رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

شهدای ۱۵ خرداد پیشتاز نهضت امام هستند

ری- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: شهدای ۱۵ خرداد پیشتاز نهضت امام هستند.

شهدای 15 خرداد پیشتاز نهضت امام هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد 42 در گلزار شهدای مسگرآباد، طی سخنانی اظهار داشت: ما هرچه داریم از شهیدان داریم، به ویژه مسئولین که فرصت خدمتگذاری در نظام جمهوری اسلامی را پیدا کرده اند باید بدانند که بر سر سفره شهیدان نشسته اند و همه عظمت و والایی ها برای شهدا است.

تقوی افزود: این محافل برای سپاسگزاری از شهداست و ما باید قدردان شهدا باشیم گرچه که شهدا به ما نیاز ندارند و این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم.

وی در ادامه گفت: ما در دایره شهیدان، شهدای مختلفی داریم که در هر کدام از این شهیدان در هر قشری ویژگی هایی وجود دارد، یک مجموعه ای از شهدای ما شهدای محراب هستند، ائمه جمعه ای که در محراب و یا در مسیر رفتن به نماز جمعه توسط منافقان جلاد به شهادت رسیدند و دسته دوم شهدای دانش آموز هستند که از شهدای مظلوم انقلاب به شمار می آیند و مرگ سرخ را انتخاب کردند تا مرگ سیاه ذلت بار را از چهره یک ملت بزدایند.

تقوی شهدای ترور را در دسته سوم شهدا دانست و گفت: شهدای ترور هم مجموعه دیگری از شهدا هستند و ما حدود 18 هزار شهید ترور داریم، به خصوص در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب که دشمنان به جان مردم کوچه و بازار و مسئول و غیر مسئول افتادند وآنها را به شهادت می رساندند، دسته چهارم شهدای هسته ای می باشند، این بزرگوارانی که در عرصه علم و فناوری برای این ملت و سرزمین تلاش کردند و دشمن آنها را مورد هدف قرار داد و به شهادت می رساند، شهدای روحانیت مجموعه عظیمی از این خیل شهیدان علما و روحانیت هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان شهیدی که در خط مقدم رزم و جنگ نبودند ولی در صحنه های مختلف انقلاب حضور جدی و پر رنگی داشته اند، گفت: زنان شجاع که در دامن عفیف و پاک خود، شهیدان را تربیت کردند و پرورش دادند، مادرانی که روحیه آزاد منشی را در ذهن فرزندانشان نشاندند و آنها را با آزادی خواهی پرورش دادند، قابل تقدیر هستند.

تقوی دسته دیگر شهدا را شهدای 15 خرداد نامید و اظهار داشت: در میان همه گروههای این شهیدان، شهدای 15 خرداد جزء السابقون شهیدان و پیشتاز هستند، در آن فضایی که طاغوت بر این مملکت حاکم کرده بود و در آن خفقان مجموعه ای از انسان های پاک و علاقه مند به روحانیت و مرجعیت ، مومن و با صفا از منطقه ای از جنوب تهران، ورامین و پیشوا به ندای امامشان لبیک گفتند و وقتی متوجه شدند مرجع تقلیدشان را دستگیر کردند، کفن پوشیده و به سوی تهران حرکت کردند.

وی اضافه کرد: آن ها می خواستند امام محبوب خود را آزاد کنند که عوامل رژیم طاغوتی تیراندازی را آغاز کردند و جمعی را در پل باقرآباد به شهادت رساندند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: هر ساله در 15 خرداد چنین مراسم بزرگداشتی برگزار می شود که جای تقدیر دارد و ما باید این فرهنگ را زنده نگه داریم .

وی با تاکید بر تکرار وقایع تاریخی برای جلوگیری از فراموشی این وقایع گفت: وقایع تاریخی را هر چند که تکراری باشند باید تکرار کرد تا به دست فراموشی سپرده نشوند.

وی گفت: حتی اگر وقایع عاشورا را نیز تکرار نکنیم و مساجد را پارچه سیاه نبندیم و دسته های عزاداری به را ه نیندازیم به دست فراموشی سپرده می شود، پس باید حوادث و وقایع تاریخ را بگوییم و مجالس بگذاریم و بنویسیم و فیلم بسازیم و نگذاریم این حوادث سازنده و ارزنده به فراموشی سپرده شود چرا که این حوادث تاریخ ساز و فرهنگ ساز هستند، باید تجربه ها را از لابه لای تاریخ بیرون بکشیم و در معرض افکار عمومی قرار دهیم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور سپس با تاکید بر اهمیت وحدت در جامعه خاطر نشان کرد:  هر ملتی که دارای وحدت باشد از گزند در امان است.

تقوی در ادامه گفت: باید 15 خرداد را زنده نگه داریم، تاریخ معلمی است که درس های گذشته رابه آینده می آموزد و این درس ها را باید فراگیریم تاریخ معلم بزرگ پر سود است، باید 15 خرداد را مرور کنیم چرا که انقلاب از 15 خرداد آغاز شد، نکاتی هستند که باید در باره 15 خرداد در نظر بگیریم، اولین موضوع آن است که بدانیم 15 خرداد از مدرسه فیضیه قم آغاز شد، مدرسه فیضیه فقط یک مدرسه نیست بلکه یک جریان و فرهنگ است و مردم دنیا و روشنفکران و همه باید بدانند آغاز جرقه انقلاب فیضیه بوده است، در تاریخ بیست و پنجم شوال شهادت امام صادق(ع) در حالی که مجلس عزاداری گرفته بودند ماموران ستمگر مجلس را بر هم زدند، قرآن ها را آتش زدند و جوانان و طلبه ها را از بام به پایین پرتاب کردند و صحن مدرسه فیضیه را با خون یکسان کردند.

وی گفت: زمان این واقعه عاشورا بوده است و باید همه بدانند که نهضت ما عاشورایی و حسینی است و این فرهنگ با وام گرفتن از عاشورا به نقطه اصلی رسیده است همان طور که همه فریاد بر می آوردند که حسین حسین شعار ما است، شهادت افتخار ما است، مردم ما از عاشورا شروع کرده اند و به عاشورا رسیده اند، محور این نهضت و حرکت نیز امام، به عنوان یک مرجع تقلید و پرورش یافته مکتب امام صادق( ع)و یک طلبه و یک روحانی بود.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان