طرز تهیه برشتوک شکلاتی با نکات طلایی برای پخت بهتر

شیرینی برشتوک شکلاتی یکی از انواع شیرینی است که می توانید در اعیاد مختلف همچون عید نوروز، شب یلدا و البته سایر مهمانی ها بپزید و همه را با آن انگشت به دهان بگذارید. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه شیرینی برشتوک شکلاتی را آموزش دهیم.

طرز تهیه برشتوک شکلاتی با نکات طلایی برای پخت بهتر

تنوع شیرینی بسیار زیاد است و هر نوع شیرینی دارای طعم و عطر و ظاهری منحصر به فرد می باشد. البته که تمامی شیرینی ها دارای طعمی عالی و دوست داشتنی هستند که موجب شده تا محبوب واقع شوند, اما برخی از آنان نسبت به برخی دیگر در اولویت انتخاب قرار می گیرند. طرز تهیه برشتوک شکلاتی را با در نظر گرفتن این موضوع که این شیرینی می تواند اغلب سلیقه و ذائقه ها را با خود همراه سازد را در ادامه آموزش می دهیم.

 طرز پخت و آماده سازی برشتوک شکلاتی

بر زبان آوردن کلمه شیرینی کفایت می کند تا مجموعه ای از شیرینی ها نظیر شیرینی زبان، شیرینی ناپلئونی و … در ذهن شما به تصویر کشیده شده و دهان شما آب بیفتد. البته این ویژگی اصلی شیرینی ها است که به دلیل طعم لذیذ آنها منجر می گردد. دنیای گسترده شیرینی ها قابل گفتن نیست، اما جالب است بدانید برشتوک ها نوعی از شیرینی هستند که دارای تنوع زیادی همچون برشتوک مغزدار، برشتوک دو رنگ، برشتوک آرد نخودچی، برشتوک آرد گندم، و برشتوک شکلاتی می باشند. در این مطلب به انتخاب شیرینی برشتوک شکلاتی را برای آموزش بر می گزینیم.

این شیرینی خوشمزه و به بیانی سنتی دارای روش پختی ساده، با مواد اولیه ای در دسترس و در کمترین زمان می باشد که البته قابل پخت بی فر و نیز همزن می باشد. در جشن و مهمانی ها و همچنین عید نوروز و شب یلدا می توانید این شیرینی فوق العاده در طعم را در منزل بپزید. اصلی ترین مواد اولیه ی آن آرد نخودچی است. از دیگر مصارف می توان میل کردن به عنوان میان وعده ای خوش طعم و مقوی اشاره داشت.

اموزش طریقه تهیه برشتوک شکلاتی

مواد لازم

  • 50 گرم پودر قند
  • 130 گرم آرد نخودچی
  • 50 گرم شکلات
  • 80 گرم کره
  • 1 قاشق غذاخوری روغن مایع
  • 1 قاشق غذاخوری پودر هل

آموزش طرز تهیه برشتوک شکلاتی

ابتدا به روش بن ماری شکلات را ذوب کنید(به این صورت که درون قابلمه ای مقداری آب برزید و بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس ظرف شکلات را در آن قرار داده، هر چند وقت آن را به هم بزنید تا به خوبی ذوب گردد).

توجه داشته باشید در صورت غلیظ بودن شکلات می توانید 1 قاشق غذاخوری روغن (مایع) در آن بریزید و به هم بزنید. بعد شکلات را درون قیفی یک بار مصرف ریخته و نوک قیف را با استفاده از قیچی ببرید.

اموزش شیوه ی تهیه برشتوک شکلاتی برای عید نوروز و شب یلدا

بهتر است از قبل قالب سیلیکونی مورد نظر را انتخاب و تهیه کرده باشید. شکلات ذوب شده را درون آن بریزید به طوری که لایه ای باریک و ظریف شکلاتی سطح قالب را پوشش دهد. برای بیرون شدن هوای درون قالب، آن را بسیار آهسته برای چند مرتبه بر روی سطح کار بزنید.

قالب را به منظور جابجایی آسان تر درون سینی بگذارید و آن را نیز درون یخچال بگذارید تا شکلات به خوبی شکل گرفته و به قولی ببندد.

در این مرحله آرد نخودچی را الک نمایید. تابه ای را بر روی شعله ی ملایم گذاشته و آرد نخودچی ها را در آن بریزید. در این مدت باید مرتب آن را تفت بدهید تا عطر و طعم خامی آرد نخودچی از بین برود. مراقب باشید آرد نسوخته و یا رنگش تغییر نکند.

 طرز پخت شیرینی برشتوک شکلاتی

در مرحله ی چهارم از طرز تهیه برشتوک شکلاتی پس از استشمام بوی آرد نخودچی، آن را از درون تابه بیرون بکشید و کره در تابه ریخته, بر روی شعله ی آرام بگذارید تا آب گردد.

آرد نخودچی تفت خورده را بر روی کره الک نموده و خوب به هم بزنید؛ به طوری که کره به خوبی جذب آرد شود. سپس تابه را از روی شعله برداشته و سریعا هل و پودر قند الک گردیده را به مواد داخل تابه بیفزایید.

به وسیله ی پشت قاشق چوبی مواد درون تابه را کامل ترکیب نمایید تا یکنواخت شوند. قالب شکلاتی را از یخچال خارج ساخته و حتما دقت داشته باشید از این مواد برشتوک تا زمانی که گرم بوده و حرارت دارد بر روی قالب شکلاتی بریزید. در همین حین هم با پشت قاشق فشار دهید تا به خوبی صاف شوند.

آموزش طرز تهیه برشتوک شکلاتی

 طرز تهیه برشتوک شکلاتی با طعمی بینظیر برای مهمانی ها

در آخرین مرحله از طرز تهیه برشتوک شکلاتی نهایت هم قالب را برای تقریبا 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا به خوبی ببندد، سپس به آسانی از قالب آن را جدا و بیرون بیاورید.

اموزش شیوه تهیه برشتوک شکلاتی

نکات طلایی پخت برشتوک شکلاتی

  1. قالب سیلیکونی به دلیل بیرون آوردن آسان شیرینی از آن مناسب تر است.
  2. در صورت نبود قالب سیلیکونی می توانید از ظرف های پلاستیکی یخ بهره ببرید. اگر از این ظرف ها استفاده می کنید خوب است تا قبل از ریختن شکلات در ته آن، ظرف را زمان طولانی تری در یخچال قرار دهید. پس از بیرون آوردن شیرینی های برشتوک آنها را تا نیمه درون شکلات فرو نمایید و یا با استفاده از قیف بر روی آنها شکلات بریزید.
  3. البته غیر از ظرف های پلاستیکی، قالب های سیلیکونی را نیز بهتر است قبل از استفاده برای مدتی درون فریزر قرار دهید تا نمدار گردیده و به خوبی از قالب بیرون بیاید.
  4. تناسب و اندازه را در افزودن مواد(روغن، مایعات) و همچنین هم زدن رعایت کنید تا شیرینی شما سفت و خشک نشود.
  5. علاوه بر زیاد مصرف شدن روغن و مایعات، افزودن آب به میزان کم نیز موجب سفت و خشک شدن آن گردد.
  6. از دیگر دلایل خشک و همچنین ترک خوردن برشتوک اضافه کردن به آب هنوز جوش نیامده می تواند باشد.
  7. در صورت استفاده از شکر حتما آن را به خوبی حل نمایید. اگر شکر خوب حل نشده باشد موجب ایجاد خال و یا لکه هایی بر روی شیرینی می گردد.
  8. شیرینی برشتوک شکلاتی به دلیل دارا بودن پروتئین، کلسیم، ویتامین های A B و همچنین فسفر جهت استخوان سازی و سلامتی فرزندان رده سنی کودک و نوجوان عالی و تاثیر گذار می باشد.
  9. در صورت تمایل می توانید از مغز گردوی ریز شده نیز بهره ببرید.

اموزش شیوه تهیه برشتوک شکلاتی

از اینکه تا انتهای آموزش طرز تهیه برشتوک شکلاتی همراه ما بودید، بی نهایت قدردان و سپاسگزاریم. ضمن اینکه از شما دعوت می کنیم در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با خانواده شیرینی ها و دستور پخت آنها بر روی لینک انواع شیرینی کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان