ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی را به شما معرفی کنیم.

ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال 2021 – بخش دوم

هر گردشگر و مسافری که قصد سفر به کشور و شهرهای دیگر را دارد، باید در ابتدا شرایط امن بودن و همچنین خطرات آن برای مسافران خارجی را در نظر بگیرد. کمپانی واحد اطلاعات اکونومیست، اقدام به رتبه‌بندی امن‌ترین و همچنین ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال 2021 کرده است.

در ادامه همراه با ما باشید تا ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال 2021 میلادی را به شما معرفی کنیم.

5- شهر لاگوس، نیجریه

Lagos, Nigeria

Lagos, Nigeria

شهر لاگوس از لحاظ کیفیت زندگی از میان دویست و سی و یک کشور جهان، در رده دویست و دوازدهم قرار دارد. جمعیت شهر لاگوس روز به روز در حال افزایش است و درآمد اقشار جامعه نابرابر است. شهر لاگوس، پایتخت کشور نیجریه است و اکنون، در رده پنجم خطرناک‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. نیجریه، یکی از کشورهای خطرناک محسوب می‌شود و آدم‌ربایی و حملات تروریستی از جمله خطراتی هستند که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند. در گذشته، افراد خارجی مورد این حملات قرار گرفته‌اند. علاوه بر این شهر لاگوس و کشور نیجریه دارای تاریخی با آشوب‌های سیاسی و خشونت پلیس علیه شهروندان بوده است.

با این وجود، هر ساله بیش از صد و هفده هزار بریتانیایی از کشور نیجریه بدون هیچ گونه مشکلی بازدید می‌کنند. شهر لاگوس به عنوان یکی از بدترین شهرها برای تهدیدهای تروریستی شناخته می‌شود. این شهر پیچیده دارای یک روحیه ماندگار است که آن را در طی سال‌های اخیر در زمینه فشن، هنر و موسیقی برجسته کرده است. از جمله مکان‌های دیدنی در این شهر می‌توان به بازار لکی، پارک تاریخی آزادی و میدان مشهور تافاوا بالوا اشاره کرد.

4- شهر قاهره، مصر

Cairo, Egypt

Cairo, Egypt

اگرچه شهر قاهره بیشتر برای اهرام خارق‌العاده و تاریخ باستانی‌اش شناخته می‌شود اما سطح جرم و جنایت در این شهر بالا است. در شهر قاهره، نابرابری درآمدی بین اقشار جامعه بسیار زیاد است. شهر قاره دارای جنایات سازمان‌یافته و خشونت‌آمیزی است و سطح قتل زنان در این شهر بسیار بالا است. خطر تروریست نیز از جمله تهدیدهایی است که ساکنان و همچنین گردشگران در این شهر را تهدید می‌کنند. احتمال رخ دادن حملات تروریستی در مکان‌های مذهبی و مناطق داخل شهری همچون شهر قاره بسیار زیاد است.

شهر قاهره، یکی از بزرگترین شهرهای آفریقایی به شمار می‌رود. این شهر، پایتخت فرهنگی دنیای عرب است و شگفتی‌های باستانی آن باعث شده تا این شهر مقصد جذابی برای گردشگران و مسافران به شمار برود. افرادی که قصد مسافرت به قاهره را دارند، باید احتیاط را رعایت کنند.

3- شهر کاراکاس، ونزوئلا

Caracas, Venezuela

Caracas, Venezuela

شهرهای بزرگ و مهم آمریکای لاتین، از لحاظ تاریخی، سابقه طولانی در سطح بالای جرم و جنایت داشته‌اند و شهر کاراکاس که پایتخت کشور ونزوئلا به شمار می‌رود، از این قاعده مستثنی نیست. این شهر در دره سوم خطرناک‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. هر چند، یک مرکز صنعتی و اقتصادی و فرهنگی مهم به شمار می‌رود. سطح جرم و جنایت در سه سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

این شهر، در رده دوم جهان از لحاظ میزان قتل است. خطر جرم‌های خشونت‌آمیز و آدم‌ربایی در این شهر بسیار بالا است و همچنین، سرقت مسلحانه، زورگیری و سرقت ماشین بسیار زیاد است. این شهر دارای جمعیت بسیار زیادی است و خیابان‌های آن بسیار شلوغ هستند. با این حال، مناظر کوهستانی در اطراف این شهر جالب توجه هستند.

2- شهر کراچی، پاکستان

Karachi, Pakistan

Karachi, Pakistan

در جایگاه دوم ناامن‌ترین شهرهای جهان، شهر کراچی قرار گرفته است. این شهر، مرکز ایالت سند در جنوب کشور پاکستان است. گرچه در سال‌های اخیر سطح امنیت افزایش یافته است اما همچنان نابرابری درآمد، خشونت و تروریست از جمله خطراتی هستند که ساکنان این شهر و همچنین گردشگران را تهدید می‌کنند. حملات تروریستی و آدم‌ربایی در این مکان بسیار زیاد است. میزان قتل زنان در این شهر در سال گذشته بسیار بالا بوده است.

شهر کراچی زمانی یک بندر مهم در ساحل رودخانه ایندوس بوده است و امروزه، دارای معماری ترکیبی غربی و شرقی است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به مسجد کاخ موهاتا و تالار ونتین گوتیک فرر اشاره کرد. در شرق شهر کراچی، مقبره‌های جنگجویان سالوک از قرن هفدهم و هیجدهم میلادی وجود دارند.

1- شهر یانگون، میانمار

Yangon, Myanmar

Yangon, Myanmar

شهر یانگون، پایتخت کشور میانمار محسوب می‌شود. کشور میانمار قبلا با نام برمه شناخته می‌شد. این شهر در فوریه سال 2021 میلادی و با انجام یک کودتا به نقطه بحرانی رسیده بود. ارتش کشور اعلام وضعیت اضطراری نمود و کنترل را در دست گرفت. پس جای تعجب ندارد که این شهر به عنوان ناامن‌ترین شهر جهان در سال 2021 میلادی شناخته شود. جرم و جنایت‌های خشن بسیار زیاد و همچنین آشوب‌های و هرج و مرج‌های میان معترضان و نیروهای نظامی، از جمله دلایلی هستند که باعث شده تا این شهر به عنوان ناامن‌ترین شهر جهان شناخته شود. با این وجود، شهر یانگون قبل از کودتا، در حال بهبود بوده و سعی داشته تا اقتصاد خودش را بهتر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان