ماهان شبکه ایرانیان

خطرناک‌ترین مکان‌های جهان – بخش اول

قلعه و شهر باستانی بونیفاچیو برای قرن‌ها است که به لطف موقعیت بسیار خوب خود در برابر موج‌ها پا بر جا مانده است

خطرناک‌ترین مکان‌های جهان – بخش اول

برخی از مکان‌ها و سازه‌ها در سرتاسر جهان وجود دارند که در موقعیت‌های بسیار خطرناکی قرار گرفته‌اند. این سازه‌ها در بالای صخره‌ها و کوه‌ها قرار دارند و به نظر می‌رسد که جاذبه را به تمسخر گرفته‌اند. در ادامه مطلب با همراه باشید تا برخی از خطرناک‌ترین سازه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

جاده کوهستانی تیانمن، چین

Tianmen Mountain Road, China

این جاده کوهستانی چسبیده به کوهستان تیانمن است و در ایالت هونان در مرکز کشور چین واقع شده است. این جاده به ظاهر کشنده به جاده نود و نه پیچ شناخته می‌شود چراکه این جاده در طی مسیر یازده کیلومتری خود دارای نود و نه پیچ است. یک تله کابین نیز وجود دارد که بخش پایین شهر گاردن را به بالای کوه متصل می‌کند و منظره بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای را برای هر گردشگر و مسافری به ارمغان می‌آورد.

قلعه بونیفاچیو، جزیره کورسیکا، فرانسه

Bonifacio, Corsica

قلعه و شهر باستانی بونیفاچیو برای قرن‌ها است که به لطف موقعیت بسیار خوب خود در برابر موج‌ها پا بر جا مانده است. صخره زیر این قلعه به تدریج فرسایش یافته است و به نظر می‌رسد که این ارگ در بالای دریا قرار گرفته و هر لحظه احتمال سقوط آن به داخل دریا وجود دارد. این ارگ در بخش جنوبی جزیره کورسیکا متعلق به کشور فرانسه قرار گرفته است. بونیفاچیو، قدیمی‌ترین شهر این جزیره به شمار می‌رود و در سال هشتصد و سی پس از میلاد ساخته شده است.

ویرانه ریور هاوس، یوتا، آمریکا

River House Ruin, Utah, USA

ویرانه ریور هاوس توسط بومیان آمریکایی در سال‌های بین 900 تا 1200 پس از میلاد ساخته شده است. این مکان باستانی در درون خود قرن‌ها رمز و راز را دفن کرده است. این مسکن صخره‌ای در درون صخره‌های سنگ شنی گسترده‌ای حدود نوزده کیلومتر قرار گرفته است. این مکان باستانی در جنوب غربی شهر بلاف در ایالت یوتای کشور آمریکا قرار گرفته است و اطلاعات بسیار خوبی در مورد تاریخ باستان این ایالت بازگو می‌کند.

سانتاآگاتا د گوتی، ایتالیا

Sant’Agata de’ Goti, Italy

سانتاآگاتا د گوتی با وجود خیابان‌های نامرتب، کلیسای جامع سبک بارکویی و فراوانی خانه‌های کوچک و شاخص، تمام جذابیت‌های لازم یک شهر قرون وسطایی ایتالیایی را دارا است. اما این شهر قدیمی، به طور ظریفی بر روی یک سطح شیبدار و پرتگاهی مشرف به یک دره قرار گرفته است. همین سب می‌شود تا بیننده و گردشگر احساس کند که این مکان جدا از بقیه دنیا است.

معبد لانه ببر، بوتان

Tiger’s Nest Temple, Bhutan

معبد لانه ببر در لبه صخره‌ قرار گرفته و دارای منظره بسیار تماشایی و خارق‌العاده نسبت به دره پارو در کشور بوتان است. معبد بودایی پارو تاکتسانگ به نام معبد لانه ببر شناخته می‌شود و مکانی بسیار دلنشین و بهت‌آور است. این معبد در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. این معبد قرار گرفته در آسمان حدود سه هزار متر از سطح دره پایین خود بالاتر قرار دارد.

صومعه‌های متئورا، یونان

Meteora Monasteries, Greece

صومعه‌های متئورا در منطقه تسالی کشور یونان قرار گرفته‌اند و به عنوان یک بنای تاریخی قرار گرفته بر روی صخره، شهرت بسیاری دارند. این صومعه‌ها بر روی صخره‌ای قرار گرفته‌اند که بیش از شصت میلیون سال قدمت دارد و از سطح زمین بیش از سیصد و پنج متر ارتفاع دارد. این صومعه‌های دوره بیزانس، بسیار باشکوه و درخشان هستند. این صومعه‌ها در طی قرن‌های چهارده تا هفده ساخته شده و امروزه، یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری کشور یونان به شمار می‌روند، هرچند، گردشگران و مسافران برای رسیدن به مشهورترین این صومعه‌ها یعنی صومعه روسانو باید بیش از دویست پله را پشت سر بگذارند.

ستون کاتسخی، گرجستان

Katskhi pillar, Georgia

این مکان در منطقه دور افتاده ایمرتی در غرب کشور گرجستان واقع شده است. این مکان منزوی‌ترین و غیر قابل دسترس‌ترین کلیسا در جهان به شمار می‌رود. این کلیسا در ارتفاع چهل متری از سطح زمین و بر روی ستون طبیعی کاتسخی قرار گرفته است. در اطراف و محوطه این جا نیز تا کیلومترها جنگل و بیابان قرار دارد و به همان اندازه که زیبا است، ترسناک و دلهره‌آور است.

راه خاردونگ لا، هند

Khardung La Pass, India

راه خاردونگ لا در لاداخ کشور هندوستان قرار گرفته است و بلندترین جاده قابل استفاده با وسایل موتوری در جهان به شمار می‌رود. این جاده در ارتفاع پنج هزار و ششصد متری از سطح زمین قرار دارد و از میان کوهستان‌ها و دره‌های نوبرا و شیوک عبور می‌کند. این جاده دارای مناظر خارق‌العاده و نفس‌گیری است و چندین پیچ نیز در طی مسیر وجود دارد.

قلعه سیگیریا، سریلانکا

Sigiriya, Sri Lanka

قلعه سیگیریا در ارتفاع بیش از دویست متری نسبت به جنگل‌های اطراف خود قرار دارد. سیگریا به معنای صخره شیر است و بسیار جادویی و پر مخاطره به نظر می‌رسد. این فلات صخره‌ای توسط گدازه آتشفشان شکل گرفته است. در بالای این فلات، قلعه‌ای در قرن پنجم میلادی توسط شاه کاشیاپا اول ساخته شده است. قلعه سیگیریا، مکانی بسیار تماشایی و دلهره‌آور است.

جاده گولیانگ، چین

Guoliang tunnel road, China

تنها راهی که ماشین‌ها می‌توانند به روستای گولیانگ دسترسی داشته باشد، در درون کوه تایهانگ در ایالت هنان قرار گرفته است. این جاده دارای تونلی به طول بیش از یک کیلومتر است که در داخل صخره قرار دارد و بسیار دلهره‌آور است. تا قبل از سال 1972، تنها راه دسترسی به روستای گولیانگ از طریق یک راه باریک و شیبدار بوده است. در آن سال، گروهی از سیزده روستایی تصمیم گرفتند تا تونلی برای خودشان بسازند. آنها از چهار هزار چکش غول آسا و دوازده تن میله مته فولادی استفاده کردند تا در نهایت موفق شدند پس از چهار سال آن را تکمیل کنند.

روستای گولیانگ، چین

Guoliang Village, China

کسانی که جرات دارند تا از طریق این جاده و تونل خطرناک و دلهره‌آور سفر کنند، به یک جاذبه گردشگری مهیج و سرگیجه‌آور دست پیدا می‌کنند. این جاذبه گردشگری نیز روستای گولیانگ است. این روستا در بالای صخره‌ای به ارتفاع بیش از یک هزار و هفتصد متر قرار گرفته است. این روستای کوچک و دور افتاده محل زندگی سیصد و پنجاه نفر است و در حال تبدیل شدن به یک مکان گردشگری است.

جاده ترولزتیگن، نروژ

Trollstigen, Norway

جاده ترولزتیگن، یک جاده خوش منظره و تماشایی است که در شمال غربی کشور نروژ قرار دارد و مسیر خود را در بخش‌های کوهستان و شیبدار به سمت استیگرورا ادامه می‌دهد و در برخی نقاط نیز ارتفاع آن بیش از هشتصد و پنجاه متر از سطح دریا است. کسانی که جرات سفر در اینجا و رسیدن به بالای آن را دارند، قادر خواهند بود تا منظره‌ای بسیار تماشایی و جذاب از آبشار استیگفوسن و دره زیر آن را مشاهده کنند.

صومعه کوه پوپا، میانمار

Mount Popa monastery, Myanmar

صومعه کوه پوپا در مرکز کشور میانمار قرار گرفته است و مکانی بسیار تماشایی و خارق‌العاده است که ظاهری فانتزی دارد. این صومعه در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده و به مکان بسیار کلیدی برای پرستش بوداییان تبدیل شده است. گردشگران و مسافرانی که قصد دارند تا به این صومعه برسند باید حدود هفتصد و هفتاد و هفت پله را پشت سر بگذرانند. این صومعه در ارتفاع هفتصد و شصت و دو متر از سطح زمین قرار دارد.

قلعه مونتزوما، آریزونا، آمریکا

Montezuma Castle National Monument, Arizona, USA

با اینکه ظاهر قلعه این طور به نظر می‌رسد که دارای فضای بسیار اندکی است اما قلعه مونتزوما دارای فضای بسیار بزرگ و جاداری است که شامل بیست اتاق در پنج طبقه خود است. این بنا در نزدیکی کمپ ورده در ایالت آریزونا قرار گرفته است. این بنای تاریخی توسط بومیان آمریکایی در سال‌های بین 1100 تا 1350 میلادی ساخته شده است. برای مدت زمانی، این طور برداشت شده بود که این بنای تاریخی توسط قوم آزتک ساخته شده، از همین رو نام آن را همانند امپراتور آزتک‌ها به نام مونتزوما نامگذاری کردند.

جاده آبانو، گرجستان

Abano Pass, Georgia

جاده آبانو واقع در کشور گرجستان، از جمله خطرناک‌ترین جاده‌های روی زمین به شمار می‌رود. جاده آبانو در منطقه توشتی و در مرکز گذرگاه کوهستان کائوکاسوس بزرگ قرار گرفته است و ارتفاع آن در برخی نقاط به بیش از دو هزار و هفتصد و پنجاه متر بالای سطح دریا نیز می‌رسد. مه و غبار موجود در این کوهستان سبب می‎گردد تا این جاده در برخی موارد مه‌آلود و دارای دید کم باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان