بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ جهانی دوم

جنگ در سینما، اکشن پر سر و صدا و هیجان شدیدی شکل می‌دهد. فیلم‌های در مورد جنگ‌های واقعی همچنین بازتاب کننده قهرمانانی هستند که به طور شجاعانه‌ای نشان دهنده سربازان بی‌شمار در طول تاریخ است. این فیلم‌ها، غم‌انگیز و ناراحت‌کننده و در عین حال، زیبا هستند.

بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ جهانی دوم

فیلم‌هایی که در مورد جنگ جهانی دوم هستند، به طور کلی احساسی و تکان‌دهنده هستند و در عین حال، بخش مهمی از تاریخ جهان را به تصویر می‌کشند. در ادامه با ما همراه باشید تا ده تا از بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ جهانی دوم را بر اساس امتیاز آنها در وب سایت متاکریتیک به شما معرفی کنیم.

جنگ در سینما، اکشن پر سر و صدا و هیجان شدیدی شکل می‌دهد. فیلم‌های در مورد جنگ‌های واقعی همچنین بازتاب کننده قهرمانانی هستند که به طور شجاعانه‌ای نشان دهنده سربازان بی‌شمار در طول تاریخ است. این فیلم‌ها، غم‌انگیز و ناراحت‌کننده و در عین حال، زیبا هستند.

10- فیلم شهر زندگی و مرگ (City Of Life And Death) – امتیاز 85

شهر زندگی و مرگ

شهر زندگی و مرگ، یک فیلم چینی درام است که نبرد نانجینگ ملقب به نبرد نانکینگ را روایت می‌کند. این نبرد توسط تاریخ‌شناسان غربی به عنوان هولوکاست فراموش‌شده جنگ جهانی دوم توصیف شده است. ارتش امپراتوری ژاپن به نانجینگ حمله کرد و به طور وحشیانه‌ای، زن‌ها و ساکن آنجا را به قتل رساند. این فیلم سیاه و سفید به کارگردانی لو چوان است.

9- فیلم پیانیست (The Pianist) – امتیاز 85

پیانیست

فیلم پیانیست، بر اساس رمانی به همین نام است. این فیلم بیوگرافی و درام در سال 2002 ساخته و اکران گردید. آدرین برودی برای ایفای نقش ولادیسلاو شپیلمن در این فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگرد مرد اسکار شده بود. فیلم پیانیست همچنان یکی از قدرتمند‌ترین فیلم‌ها در مورد جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

8- فیلم زیردریایی (Das Boot) – امتیاز 86

زیردریایی

فیلم زیردریایی در سال 1981 میلادی اکران شده و توسط کشور آلمان غربی آن زمان ساخته شده است. این فیلم توسط منتقدان در سرتاسر جهان مورد ستایش قرار گرفت. اتفاقات این فیلم در درون یک زیردریایی در اقیانوس اطلس رخ می‌دهد. این فیلم آلمانی همچنان یکی از بهترین تصویرگری‌ها از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

7- فیلم فرار بزرگ (The Great Escape) – امتیاز 86

فرار بزرگ

فیلم فرار بزرگ در سال 1963 میلادی ساخته شده بود و یک فیلم جنگی حماسی با بازی استیو مک‌کویین و ریچارد اتنبوروگ است. این فیلم با بودجه حدود یازده میلیون دلاری در آن زمان ساخته شده بود و حدود سه ساعت زمان دارد. تصویرگری فیلم فرار بزرگ از جنگ و نزاع نسبت به دیگر آثار مدرن و شناخته شده، عمیقا متفاوت است.

6- فیلم سطح پنجم (Level Five) – امتیاز 87

سطح پنجم

فیلم سطح پنجم، محصول کشور فرانسه در سال 1997 میلادی است. این فیلم درام، ترسناک و روانشناختی، رویکرد بسیار منحصر‌به‌فردی نسبت به جنگ جهانی دوم نسبت به دیگر آثار این فهرست دارد. در این فیلم، بیننده‌ها یک توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی را دنبال می‌کنند که در حال ساخت یک بازی جنگی است و سطح پنجم در بازی او نیز نبرد اوکیناوا است که یک نبرد دیگری از جنگ جهانی دوم است. کارگردانی فیلم نیز در دستان کریس میکر بوده است.

5- فیلم ارباب (Overlord) – امتیاز 88

ارباب

فیلم ارباب در سال 1975 میلادی ساخته و اکران شده و یک فیلم سیاه و سفید ساخته استوارت کوپر است. این فیلم را نباید با فیلمی به همین نام محصول سال 2018 اشتباه گرفت. این فیلم به دیدگاه سرباز جوانی می‌پردازد که در نهایت به ساحل نورماندی می‌رود. این فیلم همچنین به بررسی زندگی شخصی کاراکتر اصلی می‌پردازد. تصویرگری استوارت کوپر از مشهوترین نبرد جنگ جهانی دوم، بسیار قابل ستایش است.

4- فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما (Letters From Iwo Jima) – امتیاز 89

نامه‌هایی از ایوو جیما

فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما، برداشت منحصربه‌فرد سینمایی دیگری از جنگ جهانی دوم دارد. این فیلم ژاپنی و آمریکایی به کارگردانی کلینت ایستوود است. این فیلم درام محصول سال 2006 است و چندین دیدگاه از ژاپنی‌ها را نشان می‌دهد و نبرد ایوو جیما را به تصویر می‌کشد که بین نیروهای آمریکایی و ارتش امپراتوری ژاپن است. فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما مطمئنا فیلم سینمایی جذاب و خارق‌العاده است.

3- فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) – امتیاز 91

نجات سرباز رایان

فیلم نجات سرباز رایان از لحاظ جلوه‌های ویژه و صدا، بسیار واقع‌گرایانه و تاثیرگذار است. این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. فیلم نجات سرباز رایان، یکی از تاثیرگذارترین و متقاعدکننده‌ترین فیلم ضد جنگی است که تاکنون ساخته شده است و علاوه بر این، بازیگران فیلم بسیار عالی و خارق‌العاده هستند.

2- فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List) – امتیاز 94

فهرست شیندلر

فیلم فهرست شیندلر، یکی دیگر از فیلم‌های سیاه و سفیدی است که بر روی جنایاتی تمرکز دارد که بر علیه مردم یهودی در طی جنگ جهانی دوم صورت گرفته است. استیون اسپیلبرگ، برداشتی موضوعی و واضح نسبت به هولوکاست دارد و از طریق چندین دیدگاه به یکی از تاریک‌ترین دوره‌های زمانی در تاریخ بشریت می‌پردازد. فیلم فهرست شیندلر برنده هفت جایزه در مراسم اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم شده است.

1- فیلم دانکرک (Dunkirk) – امتیاز 94

دانکرک

فیلم دانکرک که جدیدترین برداشت از جنگ جهانی به شمار می‌رود، در رده نخست این فهرست قرار گرفته است. این فیلم ساخته کریستوفر نولان است و داستان نیروهای دریایی متفقین را دنبال می‌کند که در ساحل دانکرک محاصره شدند و نیروهای آلمانی نیز در حال فشار به آنها هستند. این فیلم درام و اکشن محصول سال 2017 است و دارای جلوه‌های بصری بسیار جذابی است که لذت تماشای آن را دو چندان می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان