طرز تهیه ترشی فلفل بیور همراه با نکات طلایی

در این مطلب با طرز تهیه ترشی فلفل بیور در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به نکات و مراحل ذکر شده بتوانید این نوع ترشی خوش طعم را در منزل به راحتی تهیه کنید.

طرز تهیه ترشی فلفل بیور همراه با نکات طلایی

ترشی از انواع چاشنی های خوشمزه می باشد که با روش هایی مختلف تهیه می شود و شما می توانید به کمک سبزیجات و میوه ها و صیفی جات ترشی های خانگی خوشمزه ای را تهیه کنید. ترشی بیور از انواع ترشی های همدانی است و در طرز تهیه ترشی فلفل بیور از فلفل سبز بیور و سرکه و نمک استفاده می شود. 

برای تهیه ترشی از انواع دستورهای مختلف ترشی نظیر ترشی فلفل انبه، ترشی مخلوط، ترشی بیور و … استفاده می شود و اگر شما تمایل دارید ترشی با طعم های مختلفی را در منزل تهیه کنید بهتر است از تهیه این ترشی های خوش طعم و متفاوت غافل نشوید.

 طرز تهیه ترشی فلفل بیور

مواد لازم

  • فلفل سبز بیور : نیم کیلوگرم
  • سرکه : 750 میلی لیتر
  • نمک : 1 تا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی فلفل بیور با ساده ترین روش

ابتدا فلفل ها را بشویید و آن ها را درون آبکش بریزید سپس به بیورها سوزن بزنید تا سرکه به قسمت داخلی آن ها نفوذ کند. فلفل سبز بیور را به همراه آب و دو قاشق غذاخوری نمک درون قابلمه ای مناسب بریزید و اجازه دهید تا بیورها به مدت یک شب درون آب نمک بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود.

بیورها را بعد از مدت زمان ذکر شده درون قابلمه حاوی آب جوش بریزید و آن ها را به مدت 30 ثانیه بجوشانید تا مقداری نرم شوند. قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید سپس بیورها را درون آبکش بزرگ بریزید تا آب آن ها کشیده شود.

بیورها را روی پارچه ای تمیز یا توری فلزی پهن نمایید و اجازه دهید تا به مدت 2 تا 3 ساعت خشک شوند سپس آن ها را درون ظروف شیشه ای ریخته و روی بیورها را به کمک سرکه پر نمایید به صورتی که سرکه از سطح فلفل بیورها بالاتر باشد. درب بطری را محکم ببندید و بطری های حاوی ترشی را در مکانی خنک به مدت 7 تا 10 روز قرار بدهید تا ترشی جا بیفتد.

مراحل تهیه ترشی فلفل بیور

نکات طلایی برای طعم بهتر ترشی بیو

  1. برای آبکش کردن بیورها از آبکش بزرگ استفاده نمایید تا بیورها روی یکدیگر نیوفتند و علاوه بر این آب آن ها سریع و کامل تر گرفته شود.
  2. قبل از ریختن بیورها و سرکه درون شیشه مطمئن شوید که بطری شیشه ای به صورت کامل خشک می باشد زیرا کثیف یا خیس بودن بطری باعث می شود تا ترشی کپک بزند.
  3. در صورت تمایل می توانید نمک را از دستور تهیه ترشی حذف نمایید.
  4. برای خوشبوتر شدن ترشی می توانید از نعناء و ترخون استفاده کنید.
  5. فلفل بیور را بیش از حد نپزید زیرا لیز می شود.
  6. ترشی را برای سرو درون ظرفی مناسب بریزید همچنین برای برداشتن ترشی از درون بطری از قاشقی تمیز استفاده کنید زیرا قاشق اگر کثیف باشد باعث می شود تا ترشی کپک بزند.
  7. بیور ها باید به خوبی خشک شوند سپس آن ها را درون بطری بریزید.

دستور تهیه ترشی فلفل بیور

در این مطلب آموزش طرز تهیه ترشی فلفل بیور همدانی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از طعم این ترشی نهایت لذت را برده باشید و توانسته باشید این ترشی بی نظیر را در منزل به راحتی تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان