته خود کند. او حرفه بازیگری خود را در تئاتر آغاز کرد و سپس در فیلم‌های تلویزیونی بازی کرد و راه خود را به سمت هالیوود و فیلم‌های بلاک‌باستری باز کرد. امروزه، امیلی بلانت یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازیگران هالیوود و سینما به شمار می‌رود. محبوبیت و شهرت او همچنان در حال زیاد شدن است. امیلی بلانت توانست است ثابت کند که در ژانرهای اکشن، ترسناک، درام و حتی کمدی مهارت دارد. این بازیگر اخیرا در فیلم گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) در کنار دوئین جانسون نقش‌آفرینی کرده است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما بهترین فیلم‌های این بازیگر را معرفی نماییم.

15. فیلم صید ماهی آزاد در یمن (Salmon Fishing In The Yemen) – امتیاز 6.8

امیلی بلانت در کنار ایوان مک‌گرگور و کریستین اسکات توماس در این فیلم کمدی، درام و عاشقانه محصول سال 2011 ایفای نقش کرده است. فیلم صید ماهی آزاد در یمن در مورد مشاوری است که یک متخصص شیلات را به خدمت می‌گیرد تا کاری غیر ممکن انجام بدهد و آن کار، وارد کردن ماهی آزاد به یمن است تا یک شیخ رویایش برای آوردن ماهی آزاد به سرزمین مادری‌اش را تحقق ببخشد.

کل فیلم استعاره و مثالی برای مبارزه با خلاف جریان و تبدیل کردن غیرممکن به واقعیت است. بازی بازیگران فیلم بسیار جذاب و دلنشین است و از زمان اکران آن، طرفداران از آن استقبال خوبی کردند. بلانت به خوبی شخصیت دلنشین و بذله‌گوی خود را به تصویر می‌کشد.

14. فیلم هدف وحشی (Wild Target) – امتیاز 6.8

بیل نای در این فیلم کمدی و اکشن در کنار امیلی بلانت به ایفای نقش می‌پردازد. فیلم هدف وحشی با وجود موفقیت قابل قبولش، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. داستان و فرض اصلی فیلم ساده است، نای نقش کسی به نام ویکتور را بازی می‌کند که یک آدمکش پا به سن گذاشته و مغرور است که علاقه‌ای نسبت به رز با بازی امیلی بلانت پیدا می‌کند و او را نمی‌کشد. از همین رو، زنجیره‌ای از اتفاقات رخ می‌دهد که در آن، ویکتور تبدیل به محافظی برای رز تبدیل می‌شود. فیلم هدف وحشی، یک فیلم کمدی بریتانیایی محصول سال 2010 است و دارای بازیگران بزرگی است که شامل روپرت ایورت، آیلین اتکینس و مارتین فریمن است.

13. فیلم خدمات بهداشتی سانشاین (Sunshine Cleaning) – امتیاز 6.8

امیلی بلانت در این فیلم کمدی و درام محصول سال 2008 ایفای نقش کرده است که در مورد یک زن بی دغدغه و مسئولیت ناپذیر است که تصمیم می‌گیرد تا با خواهرش همکاری کند و خدمات بهداشتی و تمیزکاری صحنه‌های جرم انجام بدهند. امیلی بلانت در این فیلم، در کنار الن آرکین و ایمی آدامز ایفای نقش کرده است. این فیلم با وجود آنکه یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده بلانت به شمار می‌رود اما توانست تا امتیاز قابل قبولی بدست بیاورد. این، فیلمی سرگرم‌کننده و احساسی است که در حالی که صحنه‌های خنده‌دار و کمدی ارائه می‌کند، به برخی مسائل احساسی نیز اشاره دارد.

12. فیلم شیطان پرادا می‌پوشد (The Devil Wears Prada) – امتیاز 6.9

فیلم شیطان پرادا می‌پوشد، داستان یک فارغ‌التحصیل با بازی ان هتوی را بازگو می‌کند که در زیردست یک سردبیر مد خودخواه به نام میراندا پیرستلی با بازی مریل استریپ در شهر نیویورک کار می‌کند. امیلی بلانت نقش یک دستیار مد کینه‌توز و فرصت طلب را بازی می‌کند که نقشی اساسی در فیلم دارد. این نقش، امیلی بلانت را بیشتر مورد توجه بینندگان قرار داد و مطمئنا نقدهای مثبت فیلم به موفقیت بلانت بسیار کمک کرده بود. فیلم در سال 2006 بر روی پرده سینماها به اکران در آمد و بینندگان، این فیلم را نسبت به کتاب آن بیشتر دوست داشتند.

11. فیلم جنگ چارلی ویلسون (Charlie Wilson’s War) – امتیاز 7

فیلم کمدی و درام جنگ چارلی ویلسون محصول سال 2007، داستان نماینده کنگره چارلی ویلسون و افسر سی‌آی‌ای به نام گاست آوراکوتوس را روایت می‌کند که تلاش دارند تا در طی جنگ افغانستان با شوروی، عملیات سایکلون را پیاده کنند. این فیلم با بازی بازیگران بزرگی همچون تام هنکس، جولیا رابرتز، فیلیپ سیمور هافمن، ایمی آدامز و ند بیتلی است.

امیلی بلانت جوان در این فیلم نقش جین لیدل، دختر لری لیدل با بازی پیتر گرتی را بازی کرده است. این فیلم برای داشتن بازیگران برجسته و ستاره خود و همچنین فیلم‌نامه خارق‌العاده‌اش، نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است.

10. فیلم دیوان محاسبات (The Adjustment Bureau) – امتیاز 7

این فیلم عاشقانه و علمی-تخیلی محصول سال 2011، داستان یک نماینده کنگره آمریکایی را روایت می‌کند که متوجه می‌شود که رویدادهای تصادفی که در زندگی‌اش رخ می‌دهند توسط گروهی از افراد مرموز تحت کنترل قرار گرفته است. او تصمیم می‌گیرد تا زندگی خودش را به شیوه خودش پیش ببرد. اگرچه درون مایه فیلم دیوان محاسبات اندکی سوال برانگیز است اما رابطه و حس بین دو بازیگر اصلی فیلم یعنی امیلی بلانت و مت دیمون، بسیار باورپذیر و قابل قبول است.

9. فیلم دختر گیدئون (Gideon’s Daughter) – امتیاز 7.1

امیلی بلانت در چندین پروژه در کنار بیل نای ایفای نقش کرده است که یکی از آنها، فیلم دختر گیدئون محصول شبکه بی‌بی‌سی در سال 2005 است. داستان فیلم به محوریت شخصی به نام گیدئون با بازی بیل نای است که رابطه‌اش با دخترش به دلیل سال‌ها خیانت، دارای مشکلات شدیدی است. پس از مرگ همسرش، دخترش ناتاشا با بازی امیلی بلانت، عذرخواهی و تاسف گیدئون را قبول نمی‌کند.

گیدئون سرانجام عاشق زنی به نام استلا می‌شود که او نیز در سوگ فقدان پسرش است. حضور این زن در زندگی آنها باعث می‌شود تا او مخالفت و دشمنی خود را کنار بگذارد و رابطه‌اش با پدرش را بهتر کند. فیلم دختر گیدئون دارای احساسات و کاراکترهایی است که به موفقیت آن بسیار کمک کرده است.

8. فیلم ماپت‌ها (The Muppets) – امتیاز 7.1

گرچه ممکن است امیلی بلانت نقش بسیار بزرگی در فیلم ماپت‌ها در سال 2011 نداشته باشد اما حضور او در نقش مسئول خانم پگی در ووگ پاریس جالب توجه است. نقش‌های اصلی این فیلم را ایمی آدامز و جیسون سیگل به تصویر کشیده‌اند. این نقش در این فیلم سبب شده بود تا امیلی بلانت نقشش در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد را بدست بیاورد. این فیلم، فیلمی احساسی، جذاب و کمدی است که از سوی منتقدان و همچنین بینندگان مورد استقبال قرار گرفته است.

7. فیلم ویکتوریای جوان (The Young Victoria) – امتیاز 7.3

در سال 2009، امیلی بلانت نقش ملکه ویکتوریا را در فیلم بریتانیایی و آمریکایی ویکتوریای جوان به تصویر کشید. این فیلم داستان ملکه را در طی روایتی عاشقانه و سیاست‌هایی نامشخص روایت می‌کند. به طور کلی، فیلم ویکتوریای جوان به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری از افراد، بازیگران قدرتمند آن را تشویق کردند و این در حالی بود که داستان فیلم اندکی ضعیف به نظر می‌رسید. این فیلم در نهایت موفق به کسب چندین نامزدی مراسم اسکار شد و جایزه بهترین طراحی لباس را نیز بدست آورد.

6. فیلم مکانی آرام 2 (A Quiet Place II) – امتیاز 7.3

فیلم مکانی آرام 2، به عنوان یک فیلم دنباله، از همه لحاظ موفق بوده است. برخی گفته‌اند که این فیلم همانند فیلم اول دارای ایده ناب و جذابی نیست اما این به این دلیل است که فیلم دوم ادامه داستان فیلم اول را در پیش می‌گیرد. امیلی بلانت بار دیگر نقش خود به عنوان مادری که از بچه‌هایش در دنیایی وحشتناک و خوفناک محافظت می‌کند، را به خوبی به تصویر می‌کشد. بدون حضور همسر فوت کرده‌اش، او باید بر توانایی و نبوغ خود اتکا کند تا در برابر بیگانه‌های غیر قابل توقف مبارزه کند. فیلم مکانی آرام 2 در سال 2021 بر روی پرده سینماها اکران گردید و توانست همانند فیلم اول، موفقیت آمیز باشد.

5. فیلم لوپر (Looper) – امتیاز 7.4

فیلم لوپر، فیلمی علمی-تخیلی محصول سال 2012 با بازی بروس ویلیس، جوزف گوردون-لویت و امیلی بلانت است. این فیلم داستان گروهی از قاتلین به نام لوپرز را دنبال می‌کند که توسط جنایتکاران به خدمت گرفته می‌شوند تا تلفات و قربانیان را با برگرداندن آنها به زمان گذشته، از بین ببرند. گوردون-لویت نقش رهبر گروه به نام جو را بازی می‌کند و امیلی بلانت نیز نقش زنی به نام سارا را بازی می‌کند که در داخل یک مزرعه زندگی می‌کند و مسیر این دو با یکدیگر برخورد می‌کند. منتقدان و بینندگان به طور برابر نسبت به این فیلم نظرات مثبتی داشتند.

4. فیلم مکانی آرام (A Quiet Place) – امتیاز 7.5

فیلم مکانی آرام، فیلمی ترسناک و آخرالزمانی است که جان کرازینسکی کارگردانی آن را برعهده داشته است. کرازینسکی همسر امیلی بلانت است. این فیلم، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که سعی دارند تا از سرزمینی بگریزند که توسط موجوداتی شرور و بیگانه و دارای شنوایی بسیار بالا تصاحب شده است.

جان کرازینسکی نقش پدر خانواده را بازی می‌کند و امیلی بلانت نیز نقش همسر باردار او به نام اوِلین را بازی می‌کند. این فیلم به خاطر نقش‌آفرینی عالی بازیگران و همچنین کارگردانی آن بسیار مورد استقبال و پذیرش قرار گرفت. استفاده از صدا در این فیلم به قدری دقیق و جذاب بوده که این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین تدوین صدا شده بود.

3. فیلم سیکاریو (Sicario) – امتیاز 7.6

در فیلم سیکاریو محصول سال 2015، امیلی بلانت نقش ماموری اف‌بی‌آی را بازی می‌کند که به دنبال پیدا کردن مسئول جنگ مواد مخدر مکزیک است. این فیلم برای به تصویر کشیدن واقع‌گرایانه و شجاعانه واقعیت‌هایی که در مرز بین دو کشور آمریکا و مکزیک و جریان مواد مخدر بین این دو کشور رخ می‌دهد، بسیار مورد ستایش قرار گرفته است. این فیلم دارای فیلمنامه‌ای بسیار خارق‌العاده، موسیقی متنی جذاب و فیلمبرداری خارق‌العاده است. مهارت بازیگری امیلی بلانت و همچنین بینسیو دل تورو بسیار مورد تشویق قرار گرفتند. فیلم سیکاریو در مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین صدا شده بود.

2. فیلم باد بر می‌خیزد (The Wind Rises) – امتیاز 7.8

این شاهکار سینمایی در سال 2013 به اکران در آمد و زیباترین انیمه ژاپنی به شمار می‌رود. این فیلم با صداپیشگی بازیگرانی برجسته همچون جوزف گوردون-لویت، جان کرازینسکی، مارتین اسکات، استنلی توشی و امیلی بلانت است. داستان فیلم باد بر می‌خیزد، داستان بیوگرافی ساختگی از جیرو هوریکوشی است که تعداد زیادی هواپیمای جنگنده ژاپنی را طراحی کرده است. این فیلم برای داشتن داستانی قانع‌کننده، ساختاری خلاقانه و هنری بسیار زیبا مورد ستایش قرار گرفت.

1. فیلم لبه فردا (Edge Of Tomorrow) – 7.9

فیلم لبه فردا، فیلمی علمی و تخیلی با بازی امیلی بلانت در کنار تام کروز است که در سال 2014 بر روی پرده سینماها به اکران در آمد. فیلم لبه فردا داستان یک افسر با بازی تام کروز را دنبال می‌کند که پس از حمله ناوگانی قدرتمند از بیگانگان به سیاره زمین، وارد ماموریتی انتحاری از حلقه زمان می‌شود. این دو هر بار که می‌میرند، بار دیگر زنده می‌شوند تا راهی برای پیدا کردن خروج خود پیدا کنند.  این فیلم علمی-تخیلی نقدهای بسیار مثبتی برای سبک، شوخ طبعی و اجراهای بی‌نظیر خود بدست آورده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان