تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن

انسان چقدر می‌تواند عمر کند؟

محققان تقریباً ۱۰۰ ٪ احتمال شکسته شدن رکورد حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ که متعلق به کالمن با ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز است را تخمین زده اند. این احتمال که انسان بیشتر عمر کند، همچنان قوی است.

فرادید؛ تعداد افرادی که بیش از 100 سال ین دارند در دهه‌های اخیر در حال افزایش است؛ این آمار، رقمی نزدیک به نیم میلیون نفر در سراسر جهان می‌باشد.

با این وجود، افراد دارای عمر طولانیِ بسیار کمی هستند که 110 سال یا بیشتر عمر کنند. پیرترین فرد زنده، ژان کالمنت فرانسوی، هنگام مرگ در سال 1997، 122 سال داشت. در حال حاضر پیرترین فرد جهان کین تاناکا 118 ساله از ژاپن است.

به گزارش فرادید؛ بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن، چنین زندگی‌ های طولانی احتمالاً تا پایان این قرن به آرامی ادامه خواهد یافت و برآورد‌ها نشان می‌ دهد که طول عمر 125 سال یا حتی 130 سال امکان پذیر است.

نویسنده اصلی، مایکل پیرس ، دانشجوی دکترای دانشگاه واشینگتن در رشته آمار، می‌ گوید: «مردم شیفته‌ی «ترین‌ها» در میان انسان‌ها هستند؛ خواه رفتن به ماه باشد، خواه سرعت سرعت یک دونده‌ی المپیکی، و خواه کسی که بیشترین و طولانی‌ ترین عمر را کرده.» با این کار، ما می خواهیم ارزیبابی کنیم که انسان در قرن حاضر، به چه حدودی از بالاترین طول عمر‌ها می‌ تواند برسد.
انسان چقدر می‌تواند عمر کند؟ / احتمال شکسته شدن بیشترین سن در قرن بیست و یکم
طول عمر بیشتر دارای عواقبی برای دولت‌ها، سیاست‌های اقتصادی و همچنین تصمیمات مربوط به مراقبت‌ های بهداشتی و شیوه زندگی خود افراد نیز هست و این امر باعث می‌‌شود آنچه در همه با سطوح جامعه محتمل، مرتبط باشد .

مطالعه جدید، که در تحقیقات دموگرافیک منتشر شده است، از مدل سازی آماری برای بررسی اواخر زندگی بشر استفاده می‌ کند. با تحقیقات مداوم در مورد پیری، چشم انداز اکتشافات پزشکی و علمی در آینده و تعداد نسبتاً کمی از افراد که به طور قابل اطمینان به سن 110 سال یا بیشتر رسیده اند، کارشناسان در مورد محدودیت‌ های احتمالی حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ بحث کرده‌اند.
 
در حالی که برخی از دانشمندان استدلال می‌ کنند که بیماری و وخامت سلول‌ های بنیادی منجر به محدودیت طبیعی در طول عمر انسان می‌شود، برخی دیگر اظهار داشتند که هیچ مانعی وجود ندارد و این قضیه را ماشین‌ های ثبت رکورد به اثبات رسانده‌اند.

پیرس و آدریان رافتری، اساتید جامعه‌شناسی و آمار در دانشگاه واشنگتن، روش دیگری دارند. آن‌ها بیان داشتند که طولانی‌ ترین طول عمر فردی انسان در هر نقطه از جهان تا سال 2100 چقدر می‌تواند می‌ تواند باشد. محققان با استفاده از آمار بیزین (ابزاری رایج در آمار مدرن) ، رکورد 122 سال جهانی را که احتمالاً شکسته خواهد شد پیش‌ بینی کرده‌اند. پس با احتمال قوی در هر نقطه از زمین حداقل یک فرد 125 تا 132 ساله، زندگی می‌ کند.
انسان چقدر می‌تواند عمر کند؟ / احتمال شکسته شدن بیشترین سن در قرن بیست و یکم
رافتری و پیرس برای محاسبه احتمال زندگی در 110 سالگی، به آخرین تکرار پایگاه داده بین المللی ماندگاری، که توسط موسسه تحقیقات جمعیت شناختی ماکس پلانک ایجاد شده است روی آوردند. این پایگاه داده افراد فوق مسن از 10 کشور اروپایی و نیز کانادا، ژاپن و ایالات متحده را ردیابی می‌کند.

با استفاده از روش بیزین برای تخمین احتمال، تیم دانشگاه واشینگتن پیش‌بینی‌هایی برای حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ در هر 13 کشور از سال 2020 تا 2100 ایجاد کرد.

یافته‌ها از این قرار است:

✓ محققان تقریباً 100 ٪ احتمال شکسته شدن رکورد حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ که متعلق به کالمن با 122 سال و 164 روز است را تخمین زده اند.

✓ این احتمال که فرد بیشتر عمر کند، (تا 124 سال با احتمال 99 ٪ و حتی تا 127 سال با احتمال 68 ٪) همچنان قوی است.

✓ عمر طولانی‌تر نیز ممکن است، اما با احتمال بسیار کمتر. احتمال 13 ٪ وجود دارد که کسی تا 130 سالگی زندگی کند.

✓ بسیار بعید است کسی در این قرن تا 135 سال زنده بماند.
انسان چقدر می‌تواند عمر کند؟ / احتمال شکسته شدن بیشترین سن در قرن بیست و یکمچیزی که وجود دارد این است که تعداد افراد فوق مسن زیاد است، اما احتمال شکسته شدن رکورد سن فعلی فقط در گروه در افزایش قابل توجه تعداد فوق مسن است. محققان می‌‌گویند، با افزایش مداوم جمعیت جهانی، این غیرممکن نیست.

رافتری گفت، افرادی که به طول عمر زیاد دست می‌ یابند هنوز هم نادر هستند که جمعیت مشخصی را نشان دهند. حتی با رشد جمعیت و پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی، پس از گذشت یک سن مشخص میزان مرگ و میر وجود دارد. به عبارت دیگر، احتمال یک سال دیگر زنده ماندن برای کسی که 110 سال عمر دارد، نسبت به کسی که 114 سال سن دارد، تقریبا یک و نیم برابر است.

آدریان رافتری، استاد جامعه شناسی و آمار در دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «مهم نیست که افراد فوق مسن چند سال سن دارند؛ آن‌ها با رسیدن به 110 سالگی، هنوز با همان سرعت می‌میرند. افراد فوق مسن از همه چیز‌های مختلف زندگی مانند بیماری عبور کرده‌اند. آن‌ها به دلایلی می‌میرند که تا حدی مستقل از آنچه در افراد جوان تأثیر می‌گذارد، هستند.»

افراد فوق مسن، یک گروه بسیار منتخب از افراد بسیار قوی هستند.
 
منبع: Technology.org و University of Washington
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان