۱۰ فیلم جنگی شاهکار که باید دید

در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ فیلم جنگی شاهکار را به شما معرفی کنیم که باید حتما ببینید.

10 فیلم جنگی شاهکار که باید دید

برخی فیلم‌های جنگی همچون فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) بسیار مشهور هستند اما برخی فیلم‌های جنگی هستند که با وجود شاهکار بودند، احتمالا شما هرگز آنها را ندیده‌اید.

در ادامه با ما همراه باشید تا 10 فیلم جنگی شاهکار را به شما معرفی کنیم که باید حتما ببینید.

10- فیلم خط باریک سرخ (The Thin Red Line)

THE THIN RED LINE

THE THIN RED LINE

استیون اسپیلبرگ توانست تا با فیلم نجات سرباز رایان، تجربه بسیار احساسی و منحصربه‌فردی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. با این حال، فیلم خط باریک سرخ درست یک ماه پس از اکران فیلم نجات سرباز رایان در همان سال 1998 میلادی بر روی پرده سینماها اکران شد و در زیر سایه موفقیت آن فیلم، نادیده گرفته شد. فیلم خط باریک سرخ با بازی شان پن است و بازتابی آرام و درونی از ماهیت انسان، جنگ و زندگی است. این فیلم در مورد نبردهای جنگ جهانی دوم در گوادالکانال است.

9- فیلم راه‌های افتخار (Paths of Glory)

PATHS OF GLORY

PATHS OF GLORY

فیلم راه‌های افتخار، قدیمی‌ترین فیلم در این لیست است و یکی از شاهکارهای اولیه کارگردان استنلی کوبریک است. این فیلم با بازی بازیگر محبوب او یعنی کرک داگلاس است و به بررسی ریاکاری و طعنه‌آمیزی سیاست‌های جنگ در طی جنگ جهانی اول می‌پردازد. در این فیلم، یک ژنرال بد به زیردستان خود دستور می‌دهد تا یک یورش انتحاری را به سرانجام برسانند و به آنها قول ترفیع می‌دهد. در نهایت، همه اینها به فاجعه ختم می‌شود و افراد بالا دست به دنبال شخصی هستند تا او را سرزنش کنند.

8- فیلم استالینگراد (Stalingrad)

STALINGRAD

STALINGRAD

فیلم استالینگراد، یک فیلم جنگی از جنگ جهانی دوم است که تصویری واضح از آنچه ارائه می‌کند که سربازان آلمانی پس از پیروزی علیه نیروهای شوروی در استالینگراد تجربه کردند. آنها باید در زمستان سخت جان سالم به در می‌برند و در عین حال، سربازان کمونیست را عقب نگه می‌داشتند. نبرد استالینگراد، یکی از خشونت‌آمیزترین و پرهزینه‌ترین نبردها در جنگ جهانی دوم بوده است و این فیلم نیز تمام اتفاقات را از نقطه نظر سربازان آلمانی به تصویر می‌کشد.

7- فیلم سرزمین مین (Land of Mine)

LAND OF MINE

LAND OF MINE

فیلم سرزمین مین، یک فیلم جنگی دیگری است که اتفاقات آن در جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و از نقطه نظر سربازان آلمانی بازگو می‌شود. این فیلم همچنین جدیدترین فیلم این فهرست به شمار می‌رود و در سال 2015 میلادی به اکران در آمده است. این فیلم بر محوریت اسیران آلمانی در دانمارک پس از شکست آنها در جنگ جهانی دوم است. گروهی از این اسیران مجبور می‌شوند تا برای جنایات جنگی خود در ورماچت، هر مینی که در ساحل دانمارک قرار دادند را بیرون بیاورند. تمام این چهل و پنج هزار مین همگی مسلح هستند و یکی یکی باید آنها را خنثی کرد.

6- فیلم گالیپولی (Gallipoli)

GALLIPOLI

GALLIPOLI

فیلم گالیپولی یکی از فیلم‌های جنگی کمتر شناخته شده از دهه 80 میلادی است. این فیلم همچنین با بازی مل گیبسون جوان در نقش یکی از کاراکترهای اصلی فیلم است. سرعت و داستان سرایی این فیلم همانند فیلم خط باریک سرخ، آهسته و کند است و بیننده باید صبور باشد تا داستانی جذاب و تماشایی را شاهد باشد.

5- فیلم تپه هامبرگر (Hamburger Hill)

HAMBURGER HILL

HAMBURGER HILL

دهه 80 میلادی و بعد آن پر از فیلم‌هایی در مورد جنگ ویتنام است و فیلم تپه هامبرگر نیز یکی از این فیلم‌ها با پیامی ضد جنگ است. این فیلم همچنین یکی از بهترین فیلم‌های ضد جنگ همانند فیلم جوخه (Platoon)، غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) و اینک آخرالزمان (Apocalypse Now) است. با این حال، این فیلم همانند سه فیلم بالا، مشهور و شناخته شده نیست. این فیلم بر اساس یک نبرد تاریخی واقعی و حقیقی است.

4- فیلم سرزمین ببر (Tigerland)

TIGERLAND

TIGERLAND

فیلم سرزمین ببر بیشتر بر جنبه خاصی از جنگ تمرکز دارد. این فیلم بر روی نمایش انسانیت زدایی سربازانی تمرکز دارد که در داخل جنگ ویتنام بودند. فیلم سرزمین ببر، داستان یک سرباز باهوش و واحدش را دنبال می‌کند که برای جنگ در ویتنام آموزش داده شدند. نبرد خاصی در این فیلم نشان داده نمی‌شود و کسی نمی‌میرد و با این حال، فیلم به اتفاقاتی می‌پردازد که قبل از جنگ رخ داده است.

3- فیلم چه (Che)

CHE

CHE

فیلم چه، به جنگ داخلی کشور کوبا در طی دهه 60 میلادی می‌پردازد که به ترقی نمادین‌ترین انقلابی دنیای مدرن یعنی چه گوئوارا ختم شد. فیلم چه به تلاش‌ها و تقلاهای گوئوارا با فیدل کاسترو برای آزادی کشور کوبا از دستان ستمگر آمریکا می‌پردازد. نقش چه گوئوارا را در این فیلم، بنسیو دل تورو به تصویر می‌کشد و یک فیلم دو قسمتی است که بخش اول، پیروزی او و کشور کوبا را به تصویر می‌کشد و بخش دوم نیز شکست او در بولیوی را به نمایش می‌گذارد.

2- فیلم بادی که بر مرغزار می‌وزد (The Wind That Shakes The Barley)

THE WIND THAT SHAKES THE BARLEY

THE WIND THAT SHAKES THE BARLEY

یکی دیگر از فیلم‌هایی که به انقلاب و چریک‌ها می‌پردازد، این فیلم است. اتفاقات این فیلم در طی جنگ استقلال ایرلند در طی دهه 1920 میلادی رخ می‌دهد و ترقی و قیام ارتش جمهوری ایرلند را دنبال می‌کند. کیلین مورفی نقش اصلی فیلم را به تصویر می‌کشد. این فیلم به همراه فیلم چه، یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌هایی است که در این فهرست قرار گرفته است.

1- فیلم آشوب (Ran)

RAN

RAN

فیلم آشوب محصول سال 1985 میلادی است و ساخته کارگردان معروف آکیرا کوروساوا است. او به واسطه ساخت فیلم هفت سامورایی (Seven Samurai)، به شهرت بسیاری دست یافت. این فیلم در مورد یک ارباب فئودالی است که دشمنان سامورایی‌اش، قلعه او را محاصره کردند. هر صحنه، تصویر و اکشن از فیلم آشوب، در حد کمال قرار دارد و فیلمبرداری آن نیز در بهترین حد ممکن است. صحنه‌های نبرد و جنگ بسیار عالی کار شدند. کوروساوا دسترسی چندانی به تصویرگری کامپیوتری نداشته است و با این حال، توانسته تا فیلمی شاهکار خلق کند که حتی از برخی از فیلم‌های جنگی امروزی نیز بهتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان