کمک به مشکلات گوارشی (۲)

درمان معمول برای ناراحتی‌های گوارشی و تحریک معده یک استراتژی دفاعی سرکوب و خنثی‌سازی اسید معده را شامل می‌شود. با کاهش اسیدیته در معده سوزش زخم و ناراحتی عمومی کاهش می‌یابد.

کمک به مشکلات گوارشی (2)

ملاحظات درمانی

روش سرکوب اسید شامل دو دسته می‌شود: آنتی‌اسیدهایی که اسیده معده را خنثی می‌کنند و درمان دارویی که در آن مواد شیمیایی تولید یا انتشار اسید به معده را مسدود می‌کند.

هر دو درمان‌های ذکر شده می‌‌توانند علائم سوزش سردل را کاهش داده و باعث افزایش میزان بهبود می‌شوند ولی سئوالات دیگری حول استفاده گسترده از این ترکیبات وجود دارند.

با وجود اینکه داروهای سرکوب کننده‌ی اسید بطور مؤثری در تسکین فوری علائم سوزش سر دل موثر هستند ولی بر روی علت‌های زمینه‌های تأثیری ندارند، به همین جهت باعث مشکلات گوارشی طولانی مدت می‌شوند.

اسید معده برای هضم درست غذا و کشتن پاتوژن‌های منتقله از راه غذا و باکتری می‌باشند. بعلاوه مسدود کننده‌های اسید به خودی خود H.Pybri را مهار نمی‌کنند و درمان با آنتی‌بیوتیک‌های اضافی موردنیاز خواهد بود.

بسیاری از مردم بازگشت علائم را پس از قطع درمان با آنتی‌اسیدها گزارش کرده‌اند که منجر به سالها درمان دارویی می‌شود. آیا جلوگیری ممکن است؟

واضح است که متمرکز گذشته در درمان، بر سرکوب اسید به جای اصلاح مشکل اساسی بوده است. حمایت از یکپارچگی پوشش مخاطی و مکانیزم دفاع طبیعی، رویکرد جدیدی است که مورد توجه قرار گرفته است.

در ژاپن، Zinc- carnosin برای تسکین سوزش معده و زخم معده استفاده می‌شود. این ماده بعنوان یک مکمل (روی) منحصر بفرد برای حمایت تغذیه‌ای پوشش مخاطی و مکانیزم دفاع طبیعی روده استفاده می‌شود.

تحقیقات جدید در چند سال گذشته کاربردهای گسترده‌‌ای برای مسائلی از قبیل سوء هاضمه، سوزش سردل و بیشتر، نشان داده است. علاوه بر اینها Zinc-cornosine اثرات مهاری در مقابل باکتری‌های مضر از قبیل HP داشته است.

ترکیبات: هر دو  Zinc-cornosine دارای آنتی‌اکسیدانها و خواص ترمیمی بافت‌ها هستند.

در بدن انسان بطور طبیعی برای بافت‌های همبند و عضلات ساخته می‌شوند و اغلب برای خواص پیری آن است که معروف است و بطور طبیعی در گوشت قرمز، گوشت ماهی و مرغ یافت می‌شود.

روی یک عنصر کمیاب معدنی ضروری است که نقش کلیدی در تغذیه و همچنین عملکرد سیستم ایمنی، باروری، اشتها و رشد و ترمیم زخم‌ها ایفا می‌کند. مواد غذایی شامل گوشت گاو، پنیر، جگر و محصولات لبنی غنی از روی هستند.

Zinc-cornosine سوزش سردل: اصطلاح سوزش سردل اصطلاحی بی‌مسمی است چرا که بطور معمول درد و ناراحتی در معده یا مری وجود دارد.

موقعیت معده در زیر دیافراگم و بسیار بالاتر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند، از اینرو با قلب ارتباط دارد. سوزش سردل را می‌‌توان نتیجه‌ی مستقیم اسید بر روی بافت معده و علائم شایع سیستم دفاعی ضعیف دانست.

Zinc-cornosine دارای دو دسته مطالعات جهت تسکین و سوزش سر دل است. این مطالعات بطور خاصی مفید هستند چرا که توجه آنها بر علائم کوتاه مدت بوده و حمایت قدرتمند این ماده برای کسانی توصیه می‌شود که گاه به گاه از سوزش سر دل رنج می‌برد.

یک مطالعه بهبود علائم سوزش سر دل را تا 46 درصد بعد از 3 روز، 74درصد بعد از 7 روز و 85 درصد بعد از 14 روز در دوز مکمل طبیعی، نشان داد. مطالعه‌ی دوم ناپدید شدن سوزش سر دل را تا 33 درصد بعد از یک هفته، 62 درصد بعد از دو هفته و بیش از 80 درصد بعد از 4 هفته نشان داد.

اصلاح دلایل و مشکلات زمینه‌ای معمولا نسبت به تنها پرداختن به علائم و نشانه‌ها، مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

بازسازی یک پوشش مخاطی سالم و طبیعی یک شبه رخ نمی‌دهد. با استفاده از مقدار کمی حمایت تغذیه‌ای Zinc-cornosine مکانیسم ترمیم طبیعی سیستم گوارش، می‌تواند به بازسازی و حفظ پوششی مخاطی دستگاه گوارش سالم نیز کمک کند.

علاوه بر سرکوب اسید معده، Zinc-cornosine با رویکردی جدید به ریشه علت مشکل می‌پردازد داده‌های بالینی نشان می‌دهد Zinc-cornosine برای تعدادی از بیماری‌های گوارشی امیدوار کننده به نظر می‌آید و باعث ایجاد تعادل بین عوامل تهاجمی مانند اسید و عوامل دفاعی مانند مخاط شده و در سلامت دستگاه گوارشی کارآمد می‌باشد.

قبل از شروع هر درمان جدید و یا برنامه‌های مکملی با ارائه دهنده‌ی مراقبت‌های سلامتی خود مشورت کنید.

برای خواندن بخش اول -کمک به مشکلات گوارشی- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان